Gå til innhold

Flere nødsituasjoner - Boeing 737 Max skal granskes igjen


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

1 time siden skrev MagTvei:

Føler meg ikke trygg på det, nå når økonomene har tatt over styringen så totalt i Boeing.

"Økonomene" styrer dessverre det meste i den vestlige verden i dag :P 

Jeg er langt mer bekymret over stadig lengre arbeidsdager og dårligere arbeidskår i cockpit for dem som flyr. Spesielt med tanke på at menneskelig svikt er hovedårsaken til alle flykrasj. Føler meg uansett trygg på at ingen farlige fly vil bli tillatt å fly med i norge. Tviler på at Norwegian kommer til å sette sitt eget renomme på spill ved å fly med farlige fly. Har ikke satt meg så fryktelig mye inn i hva det dreier seg om denne gangen, men generelt så styrer jeg unna det meste som skrives i massemedia når det kommer til slike ting som dette her som ofte er skrevet av folk som ikke har peiling. Frykt er også en effektiv pengemaskin for avisene. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden skrev MagTvei:

Jeg mistet mye av tilliten til Norwegian etter de to Max8 ulykkene, fordi de var et av de siste selskapene som satte dem på bakken. Det skjedde ikke før de fikk flyforbud over England. Likevel påsto de at sikkerheten kom først.

Men jeg tror likevel arbeidsvilkår for ansatte i operativ luftfart utgjør en mye større sikkerhetsrisiko på sikt enn flyene. Det er iallfall min mening. Så mye rart den tiden jeg fløy som ingen satte fingeren på, eller som ikke ble tatt seriøst fordi noen tapte penger på det. Det gjaldt på tvers av hele bransjen, uavhengig av selskap. Og lønninger som var på øst-europeisk nivå. Var mye grums, enda så jobbet nok jeg for en av de bedre. Men for all del, la oss håpe flyene blir utbedret om det viser seg at det fortsatt er problemer, er ikke det jeg vil frem til :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev MagTvei:

Enig i det, har full sympati med flyverne som krever skikkelige arbeidsvilkår. Permitterte piloter under epidemien ble dårlig behandlet da trafikken tok seg opp igjen.

Det startet dessverre mange år før nedstegningene. Vært en stabil nedgående spiral i masse år i flybransjen og hadde vel allerede nådd et bunn nivå lenge før nedstegningene. Glamourtiden i flybransjen var dessverre over på 90-tallet. Er glad jeg selv omsider tok til fornuft og valgte omskolering :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...