alfme Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 Når man en gang i mellom skanner Google map dukker det opp en rekke flyplasser jeg aldri har hørt om. Har noen planer for disse her: Idre flyplass, Brekken flyplass, Øysand flyplass, Udduvoll Flyplass, Inderøy Svarva Rørsia flyplass, Ler flyplass, Sundal flyplass, og sikkert mange andre som gjerne er ukjent for flere enn meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Antar Sundal er det samme som Vuddu (ENSU). Den jobbes med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Ræra/Svarva finner du her: https://flightsim.to/file/1380/bush-airfields-of-norway sammen med Vuku, Grong (fix), Henning, Verdal/Fætten, Skogn, Snåsa 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfme Skrevet 28. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2022 3 timer siden skrev Dag Baardsen: Ræra/Svarva finner du her: https://flightsim.to/file/1380/bush-airfields-of-norway sammen med Vuku, Grong (fix), Henning, Verdal/Fætten, Skogn, Snåsa Takk for info. Jeg hadde faktisk alt av norske flyplasser på flightsim.to installert. Men det kan være at navn i Google map ikke alltid er identisk med navnet som brukes i virkelighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Hehe, hjelper neppe at jeg skrev Røra feil, heller 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 28. februar 2022 Premium Medlem Del Skrevet 28. februar 2022 Ja de flyplassen på innherred ligger i pakken min. Øysand utenfor trondheim finnes vel ikke, eller er ikke operativ mener jeg, in real. Udduvoll er jo bare en modellflyplass. Har flydd modell der noen ganger selv også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iver Skrevet 15. september 2023 Del Skrevet 15. september 2023 Du ser fortsatt sporet etter rullebanen på Øysand på google maps (lenke under), og om du sammenligner det med historiske flyfoto fra norgeibilder.no så ser du tydelig hvor flyplasselementene sto. De eldste bildene er fra 1947 og da ser du tydelig to hangarer som fortsatt står den dag i dag. Allerede på midten av 50tallet var rullebanen igjengrodd så det var nok i hovedssak drift der under krigen. https://maps.app.goo.gl/5AdVK28u4Udxwf2A6 Trondheim Airport, Øysand - Wikipedia Skal du se på gamle flyplasser i Trondheim så er nok fort Lade mer aktuelt. Trondheim Airport, Lade - Wikipedia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfme Skrevet 15. september 2023 Forfatter Del Skrevet 15. september 2023 Programmet Our Airports viser blan mange andre også Agdenes Airfield Breivika (NO-0013). Har noen denne flyplassen på tapetet? Programmet viser flere flystriper som ikke finnes i MSFS eller på flightsim.to. Hvorfor skal vi gå til andre land for bush flyging når vi har mange nok hos oss selv. Men vi som ikke kan dette selv er avhengig av at entusiaster som behersker det å lage eller gjenopprette flystriper som mangler i dag tar på seg oppgaven. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.