Gå til innhold

Normal eller geometri?


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Nå har jeg vært innaktiv en stund, og vil gjøre Tynset. Som jeg forstår, er det kanskje både enklest og best og bruke Normalmaps istedet for å modellere "planker" i feks borkdkledning. Hva mener dere enda om den saken?!

Jeg så at noen hadde skrevet om scalingproblemer og detaljer (LOD) på avstand med enkelte bygg. Jeg er veldig fornøyd med hvordan skienbygget ble, også på avstand. Men jeg modellerte fra omtrent riktig scale med en gang. Så slapp det med scaling før eksport. Hvis jeg skjønte den riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye normal maps etter at jeg ble tipset om det her på forumet. Fant ut at man sparer MYE tid på det og resultatet blir som regel bra. Dilemmaet for min del er at det tar tid å lage modeller, spesielt om man skal modellere ting som bordkledning osv. Man ønsker jo også å få ferdig flyplasser/scenery så da må man balansere detaljer og tidsbruk mot det å få gitt ut ting...:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...