Gå til innhold

MSFS2020 AIRAC + FBW A320


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg hadde en flytur med Airbus A320 idag, men støttet på en utfordring knyttet til planleggingen. Jeg har alltid benyttet rfinder.asalink.net til å finne ruter. Den refererer til oppdatert AIRACer og er gratis. Jeg forsøkte idag å legge inn en rute fra KSEA til PANC og fikk opp følgende rute med AIRAC 2203: KSEA SID SEA J502 ANN J195 BKA J605 MDO STAR PANC.  Jeg kunne legge til waypoints, men ikke airways. Iflg. FMC i FBW A320 står det at current AIRAC er Mars til April, som er 2203? Mao. skal det være like AIRAC, men likevel snakker de ikke sammen?

Jeg har spurt på Discorden til FBW hvor de henviser til at MSFS og FBW benytter lik navigasjonsdata. Hvordan får jeg eventuelt oppdatert denne så jeg kan bruke FBW med current AIRAC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Jan Gunnar Nystrøm:

Anbefaler deg og kjøpe abonnement hos Navigraph da får du siste AIRAC hele tiden.

Tror at MSFS får ny AIRAC i hver oppdatering og tar jeg ikke helt feil så er det cycle 2202 som er inne nå.

 

Skjønner. I utgangspunktet så ønsker jeg, ihvertfall frem til vi får flere [og bedre] jetlinere å bruke minst mulig payware når greie freeware-alternativ er tilgjengelig. rfinder har alltid vært et veldig godt alternativ til å finne ruter, og i prinsippet så skal det fungere i MSFS så lenge AIRAC er lik den i simulatoren. Jeg føler på meg at løsningen ikke er å skaffe Navigraph, når jeg tross alt har rett AIRAC, og intersections + airways er lik som i simulatoren. Da vil det jo ikke hjelpe med Navigraph, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Vetle T. Fosse:

Skjønner. I utgangspunktet så ønsker jeg, ihvertfall frem til vi får flere [og bedre] jetlinere å bruke minst mulig payware når greie freeware-alternativ er tilgjengelig. rfinder har alltid vært et veldig godt alternativ til å finne ruter, og i prinsippet så skal det fungere i MSFS så lenge AIRAC er lik den i simulatoren. Jeg føler på meg at løsningen ikke er å skaffe Navigraph, når jeg tross alt har rett AIRAC, og intersections + airways er lik som i simulatoren. Da vil det jo ikke hjelpe med Navigraph, eller?

Bruk heller simbrief.com. Gratis, men om du vil ha siste AIRAC så må du betale noen kroner. Du får den vel gratis om jeg ikke tar helt feil, om du allerede har aktivt AIRAC abonnement (FMC/Charts). Vet ikke, men om jeg skulle tippe så vil jeg tro at du prøver å legge inn en airway som ikke eksisterer mellom to punkter. Vanskelig å si med mindre jeg kan verifisere hva du gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
9 timer siden skrev Vetle T. Fosse:

Skjønner. I utgangspunktet så ønsker jeg, ihvertfall frem til vi får flere [og bedre] jetlinere å bruke minst mulig payware når greie freeware-alternativ er tilgjengelig. rfinder har alltid vært et veldig godt alternativ til å finne ruter, og i prinsippet så skal det fungere i MSFS så lenge AIRAC er lik den i simulatoren. Jeg føler på meg at løsningen ikke er å skaffe Navigraph, når jeg tross alt har rett AIRAC, og intersections + airways er lik som i simulatoren. Da vil det jo ikke hjelpe med Navigraph, eller?

MSFS har siste AIRAC 2203 inne,beklager at jeg tok feil der :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til de som skjønner dette bedre. MSFS2020 har AIRAC 2203, som pekt på over. Har lenge abonnert på Navigraph. Har denne også installert. Overstyrer Navigraph fs2020 sin AIRAC?

Spørsmålet har sitt utgangspunkt i følgende. Har lenge hatt et problem med FBW A320. Uansett hva jeg gjorde, la dette flyet til et ekstra waypunkt i alle approacher. (eksempel: innflying til ENGM R19 legger til waypoint BRAVAD).  Selv om jeg brukte SimBrief la likevel flyet til også her! Little Navmap og Navigraph Charts viser korrekt! Så til det interessante: jeg installerte Development build, og alle ekstra waypoints er borte! 

Noen som skjønner dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...