Gå til innhold

Jeg har savnet det litt.... (P3D, PMDG777)


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

God aften, 

mesteparten av tiden går med til MSFS, XPL og DCS, men jeg har savnet PMDGs airliners (av nyere dato) i det siste. Så hentet ned siste versjon av P3D og tok en kort tur fra ENBR-ENGM. Her under approach. Jeg må si jeg ble litt overrasket over hvor bra dette egentlig flyter. Systemene sitter som et skudd, VNAV/LNAV styrer godt i hele ruten: i det hele tatt en skikkelig god opplevelse. Så står 747-4 på agendaen i morgen. -8 på fredag og NGXu mellom slagene. Det blir vel noen måneder med farewell-tours i P3D, da jeg sakte men sikkert begynner å innse at dette blir siste versjon av P3D på min maskin. Nå må bare Leonardo, PMDG, TFDi og andre få opp farten, så er vi snart i mål. 

image.png.d476e5ccfc7780ed82033971dafa6c09.png

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Torbjørn M:

God aften, 

mesteparten av tiden går med til MSFS, XPL og DCS, men jeg har savnet PMDGs airliners (av nyere dato) i det siste. Så hentet ned siste versjon av P3D og tok en kort tur fra ENBR-ENGM. Her under approach. Jeg må si jeg ble litt overrasket over hvor bra dette egentlig flyter. Systemene sitter som et skudd, VNAV/LNAV styrer godt i hele ruten: i det hele tatt en skikkelig god opplevelse. Så står 747-4 på agendaen i morgen. -8 på fredag og NGXu mellom slagene. Det blir vel noen måneder med farewell-tours i P3D, da jeg sakte men sikkert begynner å innse at dette blir siste versjon av P3D på min maskin. Nå må bare Leonardo, PMDG, TFDi og andre få opp farten, så er vi snart i mål. 

image.png.d476e5ccfc7780ed82033971dafa6c09.png

Jeg la også inn P3D v5.2 (ikke testet 5.3 enda). Ene og alene pga PMDG, Majestic og A2A. Herlig å fly skikkelige airlinere og fult simulerte GA fly. I 5.2 så er performance helt ræva sammenlignet med hva jeg får av eyecandy. MSFS flyter faktisk hakket bedre (med høyere FPS) til tross grafikk som er flere lysår foran. Hos meg blir nok dette siste versjon av P3D. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja, ytelsen totalt sett er noe lavere enn MSFS, men ikke så langt unna :) 

Jeg tok en clean-install av hele maskinen i høst for å starte Windows 11 med blanke ark. Så hadde jeg en del partisjoner ulike Linux-distros til utvikling som nå kjører virtuelt, men P3D kom ikke med i "den store flyttesjauen" når ny Windows var på plass. Denne gangen har jeg siktet med inn på core-P3D. Ingen chaseplane, FSUIPC, HIFI-sim osv. Bare Sim, ORBX NOR, ENBR, ENGM og ENVA. Noen passelige flyplasser for korte hops og øvelser og da glir det veldig bra. Stabilt låst på 60fps med 60Hz skjerm blir flyten silkemyk. Der jeg før brukte en helg på å sette alt opp i P3D, gikk dette på plass ila. en time. Kun mapping av de absolutt nødvendigste knapper på hotas. 747 (-400F) ble tatt ut av stallen i dag og boy-oh-boy var det en fryd! Mangler vær-radar, TOPCAT-config, FlightPlanning-integrasjoner++ da jeg rett og slett ikke orker å sette alt opp, men det har jeg i i de andre simulatorene om jeg trenger å ta hele prosessen. 

I dag ble det bare noen runder rundt Østlandet og tilbake til ENGM19R. Noe lett lastet som medførte at den seilte litt mye, men klarte akkurat å ta igjen GS "på håret" et godt stykke inn. Med den luftputen som 747 putter under flymaskinen, så var landingen myk og fin, på korrekt marker og jeg er sånn passe stolt over å huske ca 1/3 av alle prosedyrer. Ingen autobrake for å gli rett inn til Cargo på ENGM uten å bruke for lang tid. Egenvurdering: 12/10

 

cap2.png.dd76e5b4494f28c6f14c0e458e692512.pngcap3.png.3244f88745c785ae5def9d2ec607bec7.pngcap4.png.2b7321752b295854b0dd9faf9358a6e8.pngcap5.png.8e5204fa3cd36a88e823b18ed96ba9c3.pngcap1.png.3520ee8075e82db0ba3f0d30eb6cff51.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom litt i nød på harddisken min for et par uker siden og sletta P3D med alle addons fra mange år tilbake. Satt litt langt inne, men hadde ikke fyra den opp siden romjul i fjor, så det var vel bre å innse at P3D er historie for min del og.

Vi er nok rett rundt hjørnet hva angår flerskjermstøtte i MSFS, så da skal forhåpentligvis cockpitten opp å få svingt seg litt og... bare ikke jeg er fullstendig ødelagt av VR

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...