Gå til innhold

Frekvenser mellom Vatsim og navigraph matcher ikke


JonasBecsan

Anbefalte innlegg

Phew! Tok nettopp min første pattern med vatsim. Det var både skremmende og kult på samme tid! Jeg har et spørsmål: Flyr i VR. Så det er vanskelig å sjekke frekvensene på vpilot. Ser også at frekvensene på Navigraph charts ikke matcher vatsim. Er det noen måte å få vatsim frekvensene inn i VR i et panel eller noe? Vil helst ha en løsning som ikke innebærer og fjerne HMD under flyvning :)

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan "ta med deg" kun vPilot vinduet inn i VR/cockpit og bruke programmet på vanlig måte med mus. 
Når du har klikket på vPilot inne i VR må du endre musefokus når du skal klikke på ting i cockpit/simmen igjen med tastekombinasjonen Win+Y. Kombinasjonen kan du legge til en valgfri knapp via FSUIPC, men kaaaanskje det lar seg gjøre i windows også? Litt usikker på den.

For å ta med deg vPilot til VR inn i spillet, kan du finne appen via Win-knapp menyen
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ved nærmere øyekast så virket det som feilen i frekvens på navigraph sine kart var kun veldig få tilfeller. Når det gjelder å få ting inn i vr som ikke er in game panels, så har jeg en fungerende setup nå. Jeg tar Foreflight, vpilot og vatspy inn i vr ved å bruke virtual desktop i steamvr og docker de respektive vinduene der jeg vil. Foreflight er den eneste av disse jeg trenger å interacte med under flight, så der har jeg mappet en knapp på yoken til "alt+tab" så jeg kjapt kan bytte mellom foreflight som aktivt vindu og simmen. Ikke en perfekt løsning men det fungerer overraskende bra! Heldigvis er dette kun om jeg trenger å interacte med cursor. Alle kontrollere forblir aktive selv om simmen er i bakgrunnen og foreflight er oppe. 

Men kan godt joine en prat for å høre ideer og råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...