Gå til innhold

Live traffic


Anbefalte innlegg

Ad trafikk på flyplasser og i lufta: Er det noen som har erfaringer å dele rundt AIG (Alpha India Group) sine produkter for å få mer flytrafikk inn i FS2020? Kunne vært interessant å høre om produktet og ikke minst, om erfaringer rundt installasjon. På meg virker det som om installasjonen er litt mer omstendelig enn bare å "zippe" ut i Community-mappen.

Se https://www.alpha-india.net/ 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden skrev Inge Jenstad:

Ad trafikk på flyplasser og i lufta: Er det noen som har erfaringer å dele rundt AIG (Alpha India Group) sine produkter for å få mer flytrafikk inn i FS2020? Kunne vært interessant å høre om produktet og ikke minst, om erfaringer rundt installasjon. På meg virker det som om installasjonen er litt mer omstendelig enn bare å "zippe" ut i Community-mappen.

Se https://www.alpha-india.net/ 

Jeg har AIG installert, og det er mulig det er den som plutselig har begynt å fungere bedre.

Selve AIG installeres ved en AI Manager og en Traffic Controller (og en konto hos AVSIM for å laste ned modellene på en enkel måte). Hvis du følger det som står i "AIG AI Manager - pilot Studd.pdf" (husker ikke helt hvor jeg lastet ned denne)eller følger det som står i denne tråden på MSFS forum, så skal det være overkommelig.

AIG lager selv de mappene som skal til i Community, så disse behøver du ikke å bry deg om.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skrev Kjetil Garpestad:

Det ser jo veldig bra ut. Jeg har ikke tid til å teste det for tiden, men fortell meg gjerne om du støter på problemer med AIG og parkering på mine versjoner av ENZV/ENBR/ENHD/ENBO/ENSH.

Har ikke testet noen av disse andre ennå, men så at jeg hadde 2-3 overlappende fly rundt på ENGM. Dette kommer antakelig av at jeg ikke helt har fulgt anbefalingen fra AIG om å slå av det meste av default trafikk. Jo mer jo bedre føler jeg 🙂 så får jeg heller leve med at noen av dem parkerer oppå hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Frank Kristiansen:

Har ikke testet noen av disse andre ennå, men så at jeg hadde 2-3 overlappende fly rundt på ENGM. Dette kommer antakelig av at jeg ikke helt har fulgt anbefalingen fra AIG om å slå av det meste av default trafikk. Jo mer jo bedre føler jeg 🙂 så får jeg heller leve med at noen av dem parkerer oppå hverandre...

Hvilke innstillinger har du i selve simulatoren hva gjelder AI? Jeg har en tur fra Amsterdam til Kjevik nå. Amsterdam hadde kun noen easyjet, British airways og Transavia ved AI-Offline og 100% traffic. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører også AIG og live traffic parallelt og opplever et og annet dobbeltparkert fly, men ikke noe stort problem.

På Kjetils flyplasser (i hovedsak ENZV, ENBR og ENBO) har jeg ikke sett noen problemer med AI trafikk så langt, men skal rapportere om noe dukker opp.
Jeg har "Use generic plane models (AI traffic)" satt til OFF. Vet ikke helt hvilken innvirkning det har. Får likevel av og til noen fly med generic utsende og default livery (oftest gjelder dette flygninger med NOZ). Noen som vet hvordan jeg kan få disse til å få AIG liveries?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen:

Kjører også AIG og live traffic parallelt og opplever et og annet dobbeltparkert fly, men ikke noe stort problem.

På Kjetils flyplasser (i hovedsak ENZV, ENBR og ENBO) har jeg ikke sett noen problemer med AI trafikk så langt, men skal rapportere om noe dukker opp.
Jeg har "Use generic plane models (AI traffic)" satt til OFF. Vet ikke helt hvilken innvirkning det har. Får likevel av og til noen fly med generic utsende og default livery (oftest gjelder dette flygninger med NOZ). Noen som vet hvordan jeg kan få disse til å få AIG liveries?

Simulatoren skal vel da i teorien kun vise trafikk den finner et eller annet livery på, men det er vel ikke alltid det fungerer. Når jeg installerte AIG prøvde jeg litt med begge deler uten å bli helt klok på det - eller at jeg så den helt store forskjellen. Men det var vesentlig mindre trafikk tidligere - og i alle fall på ENGM for min del, så det kan være at jeg ikke har oppdaget det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden skrev Vetle T. Fosse:

Jeg trodde man måtte sette Aircraft density på 0 for at dette skulle fungere skikkelig? Og når jeg har Real-time online så får jeg masse generelle modeller og teksturer i tillegg, men jeg må prøve dette på nytt tror jeg...

Nå prøvde jeg disse innstillingene og med ground aircraft density på 50 så får jeg opp alle slags livery, fra Norwegian til Alaska og Asiana. Skrur jeg den av så har jeg kun Norwegian på ENGM...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det er "Ground Aircraft Density" statiske fly på bakken. Den har jeg satt til 0. AIG fyller flyplassene bra opp hvis man laster ned de selskapene og rutene som flyr på de aktuelle flyplassene. I tillegg til AIG ruteplanene som er installert så har jeg slått "Aircraft Traffic Type" til "Real-Time Online". Som nevnt er det ett og annet fly med default livery, og en og annen dobbeltparkering, men det lever jeg godt med. 

Litt spent nå når jeg er på veg til nye Aerosoft Brussel om hele simmen går i kne pga all AI trafikken 🙂 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt gjennom et par YouTube-filmer for å prøve å få tips om installasjon av AIG, men installasjonen stopper når jeg skal logge meg inn på AVSIM. Det sies at man må være innlogget på AIG og AVSIM, og det er jeg. Men bildet som viser hvor man er innlogget, viser bare AIG som logget inn.

Ikke så enkelt å forklare, men det forhindrer vel ikke at en eller annen "luring" her på sidene har vært borti noen av de samme problemene ... eller utfordringene, som det heter i dagens terminologi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden skrev Robert Hulthin:

Pass på når du logger inn på avsim og godta cookies på siden 😉

 

Ikke noe problem å logge meg inn der, men denne siden i AIG Manager hvor man kan se hvor men er logget inn, der en opsjonen med AVSIM fraværende / vises ikke. Jeg får studere flere videoer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.4.2022 klokken 21.44 skrev Inge Jenstad:

Så langt som dette skjermbildet kommer jeg også: innlogget på avsim men ikke på aig. Tror jeg dropper denne og heller kjøper meg en pakke.

Og - takk for alle tips og "gode ønsker"!

Ifølge oppdateringen til AIG så er det ikke lenger behov for innlogging til AIG, kun Avsim. Jeg har reinstallert AIG og har nå fått alt slik jeg skal ha det

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...