Gå til innhold

Aerosoft kommer snart ut med sin Twin Otter


RoyGjae

Anbefalte innlegg

Det er artig å lage slike turer ! Jeg prøver også å lage meg slike reiser, har for eksempel vært på service med min TBM hos fabrikken til Dather (LFBT). Tok utsjekk på Pilatus PC-6 hos fabrikanten  i Sveits (LSCZ) Eneste bakdelen er at jeg ikke har funnet disse flyplassene som handcrafted utgaver, vil tro det hadde vært litt PR for plassene og flyfabrikantene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden skrev Dag Baardsen:

Sprs om jeg ikke skal ha et par stående rundt om. En sør i Chile for ferjing til og fra Troll, en for bushflyging i saueland i Australia og en rundt Fiji, tenker jeg :)

God ide ! Ser neste WU vil bli Australia, så jeg må nok starte planlegging med å plassere ut en C700 Longitude downunder. Blir  en lang tur uten å jukse….Great barrier reef med sjøfly er et must 😉

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Njah, en skikkelig Twin Otter tar jeg når som helst, men har alltid blitt litt skuffet over Aerosoft sine fly-produkter. Airbus i utallige varianter, CRJ, Twin Otter fra tidligere m.m. De leverer alltid "helt ok" simuleringer, men det mangler ofte det lille som gjør at man kommer tilbake igjen og igjen. Så vi får se når hype-toget har lagt seg hva folk egentlig synes om produktet. Det ser ut for at flere her inne står klare med lommeboka, så kanskje jeg får noen hint om et par uker ;) 

PS: Scenery har jeg samtlige i katalogen deres, så er veldig begeistret for Aerosoft som publisher. Flinke er de og har god support, men flyene har alltid vært litt under par. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden skrev Torbjørn M:

Njah, en skikkelig Twin Otter tar jeg når som helst, men har alltid blitt litt skuffet over Aerosoft sine fly-produkter. Airbus i utallige varianter, CRJ, Twin Otter fra tidligere m.m. De leverer alltid "helt ok" simuleringer, men det mangler ofte det lille som gjør at man kommer tilbake igjen og igjen. Så vi får se når hype-toget har lagt seg hva folk egentlig synes om produktet. Det ser ut for at flere her inne står klare med lommeboka, så kanskje jeg får noen hint om et par uker ;) 

PS: Scenery har jeg samtlige i katalogen deres, så er veldig begeistret for Aerosoft som publisher. Flinke er de og har god support, men flyene har alltid vært litt under par. 

Dessverre er det nok alt for mye fokus på det som selger, nemlig det visuelle. Systemer er ok simulert mens flymodellen virker ganske bra. Men motorsimuleringen fra forrige versjon til P3D har dem droppet. Blant annet kan du starte motorene med fuel on. Å starte en turbin med fuel on er en sikker måte å garantere full evakuering og en heftig regning til flyselskapet for bytte av motor, med mindre flyet har fadec. I tillegg kan du fly med over-torque uten at det spiller noen som helst rolle. Dette kunne du ikke med den gamle Twin Otter Extended. Dette var for min del veldig skuffende. Men, siden jeg er en stor Twin Otter fan og flyet ellers virker veldig bra så blir det nok kjøpt. Så får jeg heller satse på en community mod etterhvert som hever motorsimulering noen hakk :) 

Aerosoft har også bekreftet at beta range blir implementert så snart Asobo får det inn i simmen, så det er jo et pluss i boka. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.1.2022 klokken 19.19 skrev MagTvei:

Den kommer i hvertfall med paintkit, så håper noen fikser Widerøe etterhvert.

Samme her. Har hørt noe som het Virtual Widerøe. Et slikt virtuelt flyselskap. Jeg var med i et slik da jeg fløy tidlig på 2000 tallet. Dette flyet hadde vert ideelt i et slikt flyselskap :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden skrev RoyGjae:

Har hørt noe som het Virtual Widerøe.

Det fikk et kort liv: https://community.infiniteflight.com/t/wideroe-virtual-official-thread-ceasing-operations/360579/22

Widerøe Virtual, derimot: https://www.facebook.com/wideroevirtual/ Discord: https://discord.gg/CMzQdEC

Ser ut til at denne er på vei over på VAMSYS - en mye benyttet programvare for virtuelle flyselskap, og dermed bruker samme plattform som Flyr Virtual.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Dag Baardsen:

Det fikk et kort liv: https://community.infiniteflight.com/t/wideroe-virtual-official-thread-ceasing-operations/360579/22

Widerøe Virtual, derimot: https://www.facebook.com/wideroevirtual/ Discord: https://discord.gg/CMzQdEC

Ser ut til at denne er på vei over på VAMSYS - en mye benyttet programvare for virtuelle flyselskap, og dermed bruker samme plattform som Flyr Virtual.

Det var synd at Widerøe Virtual ikke er mer. Var gøy å fly for et VA. Jeg var med i Escape Airlines husker jeg. Har hørt noe nå som heter VA Economics eller noe slikt der du kan tjene virtuelle penger på å frakte passasjerer til destinasjoner. Om jeg melder meg på slikt får jeg se, eller om jeg bare flyr for meg selv. Uansett skal det bli gøy å fly Twin-Otteren fra Aerosoft :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ferry flight started from Downsview. Route was var Halton - Bagotville - Schefferville - Frobisher -Søndre Strømfjord - Keflavik - Flesland - Kjeller.

Dette var ruta den norske 67-062 maskinen(som Aerosoft leverer) tok hjem IRL. Kan jo prøve å gjenta den?

Endret av MagTvei
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev MagTvei:

"Ferry flight started from Downsview. Route was var Halton - Bagotville - Schefferville - Frobisher -Søndre Strømfjord - Keflavik - Flesland - Kjeller.

Dette var ruta den norske 67-062 maskinen(som Aerosoft leverer) tok hjem IRL. Kan jo prøve å gjenta den?

Now we're talking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...