Gå til innhold

Inbound Bergen (testing Norway Pro 2 WIP)


Anbefalte innlegg

Hei Tom

Fantastiske bilder , men hva bruker du av tillegg på scenery ? Jeg får det ikke til å se så bra ut , jeg har laget Orthosphoto av Bergen og omegn , men lurer på hva mer du bruker. Kanskje hvis mulig  du kan legge ut en kopi av scenery ini filen din :-). Bruker X-plane mye, spesielt med Zibo 737 og FlyJSim Q4XP... og mest i Norge . Kanskje bildene er fra det siste prosjektet ditt . EDIT : Så nå at dette er testing av Norway Pro 2 WIP ..:-)

 

Morten

 

Endret av Morten Stene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Morten Stene:

Hei Tom

Fantastiske bilder , men hva bruker du av tillegg på scenery ? Jeg får det ikke til å se så bra ut , jeg har laget Orthosphoto av Bergen og omegn , men lurer på hva mer du bruker. Kanskje hvis mulig  du kan legge ut en kopi av scenery ini filen din :-). Bruker X-plane mye, spesielt med Zibo 737 og FlyJSim Q4XP... og mest i Norge . Kanskje bildene er fra det siste prosjektet ditt . EDIT : Så nå at dette er testing av Norway Pro 2 WIP ..:-)

 

Morten

 

Hei.. Bruker ikke noe annet enn Ortho4XP. Eneste scenery I tror jeg har installert er:

That's it, alt gratis.. 

Uten om dette har jeg default flyplasser og payware flyplasser

Norway 2 Pro (WIP) er bare autogen plassering.. Ellers er alt default

Fordelen med XP er jo som kjent, man trenger ikke bruke drøssvis av timer på tweaking og installering før du skal fly og ha det gøy. 

 

  • Like 1
  • Confused 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden skrev Chr. L:

Det ser kjempefint ut! Men, en bruker ikke drøssevis av timer på tweaking og installering i den simmen jeg bruker, nemlig MSFS. Akkurat dette er med andre ord like lett som i XP.

Og i MSFS trenger man ikke laste ned og fylle disken med drøssevis av Ortho.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

De ulike simulatorene har enkelte ting de er bedre på enn andre, fysikken har vel f. eks til nå vært merkbart bedre i XP og P3D, mens det grafiske har vært bedre i MSFS. Nå bedres fysikken i MSFS, samtidig som XP får en grafisk (blant annet) oppgradering i XP12. Det er jo supert!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev MagTvei:

Og i MSFS trenger man ikke laste ned og fylle disken med drøssevis av Ortho.

Det er sant, glemte du ikke må laste ned noe i MSFS 😁  Du trenger forøvrig ikke Ortho heller.. Default kan du putte hele X-Plane med hele verden installert og alle payware flyplassene du har plass til på en minnepenn. Foreslår du prøver det samme i MSFS og la meg så høre hvordan det gikk? Tips til gjennomføring: a) Installer hele sulamitten, altså default førstegangsinstallasjon og updates c) napp så ut minnepennen og sett den inn i en annen maskin.... 

Regner med du kan kjøre (logge inn) i MSFS på tre+ PCer samtidig også skulle du trenge det?

1 time siden skrev Chr. L:

De ulike simulatorene har enkelte ting de er bedre på enn andre, fysikken har vel f. eks til nå vært merkbart bedre i XP og P3D, mens det grafiske har vært bedre i MSFS. Nå bedres fysikken i MSFS, samtidig som XP får en grafisk (blant annet) oppgradering i XP12. Det er jo supert!

Helt enig helt frem til P3D, velger å tro det var en typo :)

PS.. Fysikken i MFS har vel vært sagt de skal forbedre siden release, men godt å høre de endelig gjør noe med den. 

Kanskje de fikser smeltet bygninger også, ser jo nesten ut som noen har sugd ut luften av dem

2022-03-20_202959.jpg.b7373d3fbc10cabefd37ab1a9122b0ab.jpg

 

X-Plane 12.00 altså første versjonen av 12 blir bare en litt bedre utgave av 11.55 som vi har nå. 

2022-03-20_202432.jpg.cd03170bd57ef81d4add496276af8124.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Chr. L:

De ulike simulatorene har enkelte ting de er bedre på enn andre, fysikken har vel f. eks til nå vært merkbart bedre i XP og P3D, mens det grafiske har vært bedre i MSFS. Nå bedres fysikken i MSFS, samtidig som XP får en grafisk (blant annet) oppgradering i XP12. Det er jo supert!

Fysikken i P3D er totalt fraværende og har aldri vært i nærheten av XP og MSFS :22_stuck_out_tongue_winking_eye: Det var litt avsporing. Ellers flotte bilder av trådstarter! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden skrev Tom Knudsen:

Kunne ikke sagt det bedre selv. 

