Gå til innhold

Uvirksomme brytere default fly MSFS


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hei

Ganske fersk med MSFS ennå, så det er mulig noe har gått meg hus forbi. Har flydd nærmest bare PMDG sitt 737-700 siden jeg konverterte. Og her har alt vært i skjønneste orden. Nå har jeg begynt å sjekke ut Cessna Caravan samt TBM930. Det jeg erfarer her, er at en del brytere som helt sikkert skal virke (som feks strobes, ldg lights osv) ikke virker. Selvsagt er der brytere som ikke er simulert, men her er det tydeligvis noe som ikke stemmer. Det gjelder faktisk bare lysbrytere. På Cessna Caravanen er det panelet med ldg lights osv fremme til venstre, brytere med hvit knapp på. På TBM930 er det overhead panelet, strobes osv. Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Tore Seljeseth:

Hei

Ganske fersk med MSFS ennå, så det er mulig noe har gått meg hus forbi. Har flydd nærmest bare PMDG sitt 737-700 siden jeg konverterte. Og her har alt vært i skjønneste orden. Nå har jeg begynt å sjekke ut Cessna Caravan samt TBM930. Det jeg erfarer her, er at en del brytere som helt sikkert skal virke (som feks strobes, ldg lights osv) ikke virker. Selvsagt er der brytere som ikke er simulert, men her er det tydeligvis noe som ikke stemmer. Det gjelder faktisk bare lysbrytere. På Cessna Caravanen er det panelet med ldg lights osv fremme til venstre, brytere med hvit knapp på. På TBM930 er det overhead panelet, strobes osv. Noen som vet ?

Hva mener du med at dem ikke virker? Hva skjer når du klikker på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei. Der har du sikkert løsningen vil jeg tro, da jeg har Honeycomb B throttlen. Har vært bort i dette problemet tidligere, men husket ikke dette med at hardware programmerte knapper overstyrer simulator. Har ikke fått testet ennå, men er ganske sikker på at det er det som gjør det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Tore Seljeseth:

Hei. Der har du sikkert løsningen vil jeg tro, da jeg har Honeycomb B throttlen. Har vært bort i dette problemet tidligere, men husket ikke dette med at hardware programmerte knapper overstyrer simulator. Har ikke fått testet ennå, men er ganske sikker på at det er det som gjør det.

Da er det konflikt med hardware som gjør at bryterne ikke fungerer. Du må inn i kontroll innstillinger og justere litt. Hadde samme problemet selv da jeg kjøpte inn Honeycomb men det er enkelt å fikse. Axis and Ohs som nevnes her er også et meget bra program som anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei og takker for gode innspill. Nå har jeg flere goflight moduler som jeg etterhvert skal programmere. Bruker der Spad.Next samt PollyPot sin dedikerte goflight software. Må nok derfor fjerne de bindingene som er lagt inn på Honeycomb B knappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...