Gå til innhold

ENSG - Sogndal lufthamn, Haukåsen


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Velkommen til flyplassen blant skyene!

pic_01.png.c0376c41ff6c5d50c26076da40b30536.png

Da er jeg og Jan Tore endelig ferdig med Sogndal! Håper dere liker den! :D

DOWNLAOD: https://flightsim.to/file/26142/ensg-sogndal-airport-hauksen

Som alltids så er det bare å si ifra endten her eller på flightsim.to om dere finner noen feil så skal vi se om det kan fikses :)

 

Previews:

Spoiler

pic_10.png.4c4bb4810a3b4cdd04d50bfdd819d3bd.pngpic_09.png.67487fd384dad08da69775daead7bcf2.pngpic_08.png.e6c9c29d6ceac31cc6de3acfcfc33550.pngpic_07.png.c5be270e298f27c683850ca3b4325c2e.pngpic_06.png.504ea2061ebf01aac971163c2ccccda5.pngpic_05.png.5366d0442b3924ce10eb56f6080992f8.pngpic_04.png.c81fadfaf30d160959231c166d5a84df.pngpic_03.png.34b8ca6d55db2184bdd029d38e67e7ad.pngpic_02.png.9757814bd121977d7f21b536b60898b0.png

 

  • Thanks 7
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden skrev Ø.C.H.:

Nice, og takk! :) 

Mye vil ha mer! Har dere planer om å gjøre noe med det gamle Bringeland-sceneryet til Jan Tore?

Hvis så, kan jeg bidra med "kildekoden" til ferdig "airport-del" som kan videreutvikles, inkludert høydedata for flyplassen og området rundt, altså det som er laget på Bringeland og som ligger på flightsim.to.

  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENSG får seg en terminalupdate senere om eg får ordna meg med nye bilder av utsiden, da den har fått en liten utviding av bagasje/handling delen og bagasje "hullet i veggen" er flyttet på en annen side :D 

ENBL: Det tas i mot med stor interesse, har så vidt startet ENBL prosjektet, men flyplassen fortjener oppdaterte modeller da det har komt noen nye bygg og farger på bygga så kanskje en mellomfase med gamle modeller før evt oppdatering.
Dere får hjelpe meg å smiske med Augustin så kanskje han lager flott bakke for ENBL også ;) 

Skal ikke snakke på Augustin sine vegner, men Florø har vert løslig snakka om som det mest konkrete. Bygninger her er 90%, må bare fikses noe på twr, men regner med det skal gå fint dersom det blir aktuelt.

Synest det er veldig gøy å få brukt modellene og Augustin gir dem et veldig godt hjem i sine scenery. Personlig hater eg den delen av jobben, men må man så må man :D 

Tenker også å gå tilbake til Oppdal og bruke den som min egen lille testbed når det gjelder scenery, per nå så er den avhengig av at default ikke blir endret, så den må over på selvstendig grunnlag :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
4 timer siden skrev Ø.C.H.:

Mye vil ha mer! Har dere planer om å gjøre noe med det gamle Bringeland-sceneryet til Jan Tore?

ENFL blir neste mest sannsynelig :D Må fikse belysningen på ENSD først, og evt. se om jeg ikke kan få lagt til AFCAD filer på både ENSD og ENSG som kan bli brukt i AivlaSoft EFB :)

Men ENBL er helt klart på lista, og blir sikkert det neste etter ENFL for min del. Da har vi fått laget til alle i Sogn og Fjordane vertfall :)

  • Like 3
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden skrev Augustin Winther:

ENFL blir neste mest sannsynelig :D Må fikse belysningen på ENSD først, og evt. se om jeg ikke kan få lagt til AFCAD filer på både ENSD og ENSG som kan bli brukt i AivlaSoft EFB :)

Men ENBL er helt klart på lista, og blir sikkert det neste etter ENFL for min del. Da har vi fått laget til alle i Sogn og Fjordane vertfall :)

Bra plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i ruskeværet og god sidevind fra Sogndal til Sandane i dag - det ristet og skaket godt, men med 8-9kt motvind uten sidevind på begge stedene gikk både avgang og landing finfint.

Hos meg er det veldig mørkt, men det tror jeg skyldes at jeg tok turen midt på dagen tidsmessig - i forhold som tilsier at lys skal være avslått, men hvor været gjør at det blir skikkelig mørkt.

