Gå til innhold

MS2020 Begynner å bli en laaaang dårlig, dårlig Beta!


Anbefalte innlegg

 

Føst og fremts Godt Nytt År til dere alle.

Unnskyld meg, men MS2020, Asobo, de bør skjerpe seg.

Desverre blir jeg skuffet etter hver update. På meg ser det ut som om de er mest opptatt av eye candy og ikke det som virkelig er vesentlig. De om det. Tipper at det fortsatt vil ta et par år før vi er på høyde med P3D mtp vær, vind, traffic, vitrual airlines osv. Ser man på deres planer fremover blir ikke gutta i Asobo arbeidsledige ( ref UP7), men det er kanskje det som er meningen. Hva med å slippe en slik simulator med så elendig kvaltet på fly, fatter det ikke. Det å legge ut en Dreamliner, en Airbus 320 som overhodet ikke er flybar (bare en vits ), for meg helt på jordet. Men begeistringen fanger og vi godtar det meste, men men, jeg synes ikke om det. Ikke nok om det, selv hovedflyet i MS simulator gjennom 30 år, Cessna 172/182 klarte de heller ikke å få flybar ihht virkeligheten. Fytti si æ bare, det er jo enda ikke der det skulle være mtp realisme.

Ikke misforstå, jeg er fan men hater å være en tålmodig betatester mens de tjener millioner på slike som oss. Liker det ikke. De holder jo kortene tette til brystet. Ingen får blande seg inn i deres Real Weather, real traffic, nei nei, det vet de best selv, men får de det til å funke, nei, ikke etter mitt syn. Hele Trondheimsfjorden har vært islagt sine før jul og det samme med nesten hele Norgeskysten. Nei da, det betyr ikke noe for de gutta der, de vet best. Rævva spør du meg.

Lyspunktet i disse dager er AIG trafikk, men også de bærer preg av de begrensinger som er i MS2020, men men, deilig å se annet enn de dårlige animerte flyene til Asobo i allefall ( det å slippe å se den A330 ) er en glede.

Ærlig talt, begynner å bli litt lei av hele MS2020. Det som er deilig er at jeg kan ta min PMDG 737 i P3D og ta meg en real flight slik jeg liker i Virtual Norwegian, tror det er langt frem til det i MS2020. GSX, loading catering, cargo, pax, push back for så å taxe til riktig takeoff rwy etter anvisning fra Active sky real weather.

Avsluttningsvis må jeg si at jeg følger med men det er langt imellom at jeg gidder å ta en flight. Mye av det positive som har skjedd har vært gjennom 3 parts utviklere. Synes TBM`n er brukbar og tar jeg en tur er det med den. 

Som dere sikkert forstår venter jeg med lengsel på PMDG`s 737, men det kan jo ta tid ettersom ASOBO enda ikke har kontroll på sin SDK og systemer for videre utvikling. PMDG er kvalitet og de viker ikke på sine prinsipper, det er det som blir kvalitet.

Ikke misforstå meg, jeg lever i håpet. Ha en fin kveld alle gode flightsimvenner her inne.

mvh

Morten

  • Like 1
  • Confused 2
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere enn deg som begynner å bli litt lei FS2020. Alltid er det et eller annet som feiler etter oppdateringer/oppgraderinger. Nå sist: Track-IR. Ser ut til å ha kontakt rett etter oppstart av simmen, men det skal bare en liten hodebevegelse til, så er jeg uten "sidesyn". 

Jeg har forsøkt med flere versjoner av programvare for Track-en, men skal se om jeg går enda noen generasjoner "attover".

Som vi sa da jeg var programmerer: Feil rettet - ny feil kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Morten Aalberg:

 

Føst og fremts Godt Nytt År til dere alle.

Unnskyld meg, men MS2020, Asobo, de bør skjerpe seg.

