Gå til innhold

Hjelp til å starte PMDG's 737 fra bunn av


RoyGjae

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kjøpt meg PMDG's 737 og prøver å lære meg å starte motoren fra bunn av. Jeg har fulgt veiledning til flere Youtubere, men har problemer med å få vekk rød varsel fra Hydraulikk pumpe.

Er det noen som kan se hva jeg gjør feil og kan forklare hvordan vi får vekk alarm for hydraulikk pumpe?


image.jpeg.4e1d780622f106bce3ef8d4f7b351ac4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden skrev Gert Barring:

De to i midten er elektriske, og må skrus på, de ytterste får kraften via motoren, altså de må gå. 

Takker så mye for svar Gert Barring. Jeg har hatt alle 4 bryterne nede i on posisjon uten at varsel lysene forsvinner. Jeg skal se om jeg får laget en video som viser min oppstartsprosedyre litt senere i kveld 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Jeg har ikke 737 for FS2020, men jeg har P3d versjonen. Hver gang jeg har innstallert den fra skratch, så har den blitt innstallert med hydraulikk feil, som det du beskriver. Jeg vet ikke om det er bevisst fra PMDG eller tilfeldig hos meg, men jeg har måttet endre under failure oppsettet fra 1 til 0 feil. Etter det har alt vært i orden.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Tor Arild Danielsen:

Jeg har ikke 737 for FS2020, men jeg har P3d versjonen. Hver gang jeg har innstallert den fra skratch, så har den blitt innstallert med hydraulikk feil, som det du beskriver. Jeg vet ikke om det er bevisst fra PMDG eller tilfeldig hos meg, men jeg har måttet endre under failure oppsettet fra 1 til 0 feil. Etter det har alt vært i orden.

Takker så mye for svar Tor Arild. Det høres ut som at det er slik feil hos meg også. Hvor er det man endrer failure i oppsettet?

Jeg har nå fått laget en video av min oppstartsprosedyre med youtuberen som veileder underveis. Er det en failure i mitt oppsett?
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.5.2022 klokken 19.03 skrev Tor Arild Danielsen:

I P3d går du inn på FMC. Menu/PMDG setup/Aircraft/Failures/. Trykk på feilen og velg «no» både på active og armed. Tilslutt trykker du på exe knappen. Da skal feilen forsvinne og ikke dukke opp igjen. Om dette også er slik i FS versjonen vet jeg ikke.

Jeg var inne på FMC's failure system og der viste ingen feilmelding. Jeg var ikke inne i FMC og laget rute, fylte inn drivstoff og mer fordi jeg tenkte at jeg først vil lære meg å starte flyet før jeg lærer FMC. Kan det være at fordi jeg ikke har fylt inn drivstoff i FMC at de hydrauliske pumpene viser feilmelding i overhead panel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden skrev RoyGjae:

Jeg var inne på FMC's failure system og der viste ingen feilmelding. Jeg var ikke inne i FMC og laget rute, fylte inn drivstoff og mer fordi jeg tenkte at jeg først vil lære meg å starte flyet før jeg lærer FMC. Kan det være at fordi jeg ikke har fylt inn drivstoff i FMC at de hydrauliske pumpene viser feilmelding i overhead panel?

Nei, fuel i FMC har ingenting med de hydrauliske pumpene å gjøre. I videoen du la ut så forsvinner jo lysene for de hydrauliske (ENG) pumpene når du har fått startet motorene. Om jeg ikke tar helt feil så skal de elektriske pumpene på så snart du har strøm (APU/GPU) på flyet. De motordrevne pumpene slår du ikke på før begge motorene går. Da forsvinner også lysene over dem. Mistenker det må være en brukerfeil her da jeg ikke har samme problem eller lest om andre med dette problemet. Evt. må du ha en "keybinding" mot pumpene på joysticken din e.l. som overstyrer, men det høres usannsynlig ut. 

 

På 12:11 i videoen er begge motorene dine startet, og da er lysene på de motordrevne pumpene slukket som normalt. Lysene på de elektriske lyser, men det er fordi du ikke har slått dem på. Dem skal være på før oppstart, mens de motordrevne ikke slås på før begge motorene går. 

PS! Kabindøren anbefales det at du lukker før du starter motorene ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavt trykk i alle ledd? Høres ut som lite hyd fluid i systemet, PMDG har "service based failures" på default tror jeg. Stikk innom FS Actions i CDUen og se om ikke litt etterfylling løser problemet. Og så kan du eventuelt skru av service based failures en annen plass i CDUen om du ikke vil deale med det igjen.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skrev Magnus F. Meese:

Lavt trykk i alle ledd? Høres ut som lite hyd fluid i systemet, PMDG har "service based failures" på default tror jeg. Stikk innom FS Actions i CDUen og se om ikke litt etterfylling løser problemet. Og så kan du eventuelt skru av service based failures en annen plass i CDUen om du ikke vil deale med det igjen.

Jeg mistenker brukerfeil. På 12:11 i videoen er low press lysene på motorpumpene slukket. Han har da startet begge motorene og slått pumpene på. De elektriske lyser fortsatt low press, men det er fordi han ikke har slått dem på. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy har redigert sammen sin egen maskin og en streamer/youtuber sin i videoen. De blurrye og litt mer blåaktige klippene er ikke Roy sin 737, om jeg forstår rett. Se litt videre, så ser du at alle fire lyser low press samtidig som at både motordrevne og elektriske pumper er i gang. Holder en knapp på low fluid level.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Magnus F. Meese:

Roy har redigert sammen sin egen maskin og en streamer/youtuber sin i videoen. De blurrye og litt mer blåaktige klippene er ikke Roy sin 737, om jeg forstår rett. Se litt videre, så ser du at alle fire lyser low press samtidig som at både motordrevne og elektriske pumper er i gang. Holder en knapp på low fluid level.

Helt rett Magnus. Jeg har redigert sammen video til en youtuber og de blå uklare bildene er ikke fra min maskin. Klumsete redigering, men jeg trenger veiledning til oppstart av motoren hele veien frem til mål. Derfor kom han med. Hehe.. ikke med hensikt 🤣

Jeg må se om jeg får til din veiledning om lite hydralisk veske i systemet. Motorfeil blir litt for avansert for en nybegynner så må nå slå av service based failures i CDUen

 

Takker så mye for tips 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden skrev Magnus F. Meese:

Lavt trykk i alle ledd? Høres ut som lite hyd fluid i systemet, PMDG har "service based failures" på default tror jeg. Stikk innom FS Actions i CDUen og se om ikke litt etterfylling løser problemet. Og så kan du eventuelt skru av service based failures en annen plass i CDUen om du ikke vil deale med det igjen.

Tipset fra Magnus om å gå inn i FS Actions i CDUen fungerte for meg og alle varsellys forsvant. I CDUen var det flere service som måtte til som å skifte bremser og mye annet. Til nå virker PMDG's 737-700 veldig god og jeg har mange timer fremfor meg å bli kjent med den. Jeg kjøpte PMDG's 737 for 20 år siden da jeg drev aktiv flightsimming og da kan jeg ikke huske den var like avansert som denne. Sikkert fordi dette er 700 serien.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.5.2022 klokken 1.26 skrev Magnus F. Meese:

Roy har redigert sammen sin egen maskin og en streamer/youtuber sin i videoen. De blurrye og litt mer blåaktige klippene er ikke Roy sin 737, om jeg forstår rett. Se litt videre, så ser du at alle fire lyser low press samtidig som at både motordrevne og elektriske pumper er i gang. Holder en knapp på low fluid level.

Ah, akkurat det gikk meg hus forbi faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...