Gå til innhold

Rotorheads


Anbefalte innlegg

Helikopter er som kjent ikke offisielt støttet i MSFS enda. Så kom jeg over AirlandFS som er samme program som vi hadde til FSX/P3D under navnet Helicopter Total Realism. Dette fungerer som smør i MSFS og gir deg helikopter dynamikk som er fult på høyde med X-plane og DCS. AirlandFS skal vistnok brukes på flyskoler og militære treningssentre så denne er høyst realistisk. På flightsim.to finnes det flere helikoptre som bruker denne. Blant annet Robinson R44 og Airbus H125. Har nettopp testet begge disse og kan varmt anbefales for dem som liker helikopter flyging og er klar for en utfordring. Helt ærlig så kommer Asobo til å slite med å få til noe bedre enn dette her. 

 

https://flightsim.to/file/21417/airlandfs

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Frank Kristiansen:

Testet R44 med AirlandFS akkurat nå, og det var en ganske sketchy opplevelse... Mye mer realistisk enn det jeg har testet av helikoptre tidligere, så her bli det nok å øve mye mer 🙂 🙂 

Jepp, med AirlandFS så trenger man strengt talt ikke helikopter støtte i kjernesimmen lengre da jeg tviler sterkt Asobo klarer å overgå dette her. Ja, helikopter er krevende å fly og krever mye trening.  

Var kjempegøy å kunne fly helikopter på skikkelig vis i MSFS. Herlig! Nå blir det å investere i H145 med AirlandFS. Det eneste som mangler nå er en Bell 206 Jetranger så er jeg fornøyd! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev MagTvei:

Parkert på ENKJ for kvelden, etter en fin tur fra ENTO 😀. Brukte R44_blue profilen i AirlandFS på 100% og VR.

Skjermbilde (1172).png

 

Herlig! :D 

Har også den der. Selve helikopteret er fortsatt under utvikling og mangler en god del systemmessig, men den flyr meget bra. Blir ikke så mye bedre enn dette her! Finnes også flere helikoptre gratis på flightsim.to samt H135 (freeware) og H145 (payware) som også har profil i AirlandFS. Ble helt hekta her :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flydd HPG H145 siden den ble lanser og den blir bare bedre og bedre. Spesielt etter den siste oppdatering synes jeg at flyfeelingen har blitt meget bra. Men husk at dette er en flybywire maskin, så den er langt fra så krevende som H125 og R44. 

Kan også brukes med AIRLANDFS profil, men det har jeg ikke testet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...