Gå til innhold

Sim update 10 beta klar for testing!


Anbefalte innlegg

40 minutter siden skrev eddie6413:

Har lyst til å prøve denne betaen...men går det ann å rulle tilbake hvis man ikke liker den? og i såfall hvordan?

Jeg vil ikke anbefale å legge inn betaen med mindre du har veldig lyst å være beta tester ;) Er en del nye ting i betaen, men noe av det trenger litt justering. Vent heller til 23. august når oppdateringen slippes offisielt. Da slipper du potensielt problemer. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.7.2022 klokken 1.23 skrev Jan Reidar Storelvmo:

Jeg vil ikke anbefale å legge inn betaen med mindre du har veldig lyst å være beta tester ;) Er en del nye ting i betaen, men noe av det trenger litt justering. Vent heller til 23. august når oppdateringen slippes offisielt. Da slipper du potensielt problemer. 

Har fått føling med denne ja. Dessverre mye CTD 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skrev Gunnar van der Meeren:

Har fått føling med denne ja. Dessverre mye CTD 😔

Enda litt bugs i denne her, men CTD har jeg ikke opplevd på flere måneder. Dog er det mye av addons som ikke er kompatibelt med betaen, så det kan være verdt å tømme community mappa. Vil tro det vil fikse problemet ditt med CTD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Enda litt bugs i denne her, men CTD har jeg ikke opplevd på flere måneder. Dog er det mye av addons som ikke er kompatibelt med betaen, så det kan være verdt å tømme community mappa. Vil tro det vil fikse problemet ditt med CTD. 

Det blir mye å tømme 🙄. Var nok litt bevisstløs da jeg installerte en beta (var ikke helt våken der)....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skrev Gunnar van der Meeren:

Det blir mye å tømme 🙄. Var nok litt bevisstløs da jeg installerte en beta (var ikke helt våken der)....

 

Er bare å kopiere alt innholdet over til et annet sted på harddisken. Ikke verre enn det. Så flytter du bare tilbake igjen når du trenger alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat nå testet med DirectX 12 (beta) aktivert. Ingen CTD og virker som om simulatoren flyter bedre (la oss håpe det fortsetter). Har ikke kastet ut noe fra Communitymappen ennå 😊.
Så skal det sies at jeg kjører på en gammel PC (som har vært oppgradert på minne og skjermkort). Tenker også at dette har innvirkning på simulatorens ytelse og stabilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg fikk jeg økning med over 10+ fps med DX12 og DLSS aktivert (balanced). Eneste problemet med DLSS for øyeblikket er at en bug forårsaker blurry instrumenter, men regner med det blir fikset i neste oppdatering som kanskje kommer i slutten av uka eller neste. Hardwaren din burde ikke gi deg CTD med mindre det er noe fysisk galt med den. Så det skal ikke ha annen innvirkning enn på ytelsen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Hos meg fikk jeg økning med over 10+ fps med DX12 og DLSS aktivert (balanced). Eneste problemet med DLSS for øyeblikket er at en bug forårsaker blurry instrumenter, men regner med det blir fikset i neste oppdatering som kanskje kommer i slutten av uka eller neste. Hardwaren din burde ikke gi deg CTD med mindre det er noe fysisk galt med den. Så det skal ikke ha annen innvirkning enn på ytelsen. 

Er DX12 "nyttig" bare hvis du har et kort som kan kjøre DLSS? Har ikke den muligheten på mitt GTX 1070 så jeg er usikker på om det har noe for seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden skrev Frank Kristiansen:

Er DX12 "nyttig" bare hvis du har et kort som kan kjøre DLSS? Har ikke den muligheten på mitt GTX 1070 så jeg er usikker på om det har noe for seg...

Har heller ikke muligheten til å kjøre DLSS på mitt GTX 1070 kort (vi har vel samme kort). Men mener at DX12 gir bedre flyt (opplevde ikke noe stutters på den korte ture som jeg hadde etter at jeg aktiverte DX12).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skrev Gunnar van der Meeren:

Har heller ikke muligheten til å kjøre DLSS på mitt GTX 1070 kort (vi har vel samme kort). Men mener at DX12 gir bedre flyt (opplevde ikke noe stutters på den korte ture som jeg hadde etter at jeg aktiverte DX12).

Jeg har latt den stå på da jeg ikke har dårligere ytelse med DX12 aktivert, så får vi se om det holder seg flytende. Akkurat nå undersøker jeg permanent CTD (ca. Gjøvik) ved approach nordfra på ENGM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.7.2022 klokken 21.54 skrev Gunnar van der Meeren:

Så ble jeg en erfaring rikere. Siste versjon av Bergen (thalixte-bergen) fører til at simulatoren går i kjelleren med denne betaen. Den blir i alle fall veldig treg og ustabil. La inn igjen enjoyitfly sin Bergen og alt virket greit igjen. Kan selvfølgelig skyldes min gamle, slitne PC. 😔

Hvis du ikke har gjort det, anbefaler jeg å legge inn en beta-rapport på det, slik at det eventuelt kan fikses før SU10, om det ikke er sceneryet sin skyld, selvsagt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...