Gå til innhold

PMDG Teaser nok en gang 737en


Henrik Isaksen

Anbefalte innlegg

Blir interessant dette, 737 har jeg ikke rørt siden FSX, og da hadde jeg ikke hverken yoke/joystick eller pedaler.
Men jeg må innrømme at jeg har blitt ganske glad i Airbus A320 og den (i alle fall i mitt hode) langt mer logiske overhead med "no white lights".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert, sjefen selv i PMDG hadde nylig et intervju der man fikk en del informasjon:

- Release, som han tror vil være iløpet av Januar/Februar
- Pricing, hvor han sier folk vil bli sjokkert over hvordan prisingen deres blir fremover. Jeg vil tippe vi som kjøpte NGXu til P3D når den kom ut får NG3'en gratis
- Robert sier også at 737'en kommer til å være det beste flyet PMDG noen gang har gitt ut, som lyder godt etter at mange mener MSFS sin SDK/API er for begrenset
- DC-6'en til MSFS solgte flere kopier innen 12 timer, enn den har gjort i FSX, P3D og X-plane tilsammen. Sier mye om hva MSFS har gjort med markedet
- Neste fly etter 737'en vil være 777'en og sannsynligvis etterfulgt av 747. Hele Boeing-linjen dems skal til MSFS før de offentligjør noen nye prosjekter. Det er også planlagt 737MAX, 777X.

Er bare å glede seg, så fort PMDG 737NG3 og FENIX SIM A320 er på banen blir det nok takk og farvell til Prepar3D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

For min del tror jeg at jeg må ha Majestic og A2A på banen i tillegg. Da er alt fullkomment :) 

Gleder meg selvfølgelig til de kommer også, men NG3'en og Fenix 320'en vil nok holde meg plenty busy til alt det andre dukker opp!
Gleder meg forøvrig mer til en ordentlig Dash 8 100-200-300 enn Q400. Er så mange kule destinasjoner allerede man kan gjøre WF ops med i lille-dashen  😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Henrik Isaksen:

Gleder meg selvfølgelig til de kommer også, men NG3'en og Fenix 320'en vil nok holde meg plenty busy til alt det andre dukker opp!
Gleder meg forøvrig mer til en ordentlig Dash 8 100-200-300 enn Q400. Er så mange kule destinasjoner allerede man kan gjøre WF ops med i lille-dashen  😃

Savner også en Dash, men det vil nok ta en stund. Koser meg med bushflyging og Pilatusen til Milviz :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Majestic skal til med en "significant re-design of the Virtual Cockpit" for P3D, så Majestic i MSFS er nok ikke noe vi kommer til å se på en gooood stund. La oss håpe de tenker smart slik at arbeidet de gjør for P3D nå, blir overførbart til MSFS.

http://majesticsoftware.com/forums/discussion/1242/upcoming-training-edition-release-virtual-cockpit-re-design-for-prepar3d-v4-5-and-v5-2#latest

Endret av Ø.C.H.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja minst! PMDG har jo brukt over et år og de er et helt utviklingsteam med fullt fokus, Majestic er en fyr hovedsaklig.

Synd at fix av turboprop i MSFS går treigere enn lovet, da kunne kanskje noen andre aktører kommet på banene og levert en brukbar Dash.  

Endret av Ø.C.H.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Dag Baardsen:

Majestic sitter fortsatt på gjerdet og klager på MSFS SDK, så det går nok minst et år før de utgir noe som helst på MSFS

Tja, vet ikke om jeg kjøper den helt. A2A har sagt at det nå ikke finnes noen hindringer i SDK for å levere Accusim til MSFS. Samme med PMDG. Er lov å håpe at nå som Training edition snart er ute så blir det full fokus på MSFS fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva ORBX og Aerosoft sa på en konferanse ifjor så er det bare 8-10% av flight sim communitiet som fortsatt kjøper add-ons til P3D. Så som en business så gir det egentlig kun mening at MSFS blir satt i fokus.
Vil tro prosenten er neda lavere nå som MSFS har vært ute et år 

Er forøvring en Dash 8 100-200-300 i development for MSFS av Skyline Simulations eller noe sånt. De driver for øyeblikket med modellen, og blir nok neppe study-level greier men den skal kunne fly "full flight operations" fra cold and dark osv.

Endret av Henrik Isaksen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Tja, vet ikke om jeg kjøper den helt.

Er ikke mange som kjøper den med de flyene som allerede er ute eller på vei. Ser ikke ut som det er voldsomt mye aktivitet i hele Majestic. De har vel levert ett eneste fly (for mange år siden), med en større oppdatering tidligere i år, så jeg holder ikke pusten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Dag Baardsen:

Er ikke mange som kjøper den med de flyene som allerede er ute eller på vei. Ser ikke ut som det er voldsomt mye aktivitet i hele Majestic. De har vel levert ett eneste fly (for mange år siden), med en større oppdatering tidligere i år, så jeg holder ikke pusten.

Ja, men Majestic er vel et enmanns orkester så det vil nok ta en stund før Q400 kommer til MSFS, det er jeg helt enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ny update fra PMDG
https://forum.pmdg.com/forum/main-forum/general-discussion-news-and-announcements/154537-08dec21-a-quick-round-of-updates-on-various-topics-across-pmdg-p3d-msfs-dc-6-737?fbclid=IwAR0VRLFlnY5n2CWmDCvnuumz-dXURb-6XXIP7Z16Zw4MTCLkDsks37mqo9k
Pulling PMDG 737 for MSFS Release Timeline:
This is a complicated topic that some folks will understand, and others will not.

We have been planning for some time to release the long awaited PMDG 737 for MSFS prior to year end. We have made the difficult decision to remove the 737 release timeline from discussion temporarily.

Tl;Dr: There are some changes and fixes needed on the MSFS platform that without, we cannot release the 737. We do not currently know when to expect those changes/fixes so we aren't comfortable putting a mark on the calendar until we have that information in our hands.

That is an oddly shaped turn of phrase- and I want to explain a bit further what we are trying to convey: We are not just announcing a delay, or that we are moving the release timeline 30 days or 60 days or 120 days or 365. We are not saying the 737 won't release in January, February, or any other month in 2022. What we **are** saying is that we are putting a temporary hold on giving you any expectation as to when the release might happen because the release is going to be dependent upon some changes that we have requested from Asobo and we do not currently have any clarity as to when we might expect those changes to be made, if at all.

If the changes will not be made, then we will be faced with removing some core functionality that we feel is important to the full enjoyment of the 737, no matter what platform you sim on. For that reason, we are hoping that our requests will be acted upon and we want to give the requests time to be digested, researched and understood by Asobo. Even if the changes we request are acted upon today- we will need to wait for them to wend their way through the testing and release process for MSFS, and such action and a timeline is unclear and thus we want to clarify that information before we simply move the 737 to a new date and hope things work out for the best.

  • Like 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...