Gå til innhold

Notater angående SU7 for utviklere


Anbefalte innlegg

SU7 har som vanlig noen overraskelser for oss som prøver å lage ting.

- Åpning og bygging av prosjekter resetter assistance options.

- Hvis du lager et nytt prosjekt så bygges det ikke hvis man ikke legger inn et thumbnail bilde (bruk contentinfo fra airport sample).

- Kan ikke lagre eller bygge pakke hvis noen parking spots ikke er koblet til taxiways.

- Hvis man lager en ny flyplasspakke for å modifisere en eksisterende flyplass og legger til parking spots så undertrykkes alle default parking og taxiways selv om man ikke aktiverer deletes. Gjelder ikke runways.

- Dersom man endrer på en .gltf fil direkte i en pakke i community uten å kjøre den gjennom package builder så kræsjer MSFS under oppstart.

Noen flere?

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assistanceproblemet og Aircraft editor problemet har blitt fikset hos Asobo, men ukjent når den fiksen slipper ut til resten av oss. Tidligere har vi vært nødt til å vente til neste sim update med sånt.

Sitat

FYI, the Assistance reset issue has been fixed on our end too - again no ETA yet but we will keep you posted as soon as we know more

The Aircraft Editor problem has already been fixed on our end. I don't have an ETA yet but will get back to you as soon as I do.

SU7 Build Project is totally broken - MSFS DevSupport (flightsimulator.com)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: Det VAR fikset, men problemet kom tilbake og jeg ga opp Scenery editor i desember. Har nå funnet problemet etter timesvis med testing. Det er Reno-pakka! Når Reno-pakka er installert så tar det flere minutter å åpne et prosjekt. Når jeg sletter Reno-pakka i content manager så åpner den prosjektene på rundt 6 sekunder. Lykke til hvis andre sliter med dette.

(En bi-effekt av testingen er at jeg gikk gjennom console loggen ved oppstart og manuelt rettet alle røde feil i defaultfiler. Blant annet fjernet feilaktige AI versjoner fra c172 float+ski aircraft.cfg og slettet xbox/microsoft liveries for premium og deluxe fly som jeg ikke har i standardversjonen. Dette reduserte oppstartstid for MSFS med over 45 sekunder.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...