Desverre blir jeg skuffet etter hver update. På meg ser det ut som om de er mest opptatt av eye candy og ikke det som virkelig er vesentlig. De om det. Tipper at det fortsatt vil ta et par år før vi er på høyde med P3D mtp vær, vind, traffic, vitrual airlines osv. Ser man på deres planer fremover blir ikke gutta i Asobo arbeidsledige ( ref UP7), men det er kanskje det som er meningen. Hva med å slippe en slik simulator med så elendig kvaltet på fly, fatter det ikke. Det å legge ut en Dreamliner, en Airbus 320 som overhodet ikke er flybar (bare en vits ), for meg helt på jordet. Men begeistringen fanger og vi godtar det meste, men men, jeg synes ikke om det. Ikke nok om det, selv hovedflyet i MS simulator gjennom 30 år, Cessna 172/182 klarte de heller ikke å få flybar ihht virkeligheten. Fytti si æ bare, det er jo enda ikke der det skulle være mtp realisme.

Ikke misforstå, jeg er fan men hater å være en tålmodig betatester mens de tjener millioner på slike som oss. Liker det ikke. De holder jo kortene tette til brystet. Ingen får blande seg inn i deres Real Weather, real traffic, nei nei, det vet de best selv, men får de det til å funke, nei, ikke etter mitt syn. Hele Trondheimsfjorden har vært islagt sine før jul og det samme med nesten hele Norgeskysten. Nei da, det betyr ikke noe for de gutta der, de vet best. Rævva spør du meg.

Lyspunktet i disse dager er AIG trafikk, men også de bærer preg av de begrensinger som er i MS2020, men men, deilig å se annet enn de dårlige animerte flyene til Asobo i allefall ( det å slippe å se den A330 ) er en glede.

Ærlig talt, begynner å bli litt lei av hele MS2020. Det som er deilig er at jeg kan ta min PMDG 737 i P3D og ta meg en real flight slik jeg liker i Virtual Norwegian, tror det er langt frem til det i MS2020. GSX, loading catering, cargo, pax, push back for så å taxe til riktig takeoff rwy etter anvisning fra Active sky real weather.

Avsluttningsvis må jeg si at jeg følger med men det er langt imellom at jeg gidder å ta en flight. Mye av det positive som har skjedd har vært gjennom 3 parts utviklere. Synes TBM`n er brukbar og tar jeg en tur er det med den. 

Som dere sikkert forstår venter jeg med lengsel på PMDG`s 737, men det kan jo ta tid ettersom ASOBO enda ikke har kontroll på sin SDK og systemer for videre utvikling. PMDG er kvalitet og de viker ikke på sine prinsipper, det er det som blir kvalitet.

Ikke misforstå meg, jeg lever i håpet. Ha en fin kveld alle gode flightsimvenner her inne.

mvh

Morten

Hva er det som ikke er flybart med Cessna 172? Jeg vil påstå den er meget bra til å være default fly og jeg flyr samme fly i flyklubb. Eneste som ikke er bra er stall og spesielt stall i sving som gjør at du ender opp i en spin. SDK i MSFS er for lengst blitt bra nok. Selv for gutta hos A2A og PMDG kommer med sin 737 ganske snart. MSFS har definitivt sine mangler og bugs men det skjer iallfall noe her og Asobo er ganske åpne om hva dem holder på med med ukentlige blogginnlegg samt live spørsmål og svar runder en gang i måneden. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MSFS har vel by far de beste default, out of the box flyene i en simulator noen sinne. Det sier vel ikke så mye, men alle GA flyene som kommer med simmen er MYE bedre enn det som kommer med f.eks XPlane og P3D.
A320 og 737 som kommer med tidligere simulatorer har aldri vært bra generelt, så hadde ikke så alt for store forhåpninger når MSFS kom ut. Jeg forventet uansett at jeg måtte vente på PMDG osv. skulle komme over før jeg får startet å flydd ordentlig passasjerfly så ser ikke på det som noe negativt. Tok vel FSX nesten 2 år før det første bra fly add-onet ble lansert.

Men at det er problemer er jeg 100% enig i. Særlig dette med is og snø. At man ikke kan se rullebaner og taxebaner på store flyplasser som Oslo, London osv. er bare tullete. Og at diverse fjorded er isbelagt skjønner jeg ikke de har fått til. Heldigvis gjelder det bare vinterhalvåret, men håper det er noe de planlegger å fikse down the line.