I tillegg er alle twy og rwy helt nedsnødd og nesten ikke mulig å se merking, men det har nok med sceneryet å gjøre. Her er det mulig å legge på mørkere asfalt, som igjen gjør at mye av snøen forsvinner.

Og hvis noen lurer og er godt kjent, flyet foran meg på lineup er WF155 til Bergen :)

754407964_sogndal1.png.a2fe98ed89ac0738909435f1a9762e5f.png43063662_sogndal2.png.c7cdeaeb89644f92cfa3a8e3a2878bb6.png1209937696_sogndal3.png.b0f940978895e55132beb4134783c30f.png1840067491_sogndal-sandane1.png.c5354ee467f15b059c32a2427fd176a5.png1494853220_Sandane1.png.8b064270dc4a22a2bf560930fc93667c.png652366410_Sandane2.png.1c75484c6e9d33d2a7d51fd7f46634d3.png

Endret av Dag Baardsen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
57 minutter siden skrev Dag Baardsen:

Hos meg er det veldig mørkt, men det tror jeg skyldes at jeg tok turen midt på dagen tidsmessig - i forhold som tilsier at lys skal være avslått, men hvor været gjør at det blir skikkelig mørkt.

Litt usikker hva jeg kan gjøre med det. Så vidt jeg vet er det ikke noe i SDKen som gjør at jeg kan bestemme under hvilke forhold lysene skal være på

57 minutter siden skrev Dag Baardsen:

I tillegg er alle twy og rwy helt nedsnødd og nesten ikke mulig å se merking, men det har nok med sceneryet å gjøre. Her er det mulig å legge på mørkere asfalt, som igjen gjør at mye av snøen forsvinner.

Kan forandre fargen på asfalten, men da vil ting se kunstig ut og ikke matche med hvordan ting ser ut i virkeligheten. Måten ASOBO har programmert inn snø på er helt på trynet i mine øyner, og jeg antar at de kommer til å fikse det en eller annen gang (krysser fingra). Evt. legge til "snow exclusion polygon".

Kan legge ut en versjon med mørkere aprons som gjør at ting ser bedre ut om vinteren om folk vil :D Jeg personlig kommer til å vente med å fly i snø til ASOBO har fikset det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden skrev Augustin Winther:

Litt usikker hva jeg kan gjøre med det. Så vidt jeg vet er det ikke noe i SDKen som gjør at jeg kan bestemme under hvilke forhold lysene skal være på

Kan forandre fargen på asfalten, men da vil ting se kunstig ut og ikke matche med hvordan ting ser ut i virkeligheten. Måten ASOBO har programmert inn snø på er helt på trynet i mine øyner, og jeg antar at de kommer til å fikse det en eller annen gang (krysser fingra). Evt. legge til "snow exclusion polygon".

Kan legge ut en versjon med mørkere aprons som gjør at ting ser bedre ut om vinteren om folk vil :D Jeg personlig kommer til å vente med å fly i snø til ASOBO har fikset det :P

Hehe, du skal få slippe å sette på lys på dagtid - det var mere en unnskyldning for litt livløse bilder :)

Bruker dere asfalt-aprons eller concrete? Der jeg bruker asfalt på ENAN skal det veldig lite til på farge-tweaks før snøryddingen blir effektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dette er en grei look på vintern:

image.png.dc2bea887a0cf2ca66fb3eef0cb49149.png'

Men for å få det til må alt fra asfalt til maling mørkelegges en del, slik at når det ikke er snø, sååå ser det veldig kunsitg ut, og vi ender opp med farger som er ulikt det vi har i virkeligheten:

image.png.64a472f1baacd467f730209d9b6fff81.png

Jeg har brukt lang tid på bakke textur arbeidet, så er ikke så keen på at alt det arbeidet går forgjeves fordi ASOBO ikke klarer å programmere snø dekking skikkelig :P

MEEEEEEEEEEN, jeg kan lage det til slik at man kan "enable" snøfri apron om man ønsker. Kan legge til ett lite "program" som bytter ut de normale texturene med textures som ikke blir heldekt av snø :D

Om dette er ønskelig er det bare å si ifra :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg skal forsøke å påvirke i ene eller andre retningen så bare tenkte jeg å nevne at dersom man lager lys/lysmaster i Blender selv så kan man velge om de skal stå på døgnet rundt eller slås på om natta. De enkle lysmastene jeg har i asset packen står på døgnet rundt fordi jeg syntes det ble for mørkt i duskmørket i nord.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...