Gå til innhold

VATSIM og VR (WMR)


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Vi har jo tidligere funnet ut hvordan vi drar med vPilot inn i WMR, men er bekymret for hvordan jeg skal notere meg ting og tang underveis for readback og utførelse. Jeg her pleid å notere det ATC sier, men ser ingen god måte å gjøre det på i VR. På kjente flyplasser byr nok ikke dette på problemer, men er redd det kan bli mye knoting på større flyplasser når jeg skal huske og si tilbake en taxerute f.eks. Noen som har løst dette og kan komme med tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ser at endel bruker scratchpad på FMC-en, det har jeg også begynt å gjøre. lllers har jeg som vanlig notert ting på papirlapp, det ser jo ikke akkurat ut som kaligrafi når jeg kikker ned på det, men pleier å klare å tyde det hehe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått inn Navigraph kart, vPilot og Sky4Sim så nå kom jeg meg iallefall online og i lufta. vPilot liker ikke lyd i og fra HP Reverb'en og ville heller ikke reagere på PTT på yoke, så jeg har litt konfig igjen.

Nå sitter jeg å installerer AIG, og det skal jammen ta litt tid...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AIG er nok det beste alternativet for model matching, men samtidig litt overkill når det kun skal brukes til Vatsim. Skulle vært et alternativ der man kunne valgt å kun laste ned et par varianter av hver flytype pr airline en vil ha inn i simmen. Det blir fort noen GB det der. Det er vel kanskje mulig å manuelt mikkmakke...

Endret av Ø.C.H.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.5.2022 klokken 10.34 skrev Ø.C.H.:

AIG er nok det beste alternativet for model matching, men samtidig litt overkill når det kun skal brukes til Vatsim. Skulle vært et alternativ der man kunne valgt å kun laste ned et par varianter av hver flytype pr airline en vil ha inn i simmen. Det blir fort noen GB det der. Det er vel kanskje mulig å manuelt mikkmakke...

Det er fullt mulig å mekke til for hvert selskap, men jeg lar det være som det er. 
Satte på Bulk download og kom til ca 700 selskaper når jeg ikke orka vente lenger og heller ville fly.
Vær OBS om andre som meg bare startet komplett install: Innimellom dukker det opp melding om at modell ikke finnes på AVSIM eller lignende, og da må det klikkes OK for å fortsette. Jeg visste at installasjonen skulle ta mange timer og satte den på lørdag morgen og satte i gang dagen min med mine gjøremål. Viste seg når jeg kom tilbake i 16-tiden at installasjon hadde stoppet etter bare noen minutter, så det var litt bummer... JEg hadde også haket av "Skip manual download"(eller noe lignende) som jeg antok var et valg for å unngå akkurat det som skjedde, at installer pauset pga manglende modell.

Var litt rundt å spottet i går, og det er herlig livlig på flyplasser nå. Eneste som irriterer litt nå er at fly taxer i 10 kn. Det er saaaakkkktttteeee.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så fikk jeg gehør hos John Dawson til å legge inn mulighet til å assigne Win+Y på valgfri knapp. Dette gjør det mye lettere å håndtere vPilot i cockpit og vi får nå byttet fokus mellom msfs og vPilot med et knappetrykk. Kan forsåvidt benyttes på hvilken som helst annen classic app som benyttes i cockpit også

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonen er på plass og fungerer perfekt i fsuipc v. 7.3.5.
har nå assigna win+y på en knapp på throttle og byttet mellom vPilot og Msfs gjør at det ikke blir noe knot å f.eks. reagere på en tekstmelding i vPilot. Satser jo på å ikke måtte skrive noe der, men Diktering på engelsk fungerer overraskende bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...