Ifølge Thresholdx så bistår Asobo PMDG med utvikling av 737 for å få den back on track, så forhåpentligvis er ikke ventetiden så veldig mye lengre for den. Kanskje den kommer samtidig som et visst Oslo scenery? 👀 Ting som GSX føler jeg ikke er essensielt for å få en reel følelse av at man flyr, selv om det selvfølgelig hjelper på. GSX kommer, forhåpentligvis før enn siden. Skulle gjerne hatt Pushback og jetway modulen til GSX i det minste, og et ordentlig kamera add-on men utenom det og mangelen på fly så synes jeg simulatoren er i en god posisjon som den er nå. Jeg har ikke hatt problemer med kræsj siden SU5 i sommer og generelt ser simulatoren fin ut, og flightmodelen på enkelte fly som FBW sin 320 er også mer enn god nok! Tror nok 2022 blir et bra år for simmen

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som yrkesflyger og med 800t bak meg som instruktør på småfly, vil jeg påstå at Cessna 172 er det flyet som har best handling og føles mest realistisk å håndtere. Default flyene har generelt sett har vært svake og skuffende, da dynamikken føles "off" ut, i tillegg til at funksjonene på autopilot enten er feil eller begrenset, og de generelle "nødvendige" funksjonene (etter min mening) på MFD ikke er tilgjengelig.

Det er mange skjønnhetsfeil i simulatoren, men det er fortsatt bedre enn hva som har vært. Hadde jeg kunne brukt MSFS under min barndom, i stedet for FS2004 og FSX, så hadde jeg vært overlykkelig. For la oss være ærlig, verken FS2004 eller FSX hadde imponert særlig i default-versjon hvis man hadde startet det opp i dag. Eneste jeg har savnet fra start er en replay-funksjon, hvor jeg kan sette meg tilbake og nyte landingene fra ulike vinkler på repeat. I tillegg savnes også mulighetene til å sette sikt til RVR, og ceiling på MDA/DA eller CAT II/III minima, men det er for å møte mine egne behov og kunne dra litt nytte ut av simulatoren, samtidig som jeg har det gøy.

Det er mye potensiale i simulatoren, som kanskje Microsoft skulle ha fullført før de valgte å utgi denne simulatoren, men når man ser hva utviklere får til - så er jeg optimistisk for de neste årene. Flybywire beviser dette er mulig med sin A320, som har har blitt meget bra. Det er selvsagt irriterende bugs knyttet til MFD, samt begrenset med simulering av failures og andre små detaljer, men så er dette laget på dugnad og de fortsetter vel på lik linje som Zibo har gjort med B737 på X-plane.

Jeg gleder meg stort til PMDG 737, og at det med tiden kommer mer scenery i Norge. Islagte vann er en ting, men jeg håper de fikser opp i hvordan fargene på himmelen ser ut når det er tåke, og at ising kun forekommer på de rette stedene. I tillegg hadde nordlys også vært naturlig å ha, da MSFS er så opptatt av det visuelle.

Forøvrig er jeg imponert av Threshold sin nye oppdatering av Zibo B737 på Xplane. Zibo sin 737 var generelt gull verdt under typeratingen jeg tok på B737, men har blitt enda flere hakk bedre nå både visuelt og mtp. lyd. Den er et fantastisk hjelpemiddel, og bra for forberedelse før man skal i den ekte simulatoren og håndtere div. situasjoner. Jeg håper MSFS lærer av dette, og legger til rette kontinuerlig oppdatering, som Threshold nå har vist gjør stor forskjell. MSFS burde i bunn og grunn ha mål om å kan lage produkter som faktisk er like nyttig for treningen man trenger på flytypene, som den er fantastisk og realistisk i den visuelle verden. For meg blir det til at MSFS kun er "koseflyging" og en simulator man bruker for å nyte det visuelle fra cruise, uten særlig annen utbytte. Jeg håper det snur med tiden, slik at det blir mer enn bare det - både for GA og for airline-virksomhet.
 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden skrev TA.:

Som yrkesflyger og med 800t bak meg som instruktør på småfly, vil jeg påstå at Cessna 172 er det flyet som har best handling og føles mest realistisk å håndtere. Default flyene har generelt sett har vært svake og skuffende, da dynamikken føles "off" ut, i tillegg til at funksjonene på autopilot enten er feil eller begrenset, og de generelle "nødvendige" funksjonene (etter min mening) på MFD ikke er tilgjengelig.

