Gå til innhold

Referanse Materiale: Tromsø Lufthavn (ENTC/TOS)


Anbefalte innlegg

Så noen foreslo å lage en egen tråd for hver flyplass, så lager bare en egen tråd til de flyplassene som har nok materiale til å gjenskape hele lufthavnen.
Jeg har brukt x antall timer (pga lite jobb grunnet korona) på å samle referansebilder til noen Norske flyplasser som fortjener en skikkelig makeover i MSFS 😁

ENTC, Tromsø. Det er bilder av mer eller mindre hele lufthavnen fra alle mulig slags vinkler. Bildene er sortert slik at det er veldig lett å vite hvor og hva ting er.
Det er også en egen mappe inni der hvor alt av bilder er av ekstremt høy oppløsning. Det er også noen bilder av de endelige renderne av den nye terminalutbyggingen.
Vil tørre å påstå man kan lage payware scenery ut av disse bildene.

Noen OBS punkter med Tromsø:
- "U-Terminalen" blir i disse dager revet, og det blir konstruert en ny utlandsterminal på sørsiden av flyplassen. Ved et eventuelt scenery anbefales det å ha en byggeplass her frem til man vet hvordan den nye terminalen blir.
- Det er satt opp et midlertidlig telt for utlandsreiser helt sør på flyplassen. Det er et par bilder av dette inkludert.
- Enkelte bilder er litt utdatert. F.eks så står det SAS og SAS Spirit på noen av byggene nord for hovedterminalen, men det har blitt overtatt av Widerøe siden da.
- Jeg personlig eier ikke bildene. Dette er tatt fra diverse kilder på internett og er kun tiltenkt så referanse til å kunne lage 3D-modeller, texturer osv.

Dersom du sitter på noe bra bilder, eller jeg kommer over noe så vil jeg oppdatere denne tråden! Og om noen finner på å lage dette så gjerne si ifra, del previews osv! 😄

Du kan laste ned referansebildene her:
https://drive.google.com/file/d/18ifJhVr1kmykxwu3V3CCp1hpZ6E0CpB_/view?usp=sharing

Bilde til høykvalitets flyfoto:
https://www.norgeskart.no/#!?project=norgeskart&layers=1003&zoom=13&lat=7734984.17&lon=651641.28&sok=tromsø luft&markerLat=7734984.167282825&markerLon=651641.2806094837&p=searchOptionsPanel

Video som viser god oversikt av flyplassen (samt en ny hangar på nord-siden av Widerøe hangaren):
https://www.youtube.com/watch?v=dvwT2VWyDCA

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden skrev Morten Nelson:

Siste rest av gammelterminalen er så og si borte nå

Det går unna der altså! Skal sies at jeg har vært i kontakt med Digital Designs (som er en ganske kjent og bra scenery developer) og han er interessert i å lage ENTC. Men blir nok først til sommeren! Får se om ikke noen andre også plukker det opp etterhvert

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har personlig ikke hatt noen problemer med FPS på ENTC og det påvirker generelt ikke FPS så mye i MSFS kontra tidligere simmer (som P3D og XP). Er dog enig i at prisen er litt vel stiv, og interiøret er faktisk ikke særlig imponerende spør dere meg. MEN, jeg og svært mange andre liker at det er litt dybde når man ser inn i terminalen. For meg holder det med at det er noen stoler og plakater på veggen så det i det minste føles som Tromsø. Alle folka og butikkene inni er det ikke så nøye med men har ingenting i mot at folk inkluderer det i sceneriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...