RoyGjae Skrevet 2. januar 2022 Del Skrevet 2. januar 2022 Dette blir bra. Håper den kommer med Widerøes farger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskar Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Gleder meg jeg også skal fly mye til Hovden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Den kommer i hvertfall med paintkit, så håper noen fikser Widerøe etterhvert. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskar Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Ja enig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Lurte på å hente min hos Viking Air i Canada og ferje den hjem 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Denne blir kjøpt. Min våte drøm var alltid Twin Otter pilot i karibien. Eller på Maldivene der jeg kan fly barbeint og i skjorts, nå blir det en virtuell virkelighet 5 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trex75 Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Det er artig å lage slike turer ! Jeg prøver også å lage meg slike reiser, har for eksempel vært på service med min TBM hos fabrikken til Dather (LFBT). Tok utsjekk på Pilatus PC-6 hos fabrikanten i Sveits (LSCZ) Eneste bakdelen er at jeg ikke har funnet disse flyplassene som handcrafted utgaver, vil tro det hadde vært litt PR for plassene og flyfabrikantene. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Sprs om jeg ikke skal ha et par stående rundt om. En sør i Chile for ferjing til og fra Troll, en for bushflyging i saueland i Australia og en rundt Fiji, tenker jeg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trex75 Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 14 minutter siden skrev Dag Baardsen: Sprs om jeg ikke skal ha et par stående rundt om. En sør i Chile for ferjing til og fra Troll, en for bushflyging i saueland i Australia og en rundt Fiji, tenker jeg God ide ! Ser neste WU vil bli Australia, så jeg må nok starte planlegging med å plassere ut en C700 Longitude downunder. Blir en lang tur uten å jukse….Great barrier reef med sjøfly er et must 😉 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 11 minutter siden skrev Trex75: å plassere ut en C700 Longitude Kan vel kjøpe en brukt der nede? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trex75 Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 13 minutter siden skrev Dag Baardsen: Kan vel kjøpe en brukt der nede? Sitter langt inne….😆😆 men mulig jeg må ! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 11. januar 2022 Premium Medlem Del Skrevet 11. januar 2022 Njah, en skikkelig Twin Otter tar jeg når som helst, men har alltid blitt litt skuffet over Aerosoft sine fly-produkter. Airbus i utallige varianter, CRJ, Twin Otter fra tidligere m.m. De leverer alltid "helt ok" simuleringer, men det mangler ofte det lille som gjør at man kommer tilbake igjen og igjen. Så vi får se når hype-toget har lagt seg hva folk egentlig synes om produktet. Det ser ut for at flere her inne står klare med lommeboka, så kanskje jeg får noen hint om et par uker PS: Scenery har jeg samtlige i katalogen deres, så er veldig begeistret for Aerosoft som publisher. Flinke er de og har god support, men flyene har alltid vært litt under par. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 Forventer ikke "study level", men for prisen på 30 euro, tror jeg dette blir en veldig bra modell. Har ventet på denne i over et år nå, så det blir dag 1 kjøp på meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 47 minutter siden skrev Torbjørn M: Njah, en skikkelig Twin Otter tar jeg når som helst, men har alltid blitt litt skuffet over Aerosoft sine fly-produkter. Airbus i utallige varianter, CRJ, Twin Otter fra tidligere m.m. De leverer alltid "helt ok" simuleringer, men det mangler ofte det lille som gjør at man kommer tilbake igjen og igjen. Så vi får se når hype-toget har lagt seg hva folk egentlig synes om produktet. Det ser ut for at flere her inne står klare med lommeboka, så kanskje jeg får noen hint om et par uker PS: Scenery har jeg samtlige i katalogen deres, så er veldig begeistret for Aerosoft som publisher. Flinke er de og har god support, men flyene har alltid vært litt under par. Dessverre er det nok alt for mye fokus på det som selger, nemlig det visuelle. Systemer er ok simulert mens flymodellen virker ganske bra. Men motorsimuleringen fra forrige versjon til P3D har dem droppet. Blant annet kan du starte motorene med fuel on. Å starte en turbin med fuel on er en sikker måte å garantere full evakuering og en heftig regning til flyselskapet for bytte av motor, med mindre flyet har fadec. I tillegg kan du fly med over-torque uten at det spiller noen som helst rolle. Dette kunne du ikke med den gamle Twin Otter Extended. Dette var for min del veldig skuffende. Men, siden jeg er en stor Twin Otter fan og flyet ellers virker veldig bra så blir det nok kjøpt. Så får jeg heller satse på en community mod etterhvert som hever motorsimulering noen hakk Aerosoft har også bekreftet at beta range blir implementert så snart Asobo får det inn i simmen, så det er jo et pluss i boka. