Gå til innhold

Tromsø er ute!


Anbefalte innlegg

Hei. Siden jeg bor i Tromsø var de nye ENTC spesielt velkommen! Er riktig godt fornøyd med flyplassen. Godt laget! Den nye terminalen (som enda bare er et skall!) er også med og kan oppleves både inn- og utvendig.

Regner med at noen av dere også bruker det utmerkede sceneriet over Tromsø by (Tromsø - Norway (With Real Trees Terraforming) » Microsoft Flight Simulator). Øst for bane 18 ligger en øvingsbane, som sammen med resten av landskapet langs rullebanen, har vært har vært misformet. Litt prøving og feiling har vist at å fjerne fila som heter Tromso2 gir et riktig landskap. Ser ikke andre mangler med å ta ut fila heller. Håper dette kan være til hjelp for andre!😀

entc2.jpg

ENTC3.jpg

entc1jpg.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jan R. Alexandersen

Fikk litt småtrøbbel med "oppskrifta" di ovenfor.

Hvor ligger den "Tromso2" fila du refererer til og som skal fjernes? Jeg finner nemlig ingen slik fil, hverken i katalogen til en nye ENTC flyplassen (mmsimulations-airport-entc-tromso) eller i katalogstrukturen til "Tromsø - Norway (With Real Trees Terraforming)". Du sier heller ikke noe om hvilken type fil dette er (fil endelse/extension).

Det jeg imidlertid finner som en del av "Tromsø - Norway (With Real Trees Terraforming)" er en *katalog* med navn "Tromso 2", er det muligens denne du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Den 19.4.2022 klokken 17.02 skrev Jan R. Alexandersen:

Hei Christer

Tromsø2 fila jeg referere til er , slik Robert sier, i lenka over! ! 😀 Et eget program med andre ord!

Der må være noe mere som må bort. Jeg har dobbel bru på kvaløybrua, dobbel bru på tromsøybrua, +++ noe mørke firkanter i tromsøysundet sør før brua.!!! litt ergelig..👎😒

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Steinar!

Jeg vet ikke hva det skyldes at du har disse problemene. Som du vil se av bildene mine, har jeg ikke de problemene du har - bortsett fra noe mørke firkanter på Kvaløya. Disse kommer og går hos meg.

Jeg har ellers siste oppdateringer på alt, også Nordic update. Håper du finner det ut! Skal prøve litt mer med å ta ut flere av filene.

 

2022-04-28 (3).png

2022-04-28 (4).png

2022-04-28.png

 

2022-04-16.png

Endret av Jan R. Alexandersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
50 minutter siden skrev Jan R. Alexandersen:

Hei igjen

Beklager det siste bildet! Skulle vise øst for flyplassen med Tromsø landskapet før. Her kommer et bilde med Tromso2 ute!

2022-04-15.png

Hei Jan.

Jeg er mest fornøyd med, mmsimulations-airport-entc-tromso sceneriet, så jeg holder meg til det. Det eneste jeg savner er statiske båter, rundt omkring på tromsøya. Ha en fortsatt fin flydag.👍✈️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden skrev Jan R. Alexandersen:

Hei Steinar!

Jeg vet ikke hva det skyldes at du har disse problemene. Som du vil se av bildene mine, har jeg ikke de problemene du har - bortsett fra noe mørke firkanter på Kvaløya. Disse kommer og går hos meg.

Jeg har ellers siste oppdateringer på alt, også Nordic update. Håper du finner det ut! Skal prøve litt mer med å ta ut flere av filene.

 

2022-04-28 (3).png

2022-04-28 (4).png

2022-04-28.png

 

2022-04-16.png

Men bilde 2 viser jo at du også har dobbel Tromsøbro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Morten Nelson:

Måtte skru ned objects level of detail for å i det hele tatt kunne fly i nærheten av Tromsø. Mye bedre fps i hele spillet nå, og kan ikke si jeg savner noe på grafikken. Kan være verdt en test

Jeg tester👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For such a small airport after all the FPS should not be as terrible as this is at ENTC. In my opinion its somewhat of a fail. I have a moderate computer setup and have no trouble with other payware airport including some major big detailed airports from Orbx, Flightbeam and many others. This should be fixed it must be a design error. Oh how I wish Jo Erlend Sund would update his P3D version in MSFS.

Endret av mikced76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...