Premium Medlem Chr. L Skrevet 15. juni 2022 Premium Medlem Del Skrevet 15. juni 2022 5 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Tips: Drit i ATC. Den har alt for store feil og mangler per dags dato til at jeg vil anbefale noen å bruke den til å fly passasjerfly. I virkeligheten får du for eksempel: "when able, descend FL 180" med mindre du flyr i tettpakka luftrom som f.eks i og rundt London. Da starter du descent når det passer deg. I MSFS er ikke dette et alternativ pluss mye annet som er helt bak mål. Dette. Jeg kan varmt anbefale å forsøke seg på VATSIM. Litt skummelt i starten, men det går seg til. Det krever at man kan flyet man opererer noenlunde ut og inn, men det er så mye gøyere. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 15. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2022 Tusen takk for svar alle sammen. Begynner smått og få til ting nå...men det tar bare litt tid 🙂 Driver å øver meg med ruten ENML- ENGM. Men får ikke til å lande på 01L på ENGM. ILS frkvensen der skal være 110.30 . Det får jeg opp både i Littlenavmap og Simtoolkitpro. Men...når jeg sjekker ILS frekvensen i MSFS så sier den at frekvensen er 111.30. Er det en feil i simmen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 111.30 er ILS19R - 110.30 er ILS01L Jeg bruker Navigraph, men mener at frekvensene i simmen er korrekte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 15. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2022 (endret) 11 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen: 111.30 er ILS19R - 110.30 er ILS01L Jeg bruker Navigraph, men mener at frekvensene i simmen er korrekte. Rart at jeg får opp 111.30 i simmen for 01L..... Sjekket FMC også og der sto det noe om at den var uenig med NAV...Da hadde jeg skrevet inn 110.30... Endret 15. juni 2022 av eddie6413 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 Bruker du default ENGM eller addon? ILS frekvensene blir oftest satt av den som lager flyplassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 15. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2022 3 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen: Bruker du default ENGM eller addon? ILS frekvensene blir oftest satt av den som lager flyplassen. Bruker den ENGM som det er en tråd om her inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 15. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2022 (endret) Her er et bilde : Endret 15. juni 2022 av eddie6413 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 Den NAVAIDen du har merket der heter GSW og er for RWY19R. NAVAID for RWY 01L står på andre enden av rullebana og heter OBW. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 Jeg bruker som sagt Navigraph kart og navigasjonsdata i simmen. Et abbonement koster ikke all verden og anbefales. Sjekk ut www.navigraph.com . Sansynligvis kommer det support for disse kartene direkte i en EFB på PMDG 737 også. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 15. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2022 15 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen: Jeg bruker som sagt Navigraph kart og navigasjonsdata i simmen. Et abbonement koster ikke all verden og anbefales. Sjekk ut www.navigraph.com . Sansynligvis kommer det support for disse kartene direkte i en EFB på PMDG 737 også. OK. da forstår jeg... Men kanskje jeg trykker APP for sent da...trykker rundt 10 nm og den holder samme høyde selv om den er på kurs...Prøve å trykke når flyet ligner opp jeg da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 Du setter ILS frekvensen på NAV1 og NAV2 og passer på at den står aktiv på begge. Deretter setter du approach course på COURSE 1 og COURSE 2. Trykk på APP like før du nærmer deg ILS strålen. Flyet vil fange strålen og følge kurs inntil den treffer glide slope. Når du treffer glideslope aktiverer du CMDB (i tillegg til CMDA, som allerede skal være aktiv). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 15. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2022 30 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen: Du setter ILS frekvensen på NAV1 og NAV2 og passer på at den står aktiv på begge. Deretter setter du approach course på COURSE 1 og COURSE 2. Trykk på APP like før du nærmer deg ILS strålen. Flyet vil fange strålen og følge kurs inntil den treffer glide slope. Når du treffer glideslope aktiverer du CMDB (i tillegg til CMDA, som allerede skal være aktiv). Fikk det til nå. Slet litt med autolanding også men klarte det endelig. Måtte prøve å få til den for har landet mange ganger med annet fly hvor man nesten ikke ser rullebanen. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 16. