Gå til innhold

PC til MSFS2020


hl1998

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har spilt på en bærbar-pc i snart to år så og har nå tenkt til å gå over til en stasjonær for å forbedre opplevelsen. PCen vil primært bli brukt til flight simulator. Er det noen som har noen anbefalinger? Har satt et tak på 20k, gjerne noe rundt 15000. Ønsker selvfølgelig å spille på så høy setting som mulig. 

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger best mulig cpu og gpu og gjerne 32gb RAM etter hva budsjettet holder. Jeg har alltid sverget til nVidia og så lenge du ikke kjører VR vil anbefalingen være et 3070 kort eller bedre. 
Lettere å komme med råd om du presenterer et oppsett eller en ferdig PC du vurderer å kjøpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. For en del år siden drev jeg med flightsim med veldig stor interesse. Har egentlig savnet det mye og derfor skal jeg starte opp med dette igjen. Var på Flightsim.no sine sider hver eneste dag dengang og koste meg mye med å "fly". Derfor skal jeg skaffe meg en ny maskin. Så lurer jeg på hvilken maskin som bør kjøpes, og trenger et lite tips eller to. Brukte å bygge maskiner selv den gang, men føler det lønner seg ikke, så derfor skal jeg kjøpe ferdigbygd hos Komplett.no, nå som den gang. En maskin jeg sterkt vurderer og kjøpe er denne: 

https://www.komplett.no/product/1171779/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-i165-core-gaming-pc-rtx-3070-edition Men oppgradert til 32Mb RAM.

Hva tror dere om denne maskinen?

Med vennlig hilsen

Kjell Benonisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev kjellben:

Jo, du sier noe der. Blir 2TB disk. Når det gjelder simulatoren i si helhet, så liker jeg meget god grafikk, men det er like viktig at det ikke "hakker". Det er det verste jeg vet. 

Mvh Kjell

Hvis du har budsjett til det ville jeg byttet til et 3080 kort. Dessuten blir 8GB VRAM på 3070 kortet fort litt lite. Greit å tenke litt fremover også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en ide å vente til Nvidia slipper de nye 40xx kortene.  Det kan føre til at prisene på 3080 og 90 kortene går endel ned.  Det ryktes at Nvidia slipper 40xx kortene i slutten av september.  Det ser ut som System update (SU) 10 og DX12 bruker mer VRAM enn DX 11.  Da er fort 8GB VRAM lite.  

VR er veldig GPU intensivt. Jeg har et 3090 kort med 24 GB VRAM og i VR er jeg mer eller mindre konstant 97-100 % GPU, med mer enn 12 GB VRAM i bruk.  Så hvis du har tenkt å bruke VR så er det antakelig lurt å satse på 3080 eller 90.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takker så mye for svar fra dere. Har vært i "FlighSim standby-modus" så lenge nå, at jeg kan vente litt til, ja(hadde vært artig å hatt ett 3080 eller 3090 kort)😊. Bare kom med flere innspill, for jeg "suger det til meg". Føler jeg har masse å lære fremover, både med hensyn til maskin og MSFS2020. 

Mvh Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...