Gå til innhold

ORBX, ENCN-Kristiansand problem


alfme

Anbefalte innlegg

Har kjøpt og installert Orbx, encn-Kristiansand. Den har fungert utmerket helt til etter siste oppdatering av MSFS. Nå er det ikke lenger mulig å ta av eller lande fly. Ved varm start legger flyene av sted helt på egen hånd. Eller det gjør så straks jeg gir på trottle. De lar seg ikke konrollere i det hele tatt. Flyene lar seg heller ikke kontrollere etter landing. Dett skje med alle typer fly. Men aldri på andre flyplasser. Noen som har erfart liknede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Regner med du mener GAYA sitt scenery som kom ut via ORBX
Jeg flyr der stadig og stødt bor i nærheten så bruker det mye  som "BASE" men kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dine problemer
Sjekk at du har det siste av drivere til Skjermkort /siste windows update inne har mere tro på det enn sceneryet
Slettet rolling cashe etter oppdatering ?
 

-2022-jun-3-049.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden skrev Robert Hulthin:

Regner med du mener GAYA sitt scenery som kom ut via ORBX
Jeg flyr der stadig og stødt bor i nærheten så bruker det mye  som "BASE" men kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dine problemer
Sjekk at du har det siste av drivere til Skjermkort /siste windows update inne har mere tro på det enn sceneryet
Slettet rolling cashe etter oppdatering ?
 

-2022-jun-3-049.jpg

 Har oppdatert alle drivere, og Windows, og satt mine Trustmaster til default. Sletter Rolling Cache. Men flyene legger av sted på egen hånd likevel. De oppfører seg som de skal på alle andre flyplasser i inn og utland. Og på Flightsim.no versjonen av ENCN. Helt fram til for et par dager siden var Gaya versjonen helt utmerket. Men ikke nå lenger.😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden skrev Andrew Thomsen:

Skudd i blinde: Du har ikke ORBX AI trafikk i gang? De har slikt i enkelte scenerys, og det kan slås av i settings.

Vet i så fll ikke hvor disse kan skrus av og på. Har ikke gjort noen endringer etter at flyplassen ble insallert. Det hele fungerte utmerket helt fra start, men plutselig begynte flyene å leve sitt eget liv når jeg valgte varm start. Eller jeg har fått klarering for takeof etter kald start. Flyene tar av helt på egen hånd, og lar seg ikke stoppe uten at motoren skrus av. Festlig en stund, men ikke å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.6.2022 klokken 18.59 skrev Andrew Thomsen:

Skudd i blinde: Du har ikke ORBX AI trafikk i gang? De har slikt i enkelte scenerys, og det kan slås av i settings.

Har prøvd med og uten AI piloting. Spiller ingen rolle for ENCN. Allerede under den animerte presentasjonen av flyplassen ser jeg at mit valgte fly er på full fart inn i buskaset, eller annet sted før jeg har rukket å trykke noe som helst. Dette skjer selvsagt ikke på andre flyplasser fra Orbx. Jeg har en hel del av dem installert. Det tar gjerne av om litt, og gudene vet hvor det tar veien før  tanken er tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.6.2022 klokken 7.37 skrev Robert Hulthin:

Regner med du mener GAYA sitt scenery som kom ut via ORBX
Jeg flyr der stadig og stødt bor i nærheten så bruker det mye  som "BASE" men kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dine problemer
Sjekk at du har det siste av drivere til Skjermkort /siste windows update inne har mere tro på det enn sceneryet
Slettet rolling cashe etter oppdatering ?
 

-2022-jun-3-049.jpg

Har prøvd med og uten AI piloting. Spiller ingen rolle for ENCN. Allerede under den animerte presentasjonen av flyplassen ser jeg at mit valgte fly er på full fart inn i buskaset, eller annet sted før jeg har rukket å trykke noe som helst. Dette skjer selvsagt ikke på andre flyplasser fra Orbx. Jeg har en hel del av dem installert. Det tar gjerne av om litt, og gudene vet hvor det tar veien før  tanken er tom. Har slettet og reinstallert flyplassen uten at det hjalp noe. Installerte den som ligger på flightsim.to. Denne fungerer som den skal. Mens Gaya har ikke komme opp med noen løsning for sin versjon enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...