Det er mange skjønnhetsfeil i simulatoren, men det er fortsatt bedre enn hva som har vært. Hadde jeg kunne brukt MSFS under min barndom, i stedet for FS2004 og FSX, så hadde jeg vært overlykkelig. For la oss være ærlig, verken FS2004 eller FSX hadde imponert særlig i default-versjon hvis man hadde startet det opp i dag. Eneste jeg har savnet fra start er en replay-funksjon, hvor jeg kan sette meg tilbake og nyte landingene fra ulike vinkler på repeat. I tillegg savnes også mulighetene til å sette sikt til RVR, og ceiling på MDA/DA eller CAT II/III minima, men det er for å møte mine egne behov og kunne dra litt nytte ut av simulatoren, samtidig som jeg har det gøy.

Det er mye potensiale i simulatoren, som kanskje Microsoft skulle ha fullført før de valgte å utgi denne simulatoren, men når man ser hva utviklere får til - så er jeg optimistisk for de neste årene. Flybywire beviser dette er mulig med sin A320, som har har blitt meget bra. Det er selvsagt irriterende bugs knyttet til MFD, samt begrenset med simulering av failures og andre små detaljer, men så er dette laget på dugnad og de fortsetter vel på lik linje som Zibo har gjort med B737 på X-plane.

Jeg gleder meg stort til PMDG 737, og at det med tiden kommer mer scenery i Norge. Islagte vann er en ting, men jeg håper de fikser opp i hvordan fargene på himmelen ser ut når det er tåke, og at ising kun forekommer på de rette stedene. I tillegg hadde nordlys også vært naturlig å ha, da MSFS er så opptatt av det visuelle.

Forøvrig er jeg imponert av Threshold sin nye oppdatering av Zibo B737 på Xplane. Zibo sin 737 var generelt gull verdt under typeratingen jeg tok på B737, men har blitt enda flere hakk bedre nå både visuelt og mtp. lyd. Den er et fantastisk hjelpemiddel, og bra for forberedelse før man skal i den ekte simulatoren og håndtere div. situasjoner. Jeg håper MSFS lærer av dette, og legger til rette kontinuerlig oppdatering, som Threshold nå har vist gjør stor forskjell. MSFS burde i bunn og grunn ha mål om å kan lage produkter som faktisk er like nyttig for treningen man trenger på flytypene, som den er fantastisk og realistisk i den visuelle verden. For meg blir det til at MSFS kun er "koseflyging" og en simulator man bruker for å nyte det visuelle fra cruise, uten særlig annen utbytte. Jeg håper det snur med tiden, slik at det blir mer enn bare det - både for GA og for airline-virksomhet.
 

Er enig i at brukergrensesnittet for vær er alt for dårlig med alt for få innstillinger til å sette opp mer avansert vær som vil endre seg underveis for ruten man flyr. La oss si at jeg skal fly Oslo - Bergen. Per dags dato er man avhengig av live wx for å få ulikt vær på begge steder. Savner også å kunne sette opp CAT1, 2,3 samt VFR minimum osv. ved noen få museklikk. Ellers er det for det meste mye småting hvis man ser bort ifra sesonger, vær innstillinger og helikopter. Selv er jeg mest opptatt av ting som vedrører selve simuleringen av ting som aerodyanamikk og motorsimulering. Her er det mye som ikke er på plass enda samt ting som trenger en overhaling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg er helt på linje med Morten Aalberg. Jeg har denne hobbyen fordi jeg elsker å fly, ikke for å være ubetalt betatester for Microsoft! Jeg må i samme åndedrag innrømme at jeg trolig kommer til å gå over fra P3D til MSFS, men da skal jeg være relativt sikker på at jeg ikke kommer til å sitte og rive meg i håret og maltraktere alt rundt meg etter en oppdatering jeg IKKE KAN VELGE IKKE Å INSTALLERE!

Kombinasjonen P3D, PMDG og A2A gjør at jeg får gjort mest av det jeg elsker, å fly!

