Gå til innhold

Feather som fungerer


Anbefalte innlegg

Lastet ned beta til sim update 8. Smertefritt bytte i Steam, en del gigabytes å laste ned, men det går mye raskere nå enn før.

Var veldig spent på simuleringen av propeller og drag, men må si jeg er mye mer fornøyd nå enn tidligere. Kun 3 fly som er oppdatert med ny teknologi, og flyet var var enklest å teste på var King Air 350.
Merkbart mindre drag når man drar prop-spaken inn i feather, med visuell effekt som ikke gir deg noen grunn til å lure på om det fungerte eller ikke.

1250410_20220210185226_1.png.c9c3bdf67f9751f6028223cb73382076.png

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden skrev Kjetil Garpestad:

Tja. Står "Better ground ice formula for ice shelves on water", men det står under headingen "Planes", så vanskelig å vite om det gjelder islagte fjorder eller om det gjelder simulering av hjul mot is. 

Da er det et lite håp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så virker det som aerodynamikk også har fått en liten oppdatering. Småflyene (C-152, C-172 og Caravan) er iallfall supersmooth og uten tvil de beste default flyene jeg har flydd noen gang. Stall virker også forbedret. Får ikke lengre heftig wing drop på C-172. Dog er det fortsatt heftig wingdrop på stall i sving som ingen av flyene håndterer særlig bra. Kan jo også legge til at jeg har investert i Honeycomb A+B som jeg er meget fornøyd med så langt. Hadde en Saitek yoke (billig plast drit) som ble kastet ut vinduet for noen år siden og bestemte meg da for at jeg aldri skulle ha yoke igjen. Nå med Honeycomben har jeg definitivt endret mening. Er en fryd å fly nå :D 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden skrev MagTvei:

Ja, denne oppdateringen fører nok til at tredjepartsfly også må oppdateres. Merker at noen av de jeg har prøvd oppfører seg annerledes på autopilot.

3. parts fly virker å fungere upåklagelig basert på de få jeg har testet. Men dem må oppdateres for å få inn propell simuleringen som kommer i SU8. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var spent på tilbakemeldingen din Jan Reidar. Du ha jo påpekt mangler med motor og fysikk fra dag 1, og jeg har god tro på at du er den rette til å si om ting er bra eller ikke. 
denne betaen holder jeg meg faktisk unna. Har upåklagelig ytelse for tiden og savner lite as-is, og lar andre gå i krigen for meg denne gangen

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden skrev Geir Teigo:

Var spent på tilbakemeldingen din Jan Reidar. Du ha jo påpekt mangler med motor og fysikk fra dag 1, og jeg har god tro på at du er den rette til å si om ting er bra eller ikke. 
denne betaen holder jeg meg faktisk unna. Har upåklagelig ytelse for tiden og savner lite as-is, og lar andre gå i krigen for meg denne gangen

Jeg klarte ikke å holde meg unna. Var såpass spent på den nye propell simuleringen som også visstnok skulle fikse alle problemene med turboprop. Men her var det mer skuffelse enn noe annet. Jo da, ting er forbedret men også en del bugs er også til stede så dette her trenger nok litt mer modningstid. Beta må fortsatt kontrolleres ved å trykke en knapp, rare motorindikasjoner når man går inn og ut av beta og ITT er fortsatt helt feilsimulert. Samt en del andre ting. Asobo må få på plass noe ala det som er i X-plane at man kan definere beta og reverse på kontroll aksen. Er helt håpløst å måtte trykke en knapp for å operere beta og reverse. Dette er dog en beta, så får bare håpe at ting blir fikset og utbedret frem mot mars. Neste uke kommer det en video om aerodynamikk igjen, så ting tyder jo på at det er ting underveis på den siden også. 

Men C-152 og C-172 er blitt smooth og en herlighet å fly. Nå må du også koordinere med rudder i sving og selv om jeg aldri har flydd 152, så virker det meget troverdig sammenlignet med C-172 som jeg har en del timer på. Ellers gir moderat turbulens og updraft gir alt for mye endring i pitch. Det har jeg aldri opplevd i virkeligheten. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.2.2022 klokken 11.41 skrev Morten Nelson:

Jeg bruker Lorbys Axis and Ohs for kontroll av aksene. Det lar meg blant annet sette beta range på starten av aksen, så når jeg drar throttlen min bak første detent, går den rett i beta.

Litt irriterende at Asobo ikke har bedre justering av hardware-kontroller

Takker for tips! Skal prøves ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...