Gå til innhold

Får ikke kjøpt noe via marketplace


Anbefalte innlegg

Oppdaget først problemet da jeg skulle gjøre kjøp på Marketplace. Går greit til en skal bekrefte betaling. Da får jeg enten et blankt vindu, eller (dersom jeg er pålogget som admin) ser i brøkdelen av et sekund popup vinuet før jeg får beskjeden som vist på ene bildet.

Jeg er pålogget en microsoft konto som benytter min gmail adresse. Og her kan hunden ligge begravet. Jeg prøver å logge av kontoen med gmail for så å få blank popup når jeg skal logge på igjen den samme kontoen. Jeg klarte til slutt å logge på microsoft store igjen ved å  bruke "logg på med annen konto", og sette gmailkontoen opp på nytt.

Så kan det se ut til at det er mer problemer med gmail som benyttes i microsoftapplikasjoner. På macen min er gmail satt opp i outlook. Helt plutselig er det i dag ikke mulig å logge på gmailkontoen fra outlook lengre. Den ber om passord, 2-trinnsbekreftelse via gmail, og så er jeg tilbake der jeg startet (fortsatt uten pålogging). Er det flere som opplever problemer der gmail er knyttet til en microsoft konto/innlemmet i outlook?


 

Skjermbilde (6984).jpg

Skjermbilde (6982).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Ola

Sjekket appinnstillinger, og bruk av passord ved kjøp var slått av (slik det ble anbefalt i tråden som du viser til på flightsimulator.com). Jeg har slått dette valget på og av igjen, men ikke testet om det hjelper så langt. Det som er klart, er at det er store problemer ww der hvor google og microsoft skal jobbe sammen. I særdeleshet ser dette ut til å gjelde Outlook hvor en har en gmail konto lagt inn.

Men min Microsoft konto, hvor jeg har kjøpt FS2020, er altså knyttet til min gmail for pålogging 😔

Endret av Gunnar van der Meeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...