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoyGjae Skrevet 12. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2022 Den 10.1.2022 klokken 19.19 skrev MagTvei: Den kommer i hvertfall med paintkit, så håper noen fikser Widerøe etterhvert. Samme her. Har hørt noe som het Virtual Widerøe. Et slikt virtuelt flyselskap. Jeg var med i et slik da jeg fløy tidlig på 2000 tallet. Dette flyet hadde vert ideelt i et slikt flyselskap 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Stene Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 Ser på Aerosoft sine sider at releasedato er 19.januar 👍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 8 timer siden skrev RoyGjae: Har hørt noe som het Virtual Widerøe. Det fikk et kort liv: https://community.infiniteflight.com/t/wideroe-virtual-official-thread-ceasing-operations/360579/22 Widerøe Virtual, derimot: https://www.facebook.com/wideroevirtual/ Discord: https://discord.gg/CMzQdEC Ser ut til at denne er på vei over på VAMSYS - en mye benyttet programvare for virtuelle flyselskap, og dermed bruker samme plattform som Flyr Virtual. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoyGjae Skrevet 13. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2022 3 timer siden skrev Dag Baardsen: Det fikk et kort liv: https://community.infiniteflight.com/t/wideroe-virtual-official-thread-ceasing-operations/360579/22 Widerøe Virtual, derimot: https://www.facebook.com/wideroevirtual/ Discord: https://discord.gg/CMzQdEC Ser ut til at denne er på vei over på VAMSYS - en mye benyttet programvare for virtuelle flyselskap, og dermed bruker samme plattform som Flyr Virtual. Det var synd at Widerøe Virtual ikke er mer. Var gøy å fly for et VA. Jeg var med i Escape Airlines husker jeg. Har hørt noe nå som heter VA Economics eller noe slikt der du kan tjene virtuelle penger på å frakte passasjerer til destinasjoner. Om jeg melder meg på slikt får jeg se, eller om jeg bare flyr for meg selv. Uansett skal det bli gøy å fly Twin-Otteren fra Aerosoft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 13. januar 2022 Premium Medlem Del Skrevet 13. januar 2022 De holder på bare endret litt på navn Widerøe Virtual Favoritter · 2 d · Vi har gleden av å meddele at Widerøe Virtual snart er tilbake på nett med ny nettside. Følg med her eller på Discord: https://discord.gg/CMzQdEC for oppdateringer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 (endret) "Ferry flight started from Downsview. Route was var Halton - Bagotville - Schefferville - Frobisher -Søndre Strømfjord - Keflavik - Flesland - Kjeller. Dette var ruta den norske 67-062 maskinen(som Aerosoft leverer) tok hjem IRL. Kan jo prøve å gjenta den? Endret 13. januar 2022 av MagTvei 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 3 timer siden skrev MagTvei: "Ferry flight started from Downsview. Route was var Halton - Bagotville - Schefferville - Frobisher -Søndre Strømfjord - Keflavik - Flesland - Kjeller. Dette var ruta den norske 67-062 maskinen(som Aerosoft leverer) tok hjem IRL. Kan jo prøve å gjenta den? Now we're talking! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 Halton ser ut som en skrivefeil. Antakelig er det Malton - altså nåværende Toronto Intl. - som var første mellomlanding. Har flightplan for Little Navmap (ikke prosedyrer) for den som er interessert. Kan ikke legges ut her pga. begrensning på filtyper (kun bilder). 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 Aha, det var derfor jeg ikke fant Halton, tenkte det var en nedlagt flyplass. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 4 minutter siden skrev MagTvei: tenkte det var en nedlagt flyplass. Halton er et område/bydel rett i nærheten og det har faktisk en bitteliten flyplass, men den heter ikke Halton, så jeg antar at sannsynligheten er større for at de dro inn til hovedflyplassen i stedet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 14. januar 2022 Del Skrevet 14. januar 2022 Denne maskinen står nå på Forsvarets Flysamling på Gardermoen 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 Jeg dristet meg til en forhåndsreportasje fra idéen som kom her på forumet: https://www.flightsim.no/2022/01/15/ferging-av-fly-etter-kjop/ 4 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 (endret) Du kan jo ta med turen helt hjem til 719 skvadron i Bodø, der den ble stasjonert 😄 Endret 15. januar 2022 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 15. januar 2022 Premium Medlem Del Skrevet 15. januar 2022 Usikker enda på om jeg kjøper den men kan muligens følge deg hjem har en "Kodiak"der nede som skal hjem så si fra når det blir aktuelt så kanskje vi kan slå følge 😉 De er ikke så ulike i farten heller 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 4 timer siden skrev MagTvei: Du kan jo ta med turen helt hjem til 719 skvadron i Bodø, der den ble stasjonert 😄 Ja, denne kommer nok til å få mange turer innom Bodø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.