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2022 Forresten..Hvordan forandrer jeg fuel? Når den starter opp selv om jeg forandrer fuel så starter den alltig med 50 %. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 16. juni 2022 Del Skrevet 16. juni 2022 18 timer siden skrev eddie6413: OK. da forstår jeg... Men kanskje jeg trykker APP for sent da...trykker rundt 10 nm og den holder samme høyde selv om den er på kurs...Prøve å trykke når flyet ligner opp jeg da. Da jeg fløy Q400 var standard prosedyre å trykke APP idet vi ble klarert for approach av ATC. Du flyr da gjerne på alt hold og hdg i autopilot, og APP kommer da opp med hvit skrift som betyr at den ligger på "standby" og vil aktiveres i det du intercepter localizer. 3 timer siden skrev eddie6413: Forresten..Hvordan forandrer jeg fuel? Når den starter opp selv om jeg forandrer fuel så starter den alltig med 50 %. Er det fortsatt PMDG 737 vi snakker om her? Isåfall bruker du FMC, IKKE fuel vinduet i simmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 16. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2022 1 time siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Da jeg fløy Q400 var standard prosedyre å trykke APP idet vi ble klarert for approach av ATC. Du flyr da gjerne på alt hold og hdg i autopilot, og APP kommer da opp med hvit skrift som betyr at den ligger på "standby" og vil aktiveres i det du intercepter localizer. Er det fortsatt PMDG 737 vi snakker om her? Isåfall bruker du FMC, IKKE fuel vinduet i simmen. Ja PMDG. Ok, skal se om jeg finner ut av det 🙂 . Det blir vel 737 700 frem til 800 kommer 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 19. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2022 Hvordan får jeg klokka i flyet til å vise den tiden jeg har? Den viser helt feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Thorsen Skrevet 19. juni 2022 Del Skrevet 19. juni 2022 Klokka viser Zulu Time/Universal Coordinated Time (UCT) (Greenwich Mean Time). Begrepet Zulu time brukes i det militære og i navigasjon iflg Google 🙂 Vi ligger to timer foran for tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trex75 Skrevet 19. juni 2022 Del Skrevet 19. juni 2022 Viser UTC tid, forutsatt at du også har valgt ‘realtime’. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 28. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2022 Noen som kan forklare litt om VREF og hvordan jeg stiller denne ? Har sett mange landings videoer hvor dem bruker vref, men dem forklarer ikke hvilke setting de bruker eller hva man stiller på. Det eneste jeg får med meg er at dem har stilt inn på radio og jeg stiller bryteren ned til vref. Men flyet lander alt for langt ute på rullebanen eller jeg får beskjed om go around. Da har jeg også brukt flaps 1- 5-15 og 40 med 143 kts som landings hastighet. Feks på ENBR rwy 17 så kommer jeg inn med høyde 2400.... Men allikevel så tar flyet meg aaaalt for langt ut på rullebanen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 28. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2022 Feks så skal man ha vref + 5. Men hvordan setter jeg det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 29. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2022 Fant ut til slutt hvordan jeg legger til VREF. Men jeg lurer på en ting. Når jeg velger VREF så står det feks at Flaps 30 er 130 under VREF. Er det inkludert + 5 eller må jeg endre dette til 135 før jeg legger til sånn at det feks står: REF 30/135 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 3 timer siden skrev eddie6413: Fant ut til slutt hvordan jeg legger til VREF. Men jeg lurer på en ting. Når jeg velger VREF så står det feks at Flaps 30 er 130 under VREF. Er det inkludert + 5 eller må jeg endre dette til 135 før jeg legger til sånn at det feks står: REF 30/135 ? Du må selv legge til eventuelle ekstra knots på VREF. Men det legger du ikke inn i fmc, men i MCP (autopilot vinduet) eller enkelt og greit bare flyr VREF +5 manuelt. Vet ikke på 737, men da jeg fløy Dash så la vi ikke til noe ekstra med mindre det var litt rufsete værforhold eller at vi forventet turbulens under landing. Vil tro det er ala samme prosedyre på 737. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 26. august 2022 Premium Medlem Del Skrevet 26. august 2022 repaint i lange baner 737-800på (klikk på bilde) https://flightsim.to/file/38751/pmdg-737-800-norwegian-air-shuttle-ln-nod-2012-sonja-henie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 29. august 2022 Forfatter Del Skrevet 29. august 2022 Noen som vet hvordan jeg starter uten den pmdg trappa? Litt irriterende når jeg starter feks på ENGM.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.