Men.. jeg sitter på MSFS-gjerdet og følger med på hva som skjer. Takk til dere som hiver dere over et nytt uferdig produkt for å gjøre det bedre for oss som verken evner eller gidder å ta den jobben!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med FSX for en liten evighet siden. Husker jeg forsøkte default 737, og den var helt på jordet. Fant veien hit og fikk info om hvem, hva, hvor. MSFS er en evighet foran, bortsett fra det å ikke lage avanserte fly som fungerer. Så er spørsmålet om vi legger lista for høyt? Dette er noe som skal kunne brukes av alle, ikke bare oss hard core simmere. Jeg bruker i liten grad MSFS siden jeg nesten utelukkende bruker airlinere av høy kvalitet. Det problemet jeg hadde med MSFS var at ytelsen på alle flyene var så dårlige at jeg ikke kom over to-tre tusen fot. Og at når jeg satt flaps så gikk flyet inn i et dødsstup. Dette er helt elementært å få på plass før release. Det er sikkert fikset nå, men sliter litt med motivasjonen for denne simmen.

Å starte P3D er som å ta på seg en gammel frakk. Føler meg hjemme umiddelbart.

For VFR gjengen må MSFS være et vidunder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes FS2020 er fantastisk bra.   Om man får spasmer og utslett av bugs, må man i grunn holde seg vekk fra alt innen dataverdenen.  Klart man skal ha et minimums nivå.
Jeg har ikke all verdens til fartstid i FS2020, men noen hundre timer har det blitt. Og mitt inntrykk er at når jeg ikke teller med feil forårsaket av MEG eller MIN datamaskin, så har det vært SÆRDELES får feil.  Stort sett det eneste av irritasjon har vært at autopilot noen ganger har egentlig vært autoDEATH med full styrtmodus når slått på. Og at MDF mm har gått i svart. 
Alt utover det har vært kosmetiske merkverdigheter (spikes, rose lys inni fly, gigantiske katedraler der liten kirke står) og slikk sånt.

Jeg er casual, og storkoser meg med vakker grafikk, flott lyd og en brukes realistisk flymodel. Jeg har har kun erfaring som papirfly pilot, så stall, stigningskurve, thrust følelse, turbo propp et eller annet har jeg null og nix peiling på. Dette overlater jeg til de utallige expertene her på siden å uttale seg om. Men fordelen er jo at jeg ikke merker avvik mellom FS2020 og virkeligehten, og kan bare kose meg videre i uvitenhet :D haha

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Etter min første FlightSim på en Mac på 80-tallet, så har jeg opplevd en del bugs og er i så måte herdet, men det er komplekse saker å bygge en simulator. Spesielt om du bygger den fra et forlatt prosjekt med store utvidelser for ny grafikkmotor, addon-håndtering m.m. Som utvikler er det å ta over kode et av de mer krevende tingene man kan gjøre, selv om både arkitektur er god og kode er godt dokumentert, er det faktisk en svært krevende øvelse og jeg er ikke i nærheten av kompleksiteten som inngår i prosjekter som MSFS. 

Noen designvalg er synes jeg er dårlige. Addon-styring, oppdateringsstyring m.m. er ikke bra og selv om jeg ikke siden alpha-testing har opplevd noen store problemer, så er det et par ting som frustrerer meg med GUI. Men dette kommer bare til å bli bedre. Håpet er at om dette prosjektet lever i 10 år, så vil disse modulene få en overhaling over tid. Jeg vil anta at det også kommer noen sterkere føringer for tredjepart og integrasjonsmetodikk og kompabilitetssjekk i fremtiden. Flightsim.to har jo gjort noe helt fantastisk der vi kan stemme per addon om noe fungerer eller ikke, men mange sliter i dag med kompabilitet på addons og ikke minst mellom addons. Dette vil også modnes ettersom tredjepartsutviklere blir flinkere.

Noen som husker hvordan DCS oppdaterte filer og laget duplikater i gamle dager? ;) Nå kjører de fullverifisering av filer, delta-synk og nedlasting via torrent automatisk i en lettvekter-modul som kjører før oppstart av sim, men det tok mange år før vi kom dit. Slike elementer vil bli bedre over tid. Uten at jeg er ekspert på akkurat dette området, tror jeg basert på det jeg leser fra andre utviklere at arkitekturen med XBOX/Store/LiveID-pålogging og brukersynk også gir sine problemer, men igjen, noen som husker LiveID for 5 år siden? Så "eg har trua", alle problemer vil bli bedre over tid. Med kompleksiteten med tredjepartsmarked vil man ikke kunne levere "månelandingskvalitet" på programvare på dag null, men stabilitet over tid. Så at vi blir ubetalte betatestere er nok dessverre en del av gamet.  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har msfs og vr gjort at jeg bruker simulatoren på en helt ny måte. Jeg er blitt turist og flyr for å nyte verden. Flyr også mye på gamle trakter, men aldri har jeg svima rundt så mange forskjellige steder bare for å se hvordan det ser ut der.
syns synd på alle som opplever ctd. Har da hatt en og annen jeg også, men de kan iallefall telles på to hender om ikke en, og dette er jo ABSOLUT ikke noe ukjent fra fs9, fsx og alle versjoner av p3d. For min del har denne simmen vist seg å være den mest stabile. 
Lucky me 

