Gå til innhold

Spikes ved Flesland


Anbefalte innlegg

Jeg har ved noen få anledninger opplevd å se spikes rundt Flesland når jeg flyr inn til bane 35. Jeg har ikke sett dette når jeg flyr rundturer og tar av/lander på bane 35.
Fenomenet oppstår når jeg kommer sørfra ENZV/ENHD/ENSO. Etter en nærmere sjekk ser det ut til at dette kun oppstår når jeg lager en flight (VFR) fra en av de nevnte flyplassene med destinasjon bane 35 ENBR.
Testet med en flight fra Sørstokken (uten å laste inn destinasjon) til bane 35/ENBR, og opplevde da ingen spikes. Har noen vært borti dette?

Skjermbilde (6890).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden skrev Geir Teigo:

Ikke sett spikes på lange tider, og jeg flyr mye til, fra og rundt bergen. Skal holde et ekstra øye på det neste gang, men jeg setter aldri rute i msfs. Var det det du mente med destinasjon?

Ja jeg setter rute i MSFS2020 er denne er vanligvis VFR. Jeg skal teste andre modeller også slik at jeg kan utelukke at dette er relatert til 310 modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser noen få spikes som spretter opp hver gang jeg kommer inn fra sør, ( flyr veldig ofte Flesland), de forsvinner når jeg er like ved dem rett før landing, spiller ingen rolle hvilken flytype jeg bruker. Disse kommer opp på et par små øyer rett sør for flyplassen. Er det samme om det er med eller uten google maps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden skrev YngveP:

Jeg ser noen få spikes som spretter opp hver gang jeg kommer inn fra sør, ( flyr veldig ofte Flesland), de forsvinner når jeg er like ved dem rett før landing, spiller ingen rolle hvilken flytype jeg bruker. Disse kommer opp på et par små øyer rett sør for flyplassen. Er det samme om det er med eller uten google maps.

Dette er akkurat hva jeg har sett også. Nå har jeg akkurat testet PA28 og Cessna 310R hvor jeg har lagt inn rute i FS fra bane 32 ENSO (Sørstokken) til bane 35 på ENBR (Flesland). Begge flightene var VFR og innflyging fra sør på Flesland. Så ikke spikes på noen av disse. Det er tydlig at det ligger en bug noen steder og ulmer. Kan være en konflikt med ett eller annet addon, men er rådløs for hvor jeg skal lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her kan du slå på Debug Shapes. I minivinduet som kommer opp kan du slå på "draw package name" for å se hvilken addon de ligger i. De svarte polygonene på bildet her er terraformingpolygoner i Flesland flyplassaddonen, men de har vært deaktivert i et halvt år, så de har ingen betydning. Du kan for sikkerhets skyld slette Flesland og legge den inn på nytt for å være sikker på at det ikke ligger igjen gamle filer. Jeg har ikke "Bergen Features" addonen inne for øyeblikket, så får ikke sjekket den.

image.png.7c9f8f985c86f9a60620109c7b4eef62.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Kjetil!
Litt utfordrende at dette bare ser ut til å oppstå en gang i blant, og at fenomenet i hovedsak oppstår utenfor området som er avgrenset i "debug shapes".
Du ser disse forhøyningene kun på avstand, de forsvinner når man nærmer seg dem. 🤨

Endret av Gunnar van der Meeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet ut av dette? Satser på en flytur i kveld etter full reinstall av windows og sim. Sikkert 20 ting til som må installeres før jeg er helt på plass, men heldigvis er communitymappa enkel å dra inn for å få på plass de fleste addons.

Skal holde utkikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.6.2022 klokken 16.05 skrev Geir Teigo:

Funnet ut av dette? Satser på en flytur i kveld etter full reinstall av windows og sim. Sikkert 20 ting til som må installeres før jeg er helt på plass, men heldigvis er communitymappa enkel å dra inn for å få på plass de fleste addons.

Skal holde utkikk

Har vært borte en stund nå. Så skjer det plutselig igjen i dag. Men KUN når jeg starter fra bane 17 på Flesland. Starter jeg den andre veien, er alt i skjenneste orden. Ikke godt å bli klok på dette. Og når det gjelder rolling cache, så er denne ikke aktiv hos meg. Det kan selvfølgelig være noe gammelt grums, men ikke lett å se hva det skulle være. Og disse spirene er kun synlig på avstand. De forsvinner når jeg nærmer meg dem.

Skjermbilde (7034).png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunnar

Kan det være at du har installert "Bergen, Norway Landscape" fra Flightsim.to? (den som skulle fjerne noen trær?)

Mener jeg fikk noen ekstra store spikes da jeg installerte denne. Etter at jeg fjernet den igjen har jeg ikke hatt de "store" spikes'ene (samme som du har på bildet), men kun de små som av og til dukker opp på småøyene rett sør for flyplassen ved innflyging

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...