Gå til innhold

Tips og triks!


Anbefalte innlegg

Hei! 

Vet ikke om det finnes en lignende tråd, i så fall kan denne slettes. Tenkte det kunne være greit med en slags oppsummering av viktige ting i forbindelse med utvikling av scenery mv. Spesielt for de som er ny i gamet...:) 

Jeg kan jo begynne med noe som gav meg mye problemer men som ble bedre når jeg fant ut av årsaken. 

PROBLEM:

Når jeg jobbet i SDK opplevde jeg ofte at bygninger som var plassert ut plutselig ikke kunne sees lengre. Om man klikket på området der bygget skulle være så var det tydelig at bygget "eksisterte" men fremstod som usynlig. Videre var der diverse andre problemer med alt fra texturer til at bygg lå dobbelt (default + eget) mv. I det hele og store oppførte SDKen seg slik at ting føltes veldig random når man jobbet med prosjektet. 

LØSNING:

Jeg hadde ofte en versjon/pakke av prosjektet i communitymappen av den enkle årsak at jeg ville teste hvordan sceneriet ble i simulatoren når man kjørte den som vanlig. Dersom man fjerner prosjektet fra communitymappen FØR man begynner å jobbe i SDK, oppdaget jeg at ting ble MYE mer stabilt og masse av de merkelige tingene som skjedde var borte. For folk som er ny i dette kan dette være en betydelig kilde til frustrasjon og som kan løses på en enkel måte. Vil man bruke sceneriet i simulatoren så legger man det bare inn i communitymappen igjen før man starter opp.

OPPSUMMERT:

Ikke ha en pakke med prosjektet ditt i communitymappen samtidig som du jobber i prosjektet i SDK. 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...