Gå til innhold

P3D v4 kanskje v5 eller msfs nå i 2022


Jojo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg står overfor et valg om jeg skal forsette å spille på msfs 2020 eller gå tilbake/over til p3d! Har en del kjøpte addons på msfs, men det spiller ikke så mye rolle, så ja! Hva burde jeg velge? Flyr bare på vatsim! Er jo flere bra fly på p3d med tanke på pmdg/ QW/ fslabs osv! Men flyplassene på msfs er kanskje oppdatert etter nåværende status på de forskjellige flyplassene! Men ja hva skal jeg velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et valg du nesten må ta selv. Spør du meg er P3D en utdøende simulator. Om du allerede har en rekke fly til den er det en annen sak. Men å begynne å investere i addons til Prepar3D hadde iallfall ikke jeg gjort. Jeg har selv Prepar3D 5.3 inne men det er ene og alene grunnet Majestic sin Q400, PMDG og A2A flyene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv tror jeg at det vil ta et par år før MS2020 er på nivå med P3D, dette i stabilitet, vær, fly og AI Traffikk. Jeg kjører P3D v4.5 og MS2020. Skal jeg ta en real Airline flight er og det blir nok P3D og PMDG B737 NGXu jeg benytter. Kunne jo være spennende å kaste ut noe penger ved å oppgradere P3D til v 5.3 men jeg har fortsatt trua på at MS2020 har et større potensiale fremover, så slik blir det ikke for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg kjører v5 med siste hotfix og den glir greit. Scenery-pakker har jeg kun Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo og de flyter greit hos meg på clean-install. Aerosoft sine med P3Dv5-installer bør gå fint. ORBX fungerer uten problemer og kjenner igjen v5 i ORBX Center. De andre ville jeg vært forsiktig med. Flere av de eldre støtter seg på rammeverk (teknologi) som er utdatert og ofte medfører CTDs osv, så kjør noen forum-søk hos utvikler for hver pakke og trå varsomt. Denne listen gir en grei oversikt over de mest populære fly og addons. 

PMDG fungerer NGXu (tror ikke NGX fungerer, men ikke siter meg på det), 777 og 747. Alle sammen glir som en drøm. Majestic og Leonardo skal også være kompatibel, men jeg har ikke hatt tid til å sjekke enda. 

På spørsmålet om hvilken simulator du skal velge, foreslår jeg at du velger, X-plane, DCS, P3D, MSFS, PSX, AeroFly og FlighGear. Du er ikke seriøs FlightSimmer før du tvinger deg selv til å like dem alle sammen! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Det er et valg du nesten må ta selv. Spør du meg er P3D en utdøende simulator. Om du allerede har en rekke fly til den er det en annen sak. Men å begynne å investere i addons til Prepar3D hadde iallfall ikke jeg gjort. Jeg har selv Prepar3D 5.3 inne men det er ene og alene grunnet Majestic sin Q400, PMDG og A2A flyene. 

Hei, har ingen addons på p3d så ja kanskje litt dumt å investere flere 1000 kroner i det spillet, men ja er den majestic q400 som er veldig fristende, nå kommer jo pmdg til msfs så da blir det kanskje litt bedere, så jaa mmmm kan hende jeg bare like gjerne kan bli værende på msfs :) tusen takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Morten Aalberg:

Selv tror jeg at det vil ta et par år før MS2020 er på nivå med P3D, dette i stabilitet, vær, fly og AI Traffikk. Jeg kjører P3D v4.5 og MS2020. Skal jeg ta en real Airline flight er og det blir nok P3D og PMDG B737 NGXu jeg benytter. Kunne jo være spennende å kaste ut noe penger ved å oppgradere P3D til v 5.3 men jeg har fortsatt trua på at MS2020 har et større potensiale fremover, så slik blir det ikke for min del.

Ja msfs har nok et større potensiale, og nå som pmdg kommer blir det jo bra så kanskje jeg bare skal bli værende på msfs :) , tusen takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Torbjørn M:

Jeg kjører v5 med siste hotfix og den glir greit. Scenery-pakker har jeg kun Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo og de flyter greit hos meg på clean-install. Aerosoft sine med P3Dv5-installer bør gå fint. ORBX fungerer uten problemer og kjenner igjen v5 i ORBX Center. De andre ville jeg vært forsiktig med. Flere av de eldre støtter seg på rammeverk (teknologi) som er utdatert og ofte medfører CTDs osv, så kjør noen forum-søk hos utvikler for hver pakke og trå varsomt. Denne listen gir en grei oversikt over de mest populære fly og addons. 

PMDG fungerer NGXu (tror ikke NGX fungerer, men ikke siter meg på det), 777 og 747. Alle sammen glir som en drøm. Majestic og Leonardo skal også være kompatibel, men jeg har ikke hatt tid til å sjekke enda. 

På spørsmålet om hvilken simulator du skal velge, foreslår jeg at du velger, X-plane, DCS, P3D, MSFS, PSX, AeroFly og FlighGear. Du er ikke seriøs FlightSimmer før du tvinger deg selv til å like dem alle sammen! :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fornuftig! Det er en stor plattform der de fleste putter innsatsen sin om dagen, så det er "the place to be". Så kommer garantert Majestic sin Q400 (og forhåpentligvis 100-300serien) til MSFS på sikt. De har rett og slett ikke noe valg, da de alle fleste har gått bort fra P3D til MSFS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Torbjørn M:

Fornuftig! Det er en stor plattform der de fleste putter innsatsen sin om dagen, så det er "the place to be". Så kommer garantert Majestic sin Q400 (og forhåpentligvis 100-300serien) til MSFS på sikt. De har rett og slett ikke noe valg, da de alle fleste har gått bort fra P3D til MSFS. 

Ouff jaaaaa håper virkelig de kommer, får bare smøre meg med tolmodighet, nå kom jo akk twin otter så får starte med den, var jo akk det widerøe gjorde så haha får gjør det jeg også😛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

 "the place to be".

Den der "place to be" er like forvirrende som en blind homofil i et badekar fult av pølser. Munner nesten alltid ut i hva som er "nytt" og "spennende".

Folk med interesse flakser derfor fra det ene til det andre, nesten litt som en drita full kråke som alltid er på jakt etter den hotteste rypa.. 

 

 

  • Confused 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden skrev Tom Knudsen:

Den der "place to be" er like forvirrende som en blind homofil i et badekar fult av pølser. Munner nesten alltid ut i hva som er "nytt" og "spennende".

Folk med interesse flakser derfor fra det ene til det andre, nesten litt som en drita full kråke som alltid er på jakt etter den hotteste rypa.. 

 

 

Hahahhahaahha jaaa det er jo en måte å sammenligne det med hahah tusen takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...