Det er jo heller ikke så rart da FSX/P3D har 20 år gammel fysikkmotor som har vært urørt siden da. Det som gjør at enkelte fly flyr såpass bra i P3D er på grunn av en kraftfull SDK som gjør det mulig å bruke egenprodusert fysikkmotor ala det Majestic og A2A har gjort med sine produkter, samt en god del tweaks og dirty tricks for å komme rundt alle P3D sine begrensninger. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
5 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Det er jo heller ikke så rart da FSX/P3D har 20 år gammel fysikkmotor som har vært urørt siden da. Det som gjør at enkelte fly flyr såpass bra i P3D er på grunn av en kraftfull SDK som gjør det mulig å bruke egenprodusert fysikkmotor ala det Majestic og A2A har gjort med sine produkter, samt en god del tweaks og dirty tricks for å komme rundt alle P3D sine begrensninger. 

Takk for oppklaring, ikke minst saklighet :) Jeg hadde FSX, men aldri P3D (jeg var vekk fra hobbien fra rundt 2011 til sent 2020). Min misforståelse må bygge på hva PMDG og A2A blant andre fikk til i P3D. Fysikken i MSFS2020 forbedres med hver oppdatering, selv om det gjerne kunne gått fortere. Hva gjelder smeltede bygninger, det er ikke et kjempestort problem i MSFS lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden skrev Chr. L:

Takk for oppklaring, ikke minst saklighet :) Jeg hadde FSX, men aldri P3D (jeg var vekk fra hobbien fra rundt 2011 til sent 2020). Min misforståelse må bygge på hva PMDG og A2A blant andre fikk til i P3D. Fysikken i MSFS2020 forbedres med hver oppdatering, selv om det gjerne kunne gått fortere. Hva gjelder smeltede bygninger, det er ikke et kjempestort problem i MSFS lengre.

A2A kjører sin egen fysikkmotor og simulering av motor og alt mulig annet utenom selve simmen. Den har lite med FSX/P3D å gjøre. Fysikk og aerodynamikk i MSFS er faktisk meget bra og fult på høyde med XP, men noen få unntak som krever forbedringer. Smeltede bygninger kan jeg ikke si er noe jeg kan huske å ha sett, selv om det helt sikkert finnes med tanke på måten dette her genereres på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Det er jo heller ikke så rart da FSX/P3D har 20 år gammel fysikkmotor som har vært urørt siden da. Det som gjør at enkelte fly flyr såpass bra i P3D er på grunn av en kraftfull SDK som gjør det mulig å bruke egenprodusert fysikkmotor ala det Majestic og A2A har gjort med sine produkter, samt en god del tweaks og dirty tricks for å komme rundt alle P3D sine begrensninger. 

Tabellbasert indexering bærer ikke preg av å være i nærheten av en physics engine. Selv om man lager en prosess, blir den ikke naturlig eller ergo sum lik virkeligheten. Dog kan det også sies om XP sin "fysikkmotor" som i bunn og 

grunn er fysikk matematisk kode. Men ja, litt nærmere i alle fall så langt man kan si noe er realistisk preget i et simulator program

8 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

A2A kjører sin egen fysikkmotor og simulering av motor og alt mulig annet utenom selve simmen. Den har lite med FSX/P3D å gjøre. Fysikk og aerodynamikk i MSFS er faktisk meget bra og fult på høyde med XP, men noen få unntak som krever forbedringer. Smeltede bygninger kan jeg ikke si er noe jeg kan huske å ha sett, selv om det helt sikkert finnes med tanke på måten dette her genereres på. 

Bare ta Bergen City som eksempel det Jan Reidar. Ser ut som mye av byen har lidd etter en kraftig varmebølge. Selv trærene ser ut som gummitrær og gamle blomkål

2022-03-21_163123.jpg.2dfe818d2f74e22437e09a619edf2eb0.jpg

2022-03-21_163328.jpg.1daab04d45bb593a0c88c847bb5f21c1.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden skrev Tom Knudsen:

Takk for det, stikket går stort sett andre veien,  men er helt enig. 

 

Forslag; Post bilder, drit i om folk flyr MSFS, P3D, FSX, Xplane eller Infinite Flight etc.. og ha det morsomt med dette som tross alt er en hobby 👍 

I rest my case 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Mads:

Forslag; Post bilder, drit i om folk flyr MSFS, P3D, FSX, Xplane eller Infinite Flight etc.. og ha det morsomt med dette som tross alt er en hobby 👍 

I rest my case 

Poste bilder her er ikke nødvendig, vi har andre fora for dette, løst for min del :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...