JonasBecsan Skrevet 27. mars 2022 Del Skrevet 27. mars 2022 Phew! Tok nettopp min første pattern med vatsim. Det var både skremmende og kult på samme tid! Jeg har et spørsmål: Flyr i VR. Så det er vanskelig å sjekke frekvensene på vpilot. Ser også at frekvensene på Navigraph charts ikke matcher vatsim. Er det noen måte å få vatsim frekvensene inn i VR i et panel eller noe? Vil helst ha en løsning som ikke innebærer og fjerne HMD under flyvning 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. mai 2022 Del Skrevet 23. mai 2022 Du kan "ta med deg" kun vPilot vinduet inn i VR/cockpit og bruke programmet på vanlig måte med mus. Når du har klikket på vPilot inne i VR må du endre musefokus når du skal klikke på ting i cockpit/simmen igjen med tastekombinasjonen Win+Y. Kombinasjonen kan du legge til en valgfri knapp via FSUIPC, men kaaaanskje det lar seg gjøre i windows også? Litt usikker på den. For å ta med deg vPilot til VR inn i spillet, kan du finne appen via Win-knapp menyen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. mai 2022 Del Skrevet 23. mai 2022 Vi kunne evt. tatt en runde på Discord å gå gjennom det sammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasBecsan Skrevet 23. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2022 Hei! Ved nærmere øyekast så virket det som feilen i frekvens på navigraph sine kart var kun veldig få tilfeller. Når det gjelder å få ting inn i vr som ikke er in game panels, så har jeg en fungerende setup nå. Jeg tar Foreflight, vpilot og vatspy inn i vr ved å bruke virtual desktop i steamvr og docker de respektive vinduene der jeg vil. Foreflight er den eneste av disse jeg trenger å interacte med under flight, så der har jeg mappet en knapp på yoken til "alt+tab" så jeg kjapt kan bytte mellom foreflight som aktivt vindu og simmen. Ikke en perfekt løsning men det fungerer overraskende bra! Heldigvis er dette kun om jeg trenger å interacte med cursor. Alle kontrollere forblir aktive selv om simmen er i bakgrunnen og foreflight er oppe. Men kan godt joine en prat for å høre ideer og råd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. mai 2022 Del Skrevet 23. mai 2022 Må sjekke Foreflight og så hva det kan løse. Eneste jeg ikke har god løning på føler jeg er notepad, men leker litt med diktering med voice. hva er ditt callsign på vatsim og hvor pleier du å fly? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasBecsan Skrevet 23. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2022 Jeg bruker denne til notater https://www.flightsimulator.me/simulators/flight-simulator/panels/106-ingamepanel-canvas-for-flight-simulator veldig praktisk i vr i vatsim har jeg for øyeblikket tre fly u flåten. Mest brukt i det siste er C310R med callsign LNBRG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. mai 2022 Del Skrevet 23. mai 2022 Ahhh Det var nok den jeg så glimt av i en videotutorial for litt siden. Prøver å holde meg unna bruk av vr-kontrollerne, men skal uansett kikke på denne her. Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasBecsan Skrevet 23. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2022 (endret) Denne bruker ikke vr kontrollere. Du får bare et eget in game panel som du kan doodle på. Endret 23. mai 2022 av JonasBecsan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.