Gå til innhold

HP Reverb G2 - Linseadaptere - Noen som har prøvd ?


Rolf Thorsen

Anbefalte innlegg

Har bestilt linseadaptere til HP Reverb G2 på nettet. Synes det er vanskelig med briller 🙂.  Det så ganske profft ut. Måtte legge inn tallene fra synsundersøkelse.

Firmaet heter VR Optician.

Er det noen som har erfaring med dette ?

 

Endret av Rolf Thorsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd men er i den situasjonen at jeg skal til å bestille det samme. Forsøkte meg med linser men det fungerte dårlig (øynene ble veldig tørre og linsene trege) og briller inni funker ikke da jeg er for brei i trynet og dermed har briller som tar alt for mye plass.... Har du fått dine enda? Hvordan fungerte det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden skrev Kjell-Erik Aarsheim2:

Har ikke prøvd men er i den situasjonen at jeg skal til å bestille det samme. Forsøkte meg med linser men det fungerte dårlig (øynene ble veldig tørre og linsene trege) og briller inni funker ikke da jeg er for brei i trynet og dermed har briller som tar alt for mye plass.... Har du fått dine enda? Hvordan fungerte det? 

Jeg har kjøpt.  Det fungerer bra.  Det er mye enklere enn å bytte briller for deretter å lirke headsettet over brillene hver gang.  Jeg bruker headsettet kun for takeoff og landing når jeg flyr 737 eller A320, og da blir det endel av og på.  

Synsmessig blir det det samme som å ha på "spaserbriller".  Jeg kjøpte av et tysk firma https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/hp-reverb-g2. Koste 69 Euro.  Det kommer moms i tillegg.

De bruker UPS, så det kommer  gebyr fra UPS for å håndtere momsen i tillegg til det igjen.  Betalte 391 kroner til UPS ink gebyret.  Så adapterene kommer på ca 1100 kr totalt.   Personlig synes jeg det var verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel ingen av disse firmaene som selger slike inserts, som er i det nye momssystemet, så da blir det jo både moms pluss gebyrer til speditør istedenfor bare moms, men 1100 er jo ingen upris for å få glede av settet. For meg er ikke briller et alternativ og linser funker dårlig, og er i tillegg også kostbart, så da blir det nok slike inserts på meg også - hvis ikke flyr jeg jo praktisk talt i blinde 😂. Var det lang leveringstid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden skrev Kjell-Erik Aarsheim2:

Ja det er vel ingen av disse firmaene som selger slike inserts, som er i det nye momssystemet, så da blir det jo både moms pluss gebyrer til speditør istedenfor bare moms, men 1100 er jo ingen upris for å få glede av settet. For meg er ikke briller et alternativ og linser funker dårlig, og er i tillegg også kostbart, så da blir det nok slike inserts på meg også - hvis ikke flyr jeg jo praktisk talt i blinde 😂. Var det lang leveringstid? 

Hvis jeg ikke husker helt feil tok det ca 10 dager.  Jeg prøvde også linser for en tid tilbake (før G2).  Progressive linser til alt overmål 🙂  Det funket dårlig.  Det vil  si linsene fungerte veldig bra.  Problemet var at jeg brukte ca 45 minutter for å i det hele tatt å få dem på om morgenen.  Så ut som jeg hadde vært 14 dager på fylla.  Noe som ikke er helt urimelig etter å ha stått og poket fingra inn i øynene i over en halv time 😁.  Måtte gi opp. Nå er det både lesebriller, databriller og spaserbriller på meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2022 klokken 16.40 skrev Rolf Thorsen:

Har bestilt linseadaptere til HP Reverb G2 på nettet. Synes det er vanskelig med briller 🙂.  Det så ganske profft ut. Måtte legge inn tallene fra synsundersøkelse.

Firmaet heter VR Optician.

Er det noen som har erfaring med dette ?

 

Jeg kjøpte vanlig beskyttelsesglass (med todelt med magnet) til min VR brille. Fjernet glasset i beskyttelsesglasset og erstattet glasset (limte det med smeltepistol lim) med Biltema briller som passet til synet mitt. Funker bra hos meg. Da blir ting mye klarere :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...