Gå til innhold

Noen som opplever unormalt ror etter oppdatering?


Jabrak

Anbefalte innlegg

Takk for gode innspill. Jeg prøvde det meste inklusive overnevnte uten annet resultat før etter at jeg hadde validert filene. Da startet simmen oppdatering på nytt av seg selv.
Etter dette virket roret som ved tidligere versjoner - altså som vanlig. 
Nok en gang - takk for velvillige og innsiktsfulle råd 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemet med at jeg må kalibrere bedalene for hver gang jeg starter simmen. Har Thrustmaster pedaler samt Saitek-stikke. Sliter fortsatt med at pitch, spesielt pitch up, er særdeles sensitiv. I kalibreringen går den smooth men i simulatoren "spretter" på en måte høyderoret opp ved en viss posisjon. Gjør det vanskelig å få en fin flare ved landing.... Noen tips her?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja,  æ opplever at enkelte fly har fått tilbake de nervøse ror-utslagene,  som så elegant ble reparert i SU6.  Var svært fornøyd med flyegenskapene etter SU6,  men er igjen tvilsom etter SU7  🤔  Heldigvis er det noen utviklere som har klart å omgå default egenskapene,  som f.eks. Skunk Works med sin Starfighter,  

ATSimulation med sin Focke-Wulf 149D og noen få andre   :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Ernst K.Furuhatt:

Ja,  æ opplever at enkelte fly har fått tilbake de nervøse ror-utslagene,  som så elegant ble reparert i SU6.  Var svært fornøyd med flyegenskapene etter SU6,  men er igjen tvilsom etter SU7  🤔  Heldigvis er det noen utviklere som har klart å omgå default egenskapene,  som f.eks. Skunk Works med sin Starfighter,  

ATSimulation med sin Focke-Wulf 149D og noen få andre   :(

Har ikke opplevd det hos meg, men det eneste som irriterer meg er at det er helt umulig å takse i vind på vannet med vannrorene nede. Dem har forbedret vannet nå i de par siste oppdateringene, som er en veldig etterlengtet forbedring, men taksing på vannet er helt håpløst annet enn når det er vindstille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Har ikke opplevd det hos meg, 

Nei he he,  regnet ikke med at du sleit med sånne fly  :D .  Det gjør egentlig ikke jeg heller,  men noen av de beste flymodellene blir ubønnhørlig preget av default MSFS flight mdl,  og når dette forandres, påvirker dette stadig vekk den generelle flyopplevelsen,  fra brukbart til helt forkastelig.  Greit at ASOBO utvikler simmen videre,  men de må da kunne holde fingrene av fatet på det som er vedtatt bra..........

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli lei simmen. Man bruker mere tid på å fikse ting som var i orden før patchen, enn å faktisk fly. Helt latterlig hele greia. Kjøpte
crj 900/100 som fungerte utmerket før patch. Etter patch kom det ganske raskt en oppdatering, men denne plages jeg med å få installert. Dermed
fungerer den ikke. Slik skjer hver eneste patch og masse rot og tull. 

Finnes det en måte å boote opp på med sikkerhetsmodus? Denne kommer kun når simmen crasher. Jeg har to ganger før installert oppdateringer
i sikkerhetsmodus, noe som ser ut til å fungere. Men kan man komme dit manuelt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.12.2021 klokken 19.03 skrev GFKSim:

Hei,

Jeg har samme problem roret som Jabrak. Spørsmål: Hva er det som dere validerer? Er det oppsettet på kontrollene i FS2020 for ror og bremser eller er det noe annet?

Hei. Beklager sent svar. Det jeg gjorde var å gå inn i Steam, velge egenskaper under MSFS2020, deretter lokale filer og så "sjekk spillfiler for feil". Hadde jeg valgt engelsk tekt hadde det vel her stått "validate gamefiles".
Håper dette var forståelig.
Som tidligere forklart gikk MSFS direkte i omstart og oppdatering startet fra begynnelsen av igjen. Tilfeldigheter eller ikke, men etter dette har den fungert tilsynelatende ok.

Screen Shot 12-05-21 at 11.53 PM.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...