masse bugs igjen å rette, men det er ingen deal breakere. Realisme savnes nok på mange punkt og er glad for alle som har skills til å påpeke de slik at de forhåpentligvis kan rettes av utviklere på sikt. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.1.2022 klokken 23.06 skrev TA.:

Forøvrig er jeg imponert av Threshold sin nye oppdatering av Zibo B737 på Xplane. Zibo sin 737 var generelt gull verdt under typeratingen jeg tok på B737, men har blitt enda flere hakk bedre nå både visuelt og mtp. lyd. Den er et fantastisk hjelpemiddel, og bra for forberedelse før man skal i den ekte simulatoren og håndtere div. situasjoner. Jeg håper MSFS lærer av dette, og legger til rette kontinuerlig oppdatering, som Threshold nå har vist gjør stor forskjell.
 

Tror du blander kortene litt her men enig det meste du sier her. 

a) Threshold eller LevelUP sin nye model har de selv laget og implementert sammen med Zibo sin systemkode, faktisk er nok modellen dems litt flottere enn Laminar sin synes nå jeg. Laminar laget forøvrig FMOD lydene.

Den flyr dog på ingen måte som det Zibo Mod gjør (LevelUp har sin egen flightmodel du må aktivere i XP setting for å bruke "Experimental flight model")

b) Zibo Mod er en tweaket versjon av Laminar sitt default 737-800 fly med AudiobirdXP sin FMOD lydpakke og en flight model  custom made av Tim Sanders (Captain) og tweaket tilnærmet virkeligheten (så langt det lar seg gjøre) 

Mens også andre har bidrat til å gjøre hva den er i dag. 

Med andre ord, to helt forskjellige med ekstremt flotte prosjekt, nå et godt samarbeid som jeg håper forsetter å vokse.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.1.2022 klokken 20.49 skrev Arne Lockert:

Jeg er helt på linje med Morten Aalberg. Jeg har denne hobbyen fordi jeg elsker å fly, ikke for å være ubetalt betatester for Microsoft! Jeg må i samme åndedrag innrømme at jeg trolig kommer til å gå over fra P3D til MSFS, men da skal jeg være relativt sikker på at jeg ikke kommer til å sitte og rive meg i håret og maltraktere alt rundt meg etter en oppdatering jeg IKKE KAN VELGE IKKE Å INSTALLERE!

Kombinasjonen P3D, PMDG og A2A gjør at jeg får gjort mest av det jeg elsker, å fly!

Men.. jeg sitter på MSFS-gjerdet og følger med på hva som skjer. Takk til dere som hiver dere over et nytt uferdig produkt for å gjøre det bedre for oss som verken evner eller gidder å ta den jobben!

Jo, men samtidig så er det litt sånn hvem du ønsker å være betatester for. IT giganten Microsoft eller våpenprodusenten Lockheed Martin. Flysimulatorer er komplekse saker, og du finner ikke en eneste simulator som fortsatt er under utvikling som ikke har bugs og mangler. MSFS har det. P3D har det. DCS har det. Og X-plane har det. Er ikke uten grunn at jeg selv bruker både MSFS, P3D, X-plane og DCS World. Noen blir imidlertid brukt mer enn andre, men det kan også gå i rykk og napp. Nå har jeg selv hatt et langt avbrekk fra DCS etter å ha brukt den primært siden våren i fjor. Vært mye MSFS i det siste. Nå blir det sikkert snart X-plane en stund fremover når X-plane 12 kommer. Den kommer sikkert til å ha en del bugs og issues, men for meg er flysimulator underholdning og interesse. Når jeg blir lei tar jeg en tur i Cessna 172 i flyklubb :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...