Gå til innhold

MSFS & P3D v5.......


Tore Seljeseth

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hei alle og et riktig Godt Nyttår.

Hadde egentlig lyst til med dette innlegget, å få flere gode input for hvorfor man skal velge den ene eller den andre simulatoren. Jeg sitter på en gammel maskin, men kjører P3Dv4.5 helt fint. Jeg er nok der at jeg haller mest til P3Dv5 pr dags dato, mye pga alle problemstillingene jeg ser dere må hanskes med i MSFS. Skal bytte maskin i løpet av noen månader, og derfor er jeg litt interessert i å høre hva dere mener ang simulator flyt og prestasjon på desse to.

Tore

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dette blir litt vanskelig. P3D v5 har definitivt også sine problemer. Er bare å sjekke forumet på avsim. Den er langt fra problemfri. Problemfri er heller ikke MSFS. Hva med å prøve begge? Ytelsen hos meg i MSFS er faktisk bedre enn i P3Dv5.3. Tro det eller ei. Det til tross for at grafikk i MSFS er mange lysår foran P3D. Tror jeg havner på at jeg ville prøvd ut begge. Evt. også prøvd ut X-plane 11 hvis du ikke allerede har gjort det. Har du mye addons som er P3D v5 kompatible? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei Jan

Takker for din menings utveksling. Er jo selv nå i en fase hvor jeg har lyst til å lande hvilken sim jeg skal gå for. Jeg har holdt på P3Dv4.5, mest fordi den har vært problemfri i lang lang tid. I tillegg så har jo denne simmen alle godsakene innen flysjangern, samtidig sitter man på mye addons. Ja, du har nok rett i at problemer har både MSFS og P3Dv5. Og uten tvil, så er nok MSFS den simulatoren de fleste kanskje vil lande på tilslutt. Men ikke før flyparken er på plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Tore Seljeseth:

Hei Jan

Takker for din menings utveksling. Er jo selv nå i en fase hvor jeg har lyst til å lande hvilken sim jeg skal gå for. Jeg har holdt på P3Dv4.5, mest fordi den har vært problemfri i lang lang tid. I tillegg så har jo denne simmen alle godsakene innen flysjangern, samtidig sitter man på mye addons. Ja, du har nok rett i at problemer har både MSFS og P3Dv5. Og uten tvil, så er nok MSFS den simulatoren de fleste kanskje vil lande på tilslutt. Men ikke før flyparken er på plass

Ja, flyparken er i hovedsak der det skorter i MSFS per dags dato. Mye er under utvikling, men vil nok enda ta en stund. Sånn sett er det ikke verre enn at du går for P3D v5 for så å gå over til MSFS evt. X-plane etter hvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...