Gå til innhold

Bytte ut motorlyden på Aerosoft Twin Otter


Anbefalte innlegg

Her er en enkel måte å bytte ut motorlyden mens vi venter på en oppdatering fra Aerosoft.

Takk til brukeren Zaki875026 på MSFS 2020 forumet.

 

https://www.justflight.com/product/tss-dhc6-twin-otter-pilot-edition-sound-package Kjøp denne. $14 US.

Etter å ha pakket ut filen så legg lydfilene som er i Sound skuffen, inn i Sound skuffen til Aerosoft Twin Otteren. Hos meg så var denne skuffen her.

E:\SteamLibrary\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\Packages\Community\aerosoft-aircraft-twin-otter\SimObjects\Airplanes\AS_Aircraft_DHC6_Common\sound

 

Lag en kopi av sound.xml.

Editer sound.xml og under EngineSoundPresets/ Eng1 og Eng2, gjør Wwisedata=True til Wwisedata=False

Gjør det samme med EngineSoundStates og EngineSoundTransitions, True til False osv.

Last ned https://github.com/HughesMDflyer4/MSFSLayoutGenerator/releases/download/v1.0.2/MSFSLayoutGenerator.exe

 

Legg denne der du har layout.json. Hos meg var den her E:\SteamLibrary\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\Packages\Community\aerosoft-aircraft-twin-otter

Ta gjerne kopi av filen før du gjør noe med den.

Ta så layout.json filen og dra den over MSFSLayoutGenerator.exe og slipp. Og det var det hele. Jeg skal imorgen prøve mer på dette og se om andre lyder kan byttes ut, men

motorlyden var det jeg var mest ute etter. Have fun!

 

 

 

 

  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det vel anvendte penger, ser at det fins flere av disse lydpakkene og det kunne jo hende at de er bedre

enn det som er på standard. Kjekt å kunne bytte de ut. Men resultatet på Otteren ble såpass bra at jeg venter med å bytte tilbake til

standard til jeg ser at det blir bedre.

https://www.turbinesoundstudios.com/products

Det kom også en mod som gjør det jeg forklarte.

https://flightsim.to/file/26712/aerosoft-twin-otter-soundmod-for-rpm-pitch-fix

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte lyden en del bedre FØR siste oppdatering jeg.  Bedre lyd inne i cockpiten og litt bedre "flyt" ved endring av turtall osv.  
Noen måte å få den tilbake på? :) Særlig oppstarten er super teit nå...  motorene forsvinner helt når de fyrer opp...   og overgangen til reverse er veldig unaturlig. 

Føles som det har gått bra ikke så bra til dårlig. Fremfor motsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Ja, den er helt krise. Aerosoft har uansett sett ut folk for å gjøre helt nye lydopptak. Men når neste oppdatering kommer er ikke godt å si. 

Skulle tro at lyd var en såpass viktig ting at man hadde høvelig kontroll før man gav ut modellen. Er jo dumt at man får et dårlig inntrykk i starten og må vente på en god oppdatering… Jaja, må vel bare vente å se…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden skrev Sauron:

Skulle tro at lyd var en såpass viktig ting at man hadde høvelig kontroll før man gav ut modellen. Er jo dumt at man får et dårlig inntrykk i starten og må vente på en god oppdatering… Jaja, må vel bare vente å se…

Dem hadde jo satt en fast dato som dem måtte holde. Attpåtil kom det jo også tydelig frem at det var xbox som var hovedmålgruppen. Er vel her pengene ligger. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å vente på en oppdatering. Nå kommer det også helt ny propell simulering i neste sim update så er helt banebrytende i forhold til hva vi har nå, så jeg smører meg med tålmodighet og velger å tro at Twin Otter prosjektet blir ganske bra etter noen oppdateringer. Sånn har det jo vært med de fleste flyene til aerosoft. Mye bugs og feil ved lansering, men så har dem gradvis blitt mye bedre.  

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten en - trimhjulet lager ikke lenger noe lyd.

Release Notes:

- Fixed: HSI OBS can be changes in GPS mode too now

- Fixed: Added VR collision panel

- Fixed: Changed HSI scale in GPS mode from 2NM per dot to 1NM per dot

- Added: Key bindings to most exterior light switches

- Changed: Door code changed to allow closing in flight

- Fixed: Inverted aileron animation code

- Removed: Elevator trim wheel sound

- Changed: Landing light switch animation extended

- Added: VR Collision panels and VR locators for the yokes

- Fixed: Cargo box belt text

- Fixed: Missing lighting on the lower main panel

- Updated: Product Manual

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

26 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen:

Skjer ikke det ved å trykke heading på autopilot konsollen? 

Skjedde tidligere ved to trykk på HDG på autopiloten (mener jeg å huske). Trodde fortsatt det var slik, men jeg bruker knappene på min HC Bravo throttle, og det viser seg at AP_HDG_HOLD kommandoen jeg har lagt til HDG knappen gjør akkurat det du etterlyser.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...