Gå til innhold

Rex Accuseason


Anbefalte innlegg

I påvente av sesongbasert landskap dukket denne opp idag. Har ikke fått installert
ennu  men skal gi forandringer basert på hvilken tid man flyr på. Vår, sommer, høst og
vinter. Man kan velge dynamisk slik at dette forandres jevnt over. Har hatt rex weather force
og er veldig fornøyd med denne da default ofte svikte.

Noen som har testet denne eller vet om dette krever mere pc? :)

https://rexsimulations.com/accuseason.html

 

Endret av tomkrist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tomkrist endret tittelen til Rex Accuseason

Har brukt den en stund, men er ikke veldig imponert. Det som irriterer meg mest er at den overstyrer biometrifikser i andre sceneries, slik som trefixene mine. Fjerning av skog fungerer, men i de områdene jeg har endret skog fra barskog til løvskog, eller endret tetthet eller størrelse på skogen så ser det ut til å bli overstyrt. De skriver forøvrig i manualen "any mods that contains biome or vegetation files must be removed"....

Ikke vet jeg hvilke flyplasser og andre addons som har slike filer og hvorfor skal de overstyre alt annet? 

Skulle jeg valg nå hadde jeg droppet denne og heller ventet til Asobo kommer med sesonger etter hvert.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for Bijan season pack 4 v7.1 kjøpt på sim marked. Denne kommer nå med en lettere installasjonssystem som gjør at man slipper å kopiere mapper og greier selv. På simmarked er det linket til en youtube film som viser hvordan den skal installeres, legger med linken her siden det er viktig å gjøre det som står der.Etter installasjon synes jeg det ser bedre ut. Om man velger auto season install vil flysimulatoren oppdatere sessongene for hver 45 dag. Nå ser jeg grantrær og furutrær, ser mere realistisk ut. husk: Dette korrigerer ikke noe med is i fjorder. 

Jeg prøvde å vente til asobo selv skulle komme med sine seasons men dette ser ut til å ta sin tid. Derfor kjøpte jeg denne. Om det skulle komme en oppdatering så velger jeg bare å resette bijan season til defaulth igjen. Enkelt og greit.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rex Accuseason Update blir stoppet av Windows med melding om at den inneholder virus.   Fra det jeg kan se i Defender er det snakk om en trojan.  rojan:Win32/Wacatac.B!ml i filen rexaccuseason_20230328\rexinstaller.exe

Er det noen som har samme problemet ?   Hva gjør jeg ?  I følge support på Rex WEB-side er det snakk om en Antivirus False Positive REX AXIS.  De foreslår å merke Rex Software som exception i Antivirus softwaren.

Er dette trygt, og hvordan gjør jeg dette i Windows Defender ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden skrev Rolf Thorsen:

Er dette trygt, og hvordan gjør jeg dette i Windows Defender ?

 

Om dette er trygt, er det nok bare du som kan avgjøre. Hvis du stoler på Rex, så fortsetter du. Jeg ville i grunnen bedt Rex om å komme med en ny installasjonsfil som ikke slår ut på virus.

Hvordan lage unntak på scanning: https://support.microsoft.com/en-us/windows/add-an-exclusion-to-windows-security-811816c0-4dfd-af4a-47e4-c301afe13b26

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...