Gå til innhold

Sliter med å lage photogrammetry sceneries.


Keem85

Anbefalte innlegg

Hei flightsim venner. Jeg har fulgt litt guides på youTube for å forsøke å lage egne fotogrammetri prosjekter.. Jeg har kommet så langt at jeg har fått kopiert over et "simplescenery" fra SD-Kittet, og jeg har benyttet Google Decoder appen for å laste ned cl17-19 bilder inn i "PackSources" folderen på denne simplescenery..

Men her stopper alt for meg. Fordi med én gang jeg går inn for å loade prosjektet inne i simmen, så vises alle items som "unknown".. Og i følge YouTube videoen så skal jeg visstnok markere alle objekter for å kunne se en gridline rundt hele område jeg har lastet ned, for å kunne tegne exclusion marks og fjerne autogen bygninger.. Men jeg kommer aldri så langt... "Unknown" er det eneste jeg får i SceneryEditor-vinduet...
Og i tillegg til det så klarer jeg ikke navigere kameraet skikkelig.. Havner over hele OSLO bare ved et lite tastetrykk.. Supersensitivt! Kan man ikke enkelt kontrollere kameraet med musa?

Jeg hadde vært suuper takknemlig om noen forklarte meg hvordan jeg kom meg videre forbi disse plassene der jeg er stuck.. Jeg må visstnok også, etter å ha fjernet autogen bygninger/trær, passe på at hele google fotogrammetri bilde er riktig strukket og skalert. Men for å gjøre det så må jeg også igjen kunne markere alle objekter, som igjen, vises som "unknown".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn her ser det ut hos meg.. Alt står med "Unknown".. Når jeg velger alle (Shift click fra først til sist), så ser jeg ikke grid-en rundt.. Får ikke loadet eller vist Google Earth objektene jeg har lastet inn

 

 

image.png.5bfbcfa397cb5d9bac5978ff304f1225.png

Endret av Keem85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden skrev Per-Arne Paulsen:

Virker ikke med Unknown.

Google dette så løser det seg.

[ENG TUTORIAL] GOOGLE EARTH DECODER Optimization Tools for Flight Simulator 2020

[ENG TUTORIAL] How to merge 2 photogrammetry sceneries in Flight Simulator 2020

Åh, takk! Følger denne nå.. