Gå til innhold

VR «utstyr»


Jan Olav Hansen

Anbefalte innlegg

Har ikke prøvd VR, men etter at man har driver å fitler litt fram og tilbake i forskjellige skjermbilder, så vurderer jeg  å gå til anskaffelse av VR briller og det er vel kanskje en litt annerledes opplevelse. 
 

Er det stor forskjell på dyrt og billig? 
 

Noen som har erfaring som er fornøyd?

Mvh

Jan Olav Hansen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg flyr nå utelukkende med VR, kommer aldri til å kunne gå tilbake til vanlig skjerm :) Jeg brukte litt tid på å fininnstille, men nå flyter det særdeles godt,. Du kommer til å bruke noen gode timer på å venne deg til opplevelsen. Jeg bruker Reverb G2 fra Hewlett Packard, meget bra, blant de beste i prisklassen. Brillene kostet omtrent 7000 for et år siden, men nå selges fra 6000 og ned til rundt 4500 på Finn, det legges daglig ut briller som søker nye hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
29 minutter siden skrev Jan Olav Hansen:

Men så det at det ikke var mikrofon på det settet? Er det noe man savner om man skal spille på vatsim feks?

i dag bruker jeg bare ett trådløst headset med mikrofon. 

Reverb G2 har mikrofon. Jeg bruker det på VATSIM, fungerer utmerket det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en middels noen år gammel PC og ville prøve VR, kjøpte en brukt Oculus Rift CV1 for en tusenlapp for et par dager siden, fungerer fint med grei nok oppløsning og fin flyt, hvis man ikke har maskin til å drive de nyeste brillene. Har GTX 1660 super skjermkort og i5-8400.

Endret av MagTvei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
2 timer siden skrev Sauron:

Kan jeg konkludere med at Reverb G2 er det anbefalte VR-settet per dags dato...til en overkommelig pris?

 

Ja. Veldig bra. Om du har masse tid til å nøye veie parametere opp mot hverandre, så kan du sikkert lete lengre, men for mid til hirange-PC-bruk er G2 et godt kjøp. Masse legges ut på Finn hele tiden, ofte nærmest ubrukt, til temmelig reduserte priser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fly VFR med VR går ganske greit. Problemet for meg er at jeg kjører PMDG, FSlabs, etc, og da blir oppløsningen et hakk for dårlig. Må lene meg inn mot panelene for å se ha det står på dem.

Så er det problemet med å betjene panelene i cockpit. FlyInside gjør dette mulig med kontrollerne, men det programmet er ikke verdens beste. Supporten ble dårlig når de begynte å fokusere på sin egen simulator. Mulig de har bedret programmet, det er en stund siden jeg forsøkte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...