Gå til innhold

Honeycomb problemer med PMDG 737-700


Anbefalte innlegg

Noen her med Honeycomb som sliter med PMDG? Ser ut til at det er Honeycomb Alpha som skaper problemer. Når den er tilkoblet blir alt av lys mørke i overhead. Om jeg bruker musen til å bevege meg rundt i cockpit (venstre museknapp holdes inne) så blir dem plutselig tent igjen. Har også problemer med landingshjulene på Honeycomb Bravo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
14 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Noen her med Honeycomb som sliter med PMDG? Ser ut til at det er Honeycomb Alpha som skaper problemer. Når den er tilkoblet blir alt av lys mørke i overhead. Om jeg bruker musen til å bevege meg rundt i cockpit (venstre museknapp holdes inne) så blir dem plutselig tent igjen. Har også problemer med landingshjulene på Honeycomb Bravo. 

Det første der opplever ikke jeg. Hva gjelder det vedr landingshjul? Denne oppskriften hjalp meg, sjekk post nummer 16: https://forum.pmdg.com/forum/main-forum/pmdg-737-for-msfs/178918-honeycomb-bravo-landing-gear-bug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

14 timer siden skrev Kenneth Sivertsen:

Samme problem her ........ samt får veldig høy fart rett før landing med flap 30 og litt gasspådrag  ( oppe i 170 knop , selv med lite fuel og last ) .

Flyr mye X Plans / ZIBO og opplever alldrig dette .

Ser også ut som flaps utslag blir feil med min  Honeycomb ,  dvs flaps hendel settes på 30 grader ( vises også i cocpit samt utvendig på fly)...... men må da ha en landings hastighet som med flap up og alt for stor vertical speed i forhold til fart ( 170-180 knop).

Prøver jeg samme flytur med og trykke F7 på tastatur ( flaps ut ) og 30 grader i cocpit holder jeg en landigs fart på 130-140 knop og flyet oppleves meget bra .

Merkelig........ snakker ikke MSFS 2020 -PMDG og Honeycomb i sammen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
45 minutter siden skrev Kenneth Sivertsen:

 

Ser også ut som flaps utslag blir feil med min  Honeycomb ,  dvs flaps hendel settes på 30 grader ( vises også i cocpit samt utvendig på fly)...... men må da ha en landings hastighet som med flap up og alt for stor vertical speed i forhold til fart ( 170-180 knop).

Prøver jeg samme flytur med og trykke F7 på tastatur ( flaps ut ) og 30 grader i cocpit holder jeg en landigs fart på 130-140 knop og flyet oppleves meget bra .

Merkelig........ snakker ikke MSFS 2020 -PMDG og Honeycomb i sammen ?

HEI.!!!

Prøv denne, kanskje denne hjelper.!!! https://flightsim.to/file/32603/pmdg737-axis-and-ohs-scripts-and-full-template-for-honeycomb-alpha-and-bravo

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
3 timer siden skrev Kenneth Sivertsen:

 

Mekelig........ snakker ikke MSFS 2020 -PMDG og Honeycomb i sammen ?

Det gjør de i aller høyeste grad, jeg har begge deler og de snakker sammen. Sjekk innlegget mitt over, eller følg den brilliante anbefalingen fra Steinar Bakke over her: https://flightsim.to/file/32603/pmdg737-axis-and-ohs-scripts-and-full-template-for-honeycomb-alpha-and-bravo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette her har ikke med landingshjulene å gjøre. Jeg har svart overhead, med mindre jeg holder inne venstre museknapp for å se meg rundt i cockpit, da kommer plutselig lysene i overhead til syne men forsvinner så snart jeg slipper museknappen. Om jeg bruker pov hatten er det fortsatt svart overhead. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
23 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

[...] Har også problemer med landingshjulene på Honeycomb Bravo. 

Godt å høre at du ikke har problemer med landingshjulene, tolket sitatet over som at du sleit med komboen HC og PMDG landingshjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden skrev Chr. L:

Godt å høre at du ikke har problemer med landingshjulene, tolket sitatet over som at du sleit med komboen HC og PMDG landingshjul.

Jo, landingshjul problematikken fant jeg en løsning på inntil videre. Men det er ikke det største problemet. Formulerte meg kanskje litt ukonkret i første innlegget. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Chr. L:

Skjønner! Hvor mistenker du at feilen oppstår, pga. Asobo eller PMDG? Har lett litt (med vekt på : litt) på PMDG-forumet, men fant ikke noe.

Endte med at jeg kontaktet PMDG support. Løsningen var faktisk så enkel at jeg følte meg passe dum at jeg ikke tenkte på det. Det var Honeycomb Alpha som var årsaken. Måtte lage meg ny profil på den i simmen og fjerne assignment på magneter og battery/alternator så var problemet løst. Nå funker alt som smurt med lys i overhead. Problemet ligger ifølge PMDG i simmen om jeg skjønte det riktig. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...