Gå til innhold

F-16


Anbefalte innlegg

Personlig syns jeg denne er en personifisering av alt som er feil med MSFS addons. Den ser noenlunde ut som en F-16, men der stopper også likhetene, systemene er bare tull og han har til og med stokket om funksjonen på knappene i cockpiten. F.eks er knappene for å gi strøm til venstre og høyre "cheek station" her blitt til "engine on" og "avionics on" - som forøvrig ikke er knapper man finner i "the real thing".

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Yepp,  derfor har jeg holdt meg unna denne modellen, men det er likevel ikke helt rett å bruke denne F-16 som mal på nivået i MSFS. Kan foreløpig ikke sammenlignes med realismen i DCS, men det er mye bra på gang, og jeg synes det er helt greit å ikke ha tilgang til avanserte våpensystemer.  Men innhold og utseende til flyene bør være tro mot virkeligheten, og ikke minst bør flyfeeling og lydkvalitet være realistisk .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev MagTvei:

Enig i det. SimSkunkWorks, Milviz, Flyingiron og IndiaFoxtEcho er bra på militære fly for oss som vil fly dem i Norge og ikke er så interessert i våpen.

Problemet er vel at det meste mangler av systemer på flyet som ikke har med våpen å gjøre. Det som er er som regel helt feil også. Du kan ikke fly et jagerfly i MSFS med real life sjekklister sånn som i f.eks DCS. For meg er MSFS en sivil sim. Til militært og jagerfly bruker jeg utelukkende DCS. Men selvfølgelig har jeg forståelse for at ikke alle er som meg :22_stuck_out_tongue_winking_eye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.3.2022 klokken 15.59 skrev Jan Reidar Storelvmo:

Problemet er vel at det meste mangler av systemer på flyet som ikke har med våpen å gjøre. Det som er er som regel helt feil også. Du kan ikke fly et jagerfly i MSFS med real life sjekklister sånn som i f.eks DCS. For meg er MSFS en sivil sim. Til militært og jagerfly bruker jeg utelukkende DCS. Men selvfølgelig har jeg forståelse for at ikke alle er som meg :22_stuck_out_tongue_winking_eye:

Det er jo et perspektivspørsmål, for noen er det nok at flyet ser riktig ut og flyr høvelig riktig. For noen vil da sjarm være å fåretrekke over systemer, fordi folk har forskjellige innfallsvinkler og interesser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Kim Kristensen:

Det er jo et perspektivspørsmål, for noen er det nok at flyet ser riktig ut og flyr høvelig riktig. For noen vil da sjarm være å fåretrekke over systemer, fordi folk har forskjellige innfallsvinkler og interesser.

Akkurat dette her er ikke et perspektiv spørsmål da ekstremt lite faktisk er simulert av systemer etc. Men at folk at ulike interesser og innfallsvinkler når det gjelder jagerfly er noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...