Gå til innhold

Manual Cache - Tar veeeldig lang tid


Anbefalte innlegg

Prøver å laste ned Oslo området i Manual Cache.  Har brukt flere timer.  Dette er ikke en veldig stor download maks et par GB.  Det ser ut fra Resource Monitor at MSFS kun laster ned "av og til".  Det er nesten ingen nettversksaktivitet, så går aktiviteten til FS plutselig opp til 50-100 Mbps i en liten periode, kansjke et halvt minutt, deretter faller den til omtrent 0 i lang tid.

Er det noen som har vært borti det samme ?  Eventuelt har en løsning ?

MSFS fryser helt mens dette pågår.  Får ikke trykket Pause så jeg må stoppe MSFS i Taskmanager.

 

Endret av Rolf Thorsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rolf Thorsen endret tittelen til Manual Cache - Tar veeeldig lang tid

Da var nedlastingen av Oslo ferig i manual cache.  Det tok ca 18 timer !!  Mengden data var ca 390 MB.  Hadde cachet London, Paris, Manhattan, +++ på den gamle PC'en.  Det gikk dengang helt greit å laste laste ned.  Lastet ned  ca 35 GB på ca 3 timer.  Det er merkelig at det skal ta så mye lenger tid nå.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden skrev Robert Hulthin:

HAr aldri hatt problemer med det her
bruker ca. 30gb til cache og det går unna på ca 1 min men lagrer ikke noe spesifikt område

Rolling Cache er ikke noe problem.  Det er når jeg skall lagre spesifikke områder (manual cache) det stopper opp.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet litt, og det er litt forskjell.  Det har nok mest med hastigheten på servere/nettverk tror jeg.  Jeg testet London City på lav høyde idag uten cache, og det var veldig bra.  Det var noe pop-ups, men ikke veldig mye.  På den forrige PC'en min var det veldig stor forskjell på med og uten cache.  Som sagt så kan det være at det var dårlig server forbindelse.  Det skjer jo innimellom.  Cache benyttes i det vesentlige til photogrammetry texturer etter det jeg forstår.  Dette belaster nettverk og servere, og dersom du har dårlig forbindelse, eller serverne har en "dårlig dag" så kan det være lurt å ha dette tilgjengelig på en SSD for de områdene du flyr mest.

Jeg kommer antakelig ikke til å laste ned så mye mer.  Antakelig noen av de tunge flyplassene just in case.

Rolling cache er noe som MSFS ordner selv så lenge du tilordner GB til det.  Den cachen er first in first out. Det vil si at når den er full så kastes det eldste ut for å frigjøre plass. Om eldste betyr det området som har vært lengst ubrukt vet jeg ikke.

 

 

 

Endret av Rolf Thorsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...