Gå til innhold

VR for MSFS2020


Per Aage

Anbefalte innlegg

26 minutter siden skrev Per Aage:

Det ser ut til at noen bruker VR-briller/utstyr. Jeg vurderer å skaffe det, men det koster litt så jeg skulle gjerne hørt litt om erfaringer med det og ev. anbefaling av type/merke.

Bare pass på at du har kraftig nok pc og grafikk kort. Et 3080 kort eller høyere er vel et must om du skal få en bra opplevelse. Selv avventer jeg VR i et par år til. Da er utstyret blitt bedre og vi har maskinvare som takler det, forhåpentligvis uten at det koster skjorta. Ikke minst burde også VR støtten i simmen fått modnet litt :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok for snaut, jeg har GTX1660super og en eldre Oculus Rift VR, fungerer ok, men med lav oppløsning, så instrumenter er vanskelige å lese uten å bøye seg frem, ca 30fps med 60-70 render scale.

Kjøpte brukt VR for bare 1200kr, bare for å sjekke om maskinen min kunne kjøre det, og det er en fin opplevelse, særlig i Spitfire!

 

Endret av MagTvei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
3 minutter siden skrev Per Aage:

Jeg har ikke mye greie på grafikkort, men jeg har et NVIDIA GeForce GTX 970, vil det holde?

Er simmen laget slik at man faktisk får en 3D-opplevelse?

Tror nok dessverre det blir for svakt. Bør nok som Jan Reidar sier ha et 3080 kort eller bedre. Jeg kjører et 3090 kort, og en bra cpu, men selv med den styrken kan jeg ikke kjøre på max settings i VR. Men for en fantastisk opplevelse VR er i forhold til pancake modus 😎 koser meg! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Per Aage:

Jeg har ikke mye greie på grafikkort, men jeg har et NVIDIA GeForce GTX 970, vil det holde?

Er simmen laget slik at man faktisk får en 3D-opplevelse?

Ja, det blir som å være "inni spillet". 

Det kortet er etter min mening alt for svakt til å kjøre simmen UTEN VR. Du må nok punge ut med et 3080 kort eller høyere om du skal få noe ut av VR. Problemet akkurat nå er at et slikt kort fort koster 20-30.000. Enda mer for et 3090 kort (ja, det er ville tilstander på grafikk kort markedet). Legger du til VR må du ut med ytterligere 8000 for kvalitetsbriller. Da har du plutselig prislappen til en ganske så heftig PC. Dette er grunnen til at jeg selv har valgt å vente i et par år til før jeg går over til VR. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...