Gå til innhold

Problem med Takeoff


eddie6413

Anbefalte innlegg

15 minutter siden skrev eddie6413:

Hei. Startet FS 2020 i dag og plutselig oppfører simulatoren seg helt rart.  Når jeg skal ta av så når jeg kommer halveis i rullebanen så krenker flyet og ruller ov avslutter.  Noen som vet ha dette skyldes? Autopilot er av og AI pilot er av.

Så kommer beskjeden " Aircraft crashed with an object" opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Frank Kristiansen:

Opplever noe lignende med Twin-Otteren. Ved takeoff, så drar den venstre vingen seg nedover og flyet tipper om jeg ikke korrigerer (ganske mye).

Ja det er akkurat det som skjer....men samtidig så har jeg ikke kontroll på flyet heller før det skjer...den drar liksom i en retning før den tipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden skrev Ø.C.H.:

Sjekk i settings for joysticks, kanskje yoke eller rudder gir uønska utslag?

Resatte alle kontrollene på stikka (selv om de allerede var default). Samme resultat. Sjekket også om det var forskjell i rpm på motorene, men det var det ikke. Flyet bikker merkbart med venstre vinge og drar seg mot høyre. Virker som om hele balansen i flyet er gal.

Flyr en del TBM, og opplever ikke at det er noe problem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet litt:

Twin Otter fra ENKJ akkurat nå hvor det blåser en god sidevind.

Trim i T/O posisjon og Live Weather - flyet bikker ned med den siden vinden treffer vingen.

Trim i T/O og Clear Weather - flyet går (nesten) snorrett, kun vanlig kompensering for throttle-effekt

Trim nullstilt gir kraftigere utslag men omtrent samme resultat med tanke på vind.

Virker rett og slett som den er litt overfølsom for vind. Opplever ikke dette med f.eks. TBM.

 

https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/170686-excessive-yawing-while-taxing-taking-off-and-landing/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Dette med Twin Otteren er Aerosoft som ikke klarer å få den riktig og gjør alle mulige krumspring med usynlige spoilere osv osv. Samme hos meg også. Virker som dem har gjort noe rart for å simulere økt luftgjennomstrømning over vingene der propellene sørger for økt løft når du gir gass. 

Ifølge Mathijs er den vel tilnærmet feilfri??? 😄 😄 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden skrev Frank Kristiansen:

Ifølge Mathijs er den vel tilnærmet feilfri??? 😄 😄 😄 

Ja, problemet er at 90% av utviklingsprosessen har vært ene og alene fokusert på det visuelle. Da får man slike problemer som dette her. Samt lyd og system/motor simulering som er helt basic og knapt nok det. 

Så mr Mathijs må gjerne leve i troen :P 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...