Gå til innhold

Emissive textures


Sauron

Anbefalte innlegg

I en emissive tekstur lyser en piksel hvis den ikke er svart. Lysstyrken multipliseres med Emissive Color verdien, som settes i blender, så den kan heller ikke være svart. Her er screenshot av material settings for rullebaneskiltene på ENBO som bruker samme tekstur i albedo og emissive slot:

 image.png.11d81daca3ef8ecd25847be25b155107.pngimage.png.e380bf1c3b7008b3e820fc5fc61562f4.png

 

Og et eksempel fra brannbilen. Emissive øverst og albedo nederst.

image.png.c2b7a9bb1a589ba985c7cd5b23620ea4.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden skrev Kjetil Garpestad:

I en emissive tekstur lyser en piksel hvis den ikke er svart. Lysstyrken multipliseres med Emissive Color verdien, som settes i blender, så den kan heller ikke være svart. Her er screenshot av material settings for rullebaneskiltene på ENBO som bruker samme tekstur i albedo og emissive slot.

 

Takk for info.

Jeg har noen vinduer på et bygg hvor albedotexturen er helt sort. Så har jeg en emissive som er gul. Når jeg nå endret emissive Color fra sort til grå (omtrent som du har) blir vinduet i Blender gult. Er det korrekt? Prioriteres emissive-texturen i blender i stedet for albedoen? Skulle tro at vinduet fortsatt skulle være sort?

 

Skjermbilde 2021-11-24 kl. 15.54.15.png

Skjermbilde 2021-11-24 kl. 15.54.32.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...