Gå til innhold

Flystyrt i Larvik


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Veldig trist. Mistet en venn i lignende ulykke for mange år siden utenfor Sotra. Skoleflyvning/oppflyvning/sertifisering.
Han gjorde det jeg drømte om. å Fly. Og det kostet han livet.   Tragisk med denne nye hendelsen....   :(

Endret av Morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne 360 grader turn en sikkerhets øvelse ? Husker fra jeg satt i båten og fiska utenfor Lillesand en gang att det var ett fly som dreiv den slags øvelse over meg. Sjekka med fligtradar24 og det var ett skolefly tilknytta Kjevik.

Er dette en noe kritisk øvelse om jeg husker rett, att en tar en skarp turn og dermed har mindre løft ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden skrev per berge:

Er denne 360 grader turn en sikkerhets øvelse ? Husker fra jeg satt i båten og fiska utenfor Lillesand en gang att det var ett fly som dreiv den slags øvelse over meg. Sjekka med fligtradar24 og det var ett skolefly tilknytta Kjevik.

Er dette en noe kritisk øvelse om jeg husker rett, att en tar en skarp turn og dermed har mindre løft ? 

Er vel steep turns du sikter til? Det er en øvelse du må gjøre på oppflyging til de fleste flysertifikater samt pc sjekker osv. Er noe du også trener på med instruktør og er en presisjonsøvelse som skal utføres med nøyaktighet. Jo mer du svinger, jo mer av løftet bruker du til å "svinge flyet". Det som kalles "horizontal component of lift" om jeg husker det riktig fra flyskolen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden skrev Baard C:

Er ingen flyver selv, men finner det merkelig at selv ikke instruktøren greide å rette opp en stall fra 4000 fot. Noe må ha gått fryktelig galt. 

Svaret får vi ikke før om et par år antageligvis, vil ta tid å etterforske dette.  

Vet ikke helt, media må man ta med en stor klype salt. Ifølge bilde i artikkelen fra flightradar så var jo ikke flyet i noen 360 graders sving da det gikk ned men fløy rett frem. Ikke godt å si hva som har skjedd her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden skrev Mads:

En flyulykke med slikt utfall er bare tragisk for hele miljøet. Fint om man lar være å spekulere, men lar politi og Havarikommisjon gjøre jobben sin. 
Tankene mine går til familiene som har mistet sine kjære.

Det er tragisk, men sånn er livet her. Vi lever ikke evig her på jorden. Døden skal en årsak ha, heter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...