Gå til innhold

Amatører som programmerer FS202?


Inge Jenstad

Anbefalte innlegg

Neppe. Men det minner meg litt om min egen tid som programmerer: "Feil rettet. ny feil kommer". Etter hver oppgradering så introduseres det noe nytt, om det så er virkelig nye ting, eller som introduksjon av feil og problemer. Min Track-IR har virket uten hickups hittil, men ette siste oppgradering ser det ut til at jeg har kontakt akkurat med det samme jeg starter en flight. I neste øyeblikk, ikke en reaksjon fra trackeren. 

Og i kveld fikk jeg denne feilmeldingen: se nedenfor.

Jeg har jo aldri hatt denne feilen før. Enten er det noe jeg har oversett eller så er det kun for stresse av meg juleflesket ;) 

0--7 Feilmelding.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
21 minutter siden skrev Inge Jenstad:

Neppe. Men det minner meg litt om min egen tid som programmerer: "Feil rettet. ny feil kommer". Etter hver oppgradering så introduseres det noe nytt, om det så er virkelig nye ting, eller som introduksjon av feil og problemer. Min Track-IR har virket uten hickups hittil, men ette siste oppgradering ser det ut til at jeg har kontakt akkurat med det samme jeg starter en flight. I neste øyeblikk, ikke en reaksjon fra trackeren. 

Og i kveld fikk jeg denne feilmeldingen: se nedenfor.

Jeg har jo aldri hatt denne feilen før. Enten er det noe jeg har oversett eller så er det kun for stresse av meg juleflesket ;) 

0--7 Feilmelding.png

JA.!!! Dette er ikke noe nytt, det er noe som har poppet opp tid til annen. Hva dette skyldes, ingen aning. Men min teori om programmering, så kan det minne meg om nybegynnere, slik jeg og vi andre var for 30/40 år siden da vi startet med data. Slike påminnelser og advarsler, synes jeg, er lite proff nå til dags, hvis vi skal kalle det det. Dette tror jeg ikke er noe feil.☹️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok enig med deg, Jan Reidar. Sitter nok en "bøling" med nerder foran skjerm og tastatur. Men det er likevel ting som forundrer meg. F eks "Checking for updates". Vet ikke hva som tar så lang tid. Må da ikke være nødvendig å gå gjennom hele simmen for å sjekke at ting er på plass. Hva med å sette noen "flagg" som indikerer versjonen på det som er lastet inn/oppdatert?

Og fortsatt har jeg problemer med Track-IR. Har forsøkt å starte en av de basale "kjøretimene". Da virker trackern. Men så går jeg over til selvvalgt flight med C152 Leirin - Stafsberg. Ikke kontakt med trackern.

Jeg har også forsøk å omdefinere Center, Lock etc. på trackern uten å lykkes. Track-IR har som default F7, F9 og F12 til disse funksjonene. Men de får vel en kollisjon med FS2020 sine funksjoner.

Har for øvrig gult lys på toppen av IR-sensoren, 4 små røde midt i glassplata og to små blå nederst på sensoren.

Begynner ærlig talt å bli litt lei denne FS2020, som introduserer trøbbel ved hver eneste oppgradering. Men det er vel bare å vente så komplisert som denne simulatoren har blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på egen feilsøking i det siste så ser det ut som "Checking for updates" innebærer deteksjon av alle nye filer i communitymappe og sjekk at alle defaultfiler eksisterer. Dersom den mangler en defaultfil vil den deretter spørre om å få laste den ned (den vanlige oppdateringsskjermen). Videre i loadingprosessen ser det ut til at den faktisk går gjennom alle xml filer og gir feilmeldinger i devmode console for alt som ikke stemmer. Ved å gå gjennom alle feilmeldingene her og fikse ting i defaultfiler kuttet jeg loadingtiden med 45 sekunder.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...