Gå til innhold

Ny tur i Lofoten fra Storkmarknes (ENSK) til Røst (ENRS)


RoyGjae

Anbefalte innlegg

Da har jeg omsider fått tatt meg en flytur til Røst i Cessna 152 og redigert film av dette. Har prøvd som forklart å holde fast høyde og rett hastighet under turen selv om dette for meg ikke er så viktig. Det viktigste for meg er å ha det gøy og det har jeg mellom fjelltoppene i Lofoten :D 
 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Dag Baardsen:

Artig tur i velkjente omgivelser. Har vært så mange ganger med bil der ute at det er som om jeg kunne flydd der i blinde :) Altså ren innbilning. Men moro å se!

Dere er heldig som kan nyte så vakker natur i Lofoten. Skulle selv ønsket en tur dit selv å fly drone, men mitt ferieparadis er ved Flåm og sykle Rallarvegen inn til Haugastøl. Det blir kanskje en tur dit også i simulator om jeg klarer å finne frem på kart 🤣

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Myyyye bedre og tryggere flyging enn sist! Nå kommer det seg :) 

Takker så mye for det Jan Reidar. Tror forrige video var dårlig redigert også slik at det så ut som jeg ikke klarte å holde fast høyde fordi jeg klippet fra forskjellige deler av turen. Nå er jeg bedre kjent med videoredigeringsprogrammet og kan redigere mer effektivt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for god tilbakemelding på video. Slikt gjør det gøy å komme tilbake til forumet :D Jeg har nå tatt returflighten tilbake til Storkmarknes hvor min tur videre går til Svolvær hvor min Cessna 172 er for service. Vet ikke om turen går videre med Cessna 172, eller om jeg velger å fly mer VOR i Lofoten med Twin Otter fra Aerosoft. Uansett kommer mer video fra meg :D Dere kan gjerne komme med forslag til destinasjoner nordover.

Endret av RoyGjae
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev RoyGjae:

Takker så mye for god tilbakemelding på video. Slikt gjør det gøy å komme tilbake til forumet :D Jeg har nå tatt returflighten tilbake til Storkmarknes hvor min tur videre går til Svolvær hvor min Cessna 172 er for service. Vet ikke om turen går videre med Cessna 172, eller om jeg velger å fly mer VOR i Lofoten med Twin Otter fra Aerosoft. Uansett kommer mer video fra meg :D Dere kan gjerne komme med forslag til destinasjoner nordover.

Gode steder videre nordover er Svolvær, Engeløya, Elvenes, Artillerisletta (Setermoen). Her får du også prøvet deg på kortere baner. Artillerisletta er ekstra krevende, selv for en Twin Otter. En forbedret utgave kan du laste ned gratis her: https://flightsim.to/file/2137/ensq-setermoen-airfield :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.1.2022 klokken 23.54 skrev RoyGjae:

Takker så mye for det Jan Reidar. Tror forrige video var dårlig redigert også slik at det så ut som jeg ikke klarte å holde fast høyde fordi jeg klippet fra forskjellige deler av turen. Nå er jeg bedre kjent med videoredigeringsprogrammet og kan redigere mer effektivt :)

 

Video nr to var langt mer spennende å se på. Flygingen var også langt bedre, og det har ikke noe med videoredigering å gjøre :)

Når du begynner å bli varm i trøya med VOR, så kan jeg anbefale NDB og ILS som neste steg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Når du begynner å bli varm i trøya med VOR, så kan jeg anbefale NDB og ILS som neste steg. 

Takker for tips om nye ting jeg kan lære meg. ILS kan jeg med Working Tiles Garmin 1000 og deres VNAV funksjon. Har ennå ikke fått prøvd oppdatering versjon 10 ennå og gleder meg til å prøve den. Neste steg blir vel NDB, men må se på youtube hva det går ut på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev RoyGjae:

Takker for tips om nye ting jeg kan lære meg. ILS kan jeg med Working Tiles Garmin 1000 og deres VNAV funksjon. Har ennå ikke fått prøvd oppdatering versjon 10 ennå og gleder meg til å prøve den. Neste steg blir vel NDB, men må se på youtube hva det går ut på :)

VNAV er IKKE ILS :P To ganske forskjellige ting. Vil anbefale ILS først, deretter kan du se på NDB men det er litt mer kompliserte saker. Spesielt i virkeligheten med dip, men det er ikke simulert i MSFS. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.1.2022 klokken 2.03 skrev Jan Reidar Storelvmo:

Gode steder videre nordover er Svolvær, Engeløya, Elvenes, Artillerisletta (Setermoen). Her får du også prøvet deg på kortere baner. Artillerisletta er ekstra krevende, selv for en Twin Otter. En forbedret utgave kan du laste ned gratis her: https://flightsim.to/file/2137/ensq-setermoen-airfield :) 

Takker så mye for tips Jan Reidar. Dette er destinasjoner jeg skal se nærmere på. Blir artig med utfordring med Twin Otteren. Det er vel en STOL aircraft? Short Takeoff and Landing aircraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Kjetil Håvan:

Fin flight det der! Man lærer mens man har det gøy. Finnes ikke no bedre enn det. 🙂
Finnes det ingen addon versjon av Stokmarknes flyplass heller?! Ser det var temmelig stormflo der. Helt opp til parking og nesten te rullebana. 😂 

Takker så mye for det Kjetil. Sant. Man lærer så lenge man har det gøy. Dessverre blir det for det meste bare flyging i helgene, men da varer interessen for hobbyen så mye lengre også :) 

Jeg skulle ønske Orbx kunne lage scenery av Stokmarknes. Det er vist en nordmann ansatt for Orbx som har laget Sogndal med flere i 4K texture kvalitet. Han heter vist Andreas Hegi. Noen her inne skulle hatt gode kontakter og gitt han et tips :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev RoyGjae:

Takker så mye for det Kjetil. Sant. Man lærer så lenge man har det gøy. Dessverre blir det for det meste bare flyging i helgene, men da varer interessen for hobbyen så mye lengre også :) 

Jeg skulle ønske Orbx kunne lage scenery av Stokmarknes. Det er vist en nordmann ansatt for Orbx som har laget Sogndal med flere i 4K texture kvalitet. Han heter vist Andreas Hegi. Noen her inne skulle hatt gode kontakter og gitt han et tips :D 

Stokmarknes for MSFS:

https://secure.simmarket.com/onfinal-studio-stokmarknes-airport-msfs.phtml

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...