Gå til innhold

Navigasjon Longitude


Anbefalte innlegg

Hei på dere:-)

Vet dere hva som gjør at det kommer opp andre flyruter enn de jeg har laget?

Som dere kan se så har flyet tatt en annen rute enn den jeg forventet. Den fløy heller ikke min planlagte SID.

Det ser ut til at Garmin systemet har laget sin egen rute uavhengig av den jeg har laget.

Har markert med rød pil hvilken retning flyet tok selv om SID var programmert. 

Har Working Title sin G3000 mod installert...

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Endret av Siggen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som du har aktivert direkte til xxxx (lilla linje)  Her kunne du gått inn på din flightplan og for eksempel aktivert "segment" Fra xxx til TONTO, da  hadde C700 navigert seg inn på denne delen av ruten din, forsatt videre ned til "NIK" uten at videre innblanding ...  PS et tips .... du vil normalt fly med "BUS TIE" på both  (utveksling) av strøm/spenning mellom L og R side . Her der den off (gul)!  

Endret av Trex75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Trex75:

Det kan se ut som du har aktivert direkte til xxxx (lilla linje)  Her kunne du gått inn på din flightplan og for eksempel aktivert "segment" Fra xxx til TONTO, da  hadde C700 navigert seg inn på denne delen av ruten din, forsatt videre ned til "NIK" uten at videre innblanding ...  PS et tips .... du vil normalt fly med "BUS TIE" på both  (utveksling) av strøm/spenning mellom L og R side . Her der den off (gul)!  

Skal ikke dette skje automatisk når man har loaded en flightplan? "Bus Tie" er avslått ihht. til den skjekklista jeg har pr. i dag. Har egentlig ikke peiling på hva slags funksjon den har siden jeg akkurat har begynt å sette meg inn i avionikken og systemene til Longitude. Har stort sett flydd Working Title sin CJ4 det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden skrev Siggen:

Skal ikke dette skje automatisk når man har loaded en flightplan?

Jo , men det så ut som du hadde aktivert et punkt eller segment (lilla) som ikke var en del av ruten din… 

Mange muligheter ! Nå virker Vnav også på denne maskinen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden skrev Trex75:

Jo , men det så ut som du hadde aktivert et punkt eller segment (lilla) som ikke var en del av ruten din… 

Mange muligheter ! Nå virker Vnav også på denne maskinen .

Må forske litt mer på det her...

Hos meg fungerer VNAV aktivert i MFD i kombinasjon med V/S. VNAV i autopilot panelet virker ikke hos meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.2.2022 klokken 22.16 skrev Siggen:

"Bus Tie" er avslått ihht. til den skjekklista jeg har pr. i dag

Hei igjen , ja jeg ser det er litt forskjell i C700 sjekklistene som ligger ute ang dette, fant denne real c700 cocpit videoen, her ser det ut som de flyr med Bus tie on…

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.2.2022 klokken 15.06 skrev Trex75:

Hei igjen , ja jeg ser det er litt forskjell i C700 sjekklistene som ligger ute ang dette, fant denne real c700 cocpit videoen, her ser det ut som de flyr med Bus tie on…

 

Her er svaret jeg fikk fra Babcock:

 

Enkelt fortalt så er flyets elektriske system delt i to, venstre og høyre. Dette for å beskytte halve flyet om det skulle skje noe elektrisk alvorlig et sted i flyet. Venstre generator og batteri driver venstre side. Høyre holder på med sitt. Får man feil på en motor, eller en generator på ei side, så er det bare batteri igjen på den siden. Etter en stund så vil da den siden bli strømløs. For å koble sammen venstre og høyre så knytter (tie) man sammen sidene slik at alt elektrisk virker. Om det er en alvorlig feil elektrisk på ei side, så vil man ikke knytte systemene sammen, for da kan man ødelegge begge sider.

Egentlig veldig logisk. Fungerer på samme måte som generatoren på en bil, bare at der er det et batteri og en generator. Så "bus tie" kan være både av eller på når alt fungerer..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...