Gå til innhold

ENAN - Andøya flystasjon - begynner å nærme seg release


Dag Baardsen

Anbefalte innlegg

Jeg samarbeider vanligvis ikke med mørkets makter, men i tilfellet Andøya flystasjon har jeg og @Sauron hatt et godt samarbeid. Resultatet er ikke veldig langt unna, og mens du venter kan du hygge deg med litt bilder fra flyplassen med nye 3d-modeller, runways, twys og andre objekter. Som alltid er vi veldig glade i tilbakemeldinger om ting som ikke stemmer, hva akkurat DU ville hatt med og alt av konstruktiv kritikk!

  • Flere hangarer samt sivil terminal er på plass
  • Alt på bakken er modellert på nytt, rwy, twy, lys, veier, stands etc

(Ikke alle modeller er på plass, så kommentarer på manglende hangarer og småbygg er det ikke så aktuelt med innspill på akkurat nå - men ønsker mottas ;) )

image.png.f206bd71e3b6b9d438f8a80e76fb43c3.png

image.png.86ade464b03121355d074c9cf1c7f2f9.png

image.png.a516c081bfa1d6d1b6ea80978d7122af.png

image.png.c13ff47dc238e6059de00a7862db922a.png

image.png.4fb29b84069e6456606aa4fb2fcb11ed.png

image.png.28509c90ab5673c3ea58214db8744778.png

image.png.74d87cb8cc34d5f4e260be1f43fba65c.png

Endret av Dag Baardsen
  • Like 9
  • Thanks 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen på ENAN er at det er militær flyplass og dermed få muligheter når det gjelder å skaffe bilde/film av de ulike bygg. Vi må derfor basere oss på det som ligger på nett. Dersom noen har bilder/info om utseende etc. på bygg så tas all info imot med takk...:)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden skrev Ernst K.Furuhatt:

Æ har noen bilder, men er på reise til søndag. Kan bidra litt, hvis dere kan vente til søndag kveld ?

Ja det går helt fint...:)

Jeg regner med at det blir en prosess fremover hvor man gir ut en versjon som forbedres etterhvert som man får mer info, finpusser modeller osv. Det er en stadig balansegang mellom å få ting ferdig og hvor detaljert man skal gå til verks. Det er jo et poeng å få brukt flyplassen før MSFS er utdatert..;)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

X-Plane har en rekke virkelig store objektbibliotek som kan brukes av alle som lager flyplasser og omgivelser. Kan ikke disse konverteres og brukes i MSFS? Rettighetshaverne stiller kun krav til at de krediteres for bruken, og deres objekt ikke brukes komersielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden skrev alfme:

X-Plane har en rekke virkelig store objektbibliotek som kan brukes av alle som lager flyplasser og omgivelser. Kan ikke disse konverteres og brukes i MSFS? Rettighetshaverne stiller kun krav til at de krediteres for bruken, og deres objekt ikke brukes komersielt.

Mulig at de kan konverteres, men med mindre der er bygg som er spesiallaget så er de vel neppe så mye bedre enn de som er i simmen per i dag? Jeg har forøvrig gjort unna de viktigste byggene..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden skrev Kjetil Håvan:

Hvilke lys er det du tenker på?

I SDK heter de collision_red tror jeg. Ser ut som default røde varsellys men de "popper" først frem når man er helt nært. Har de bla på toppen av noen lysmaster. Når jeg er på avstand vises de ikke så jeg zoomer meg nærmere og så plutselig kommer de på. Når jeg da går tilbake i opprinnelig posisjon så vises de....

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...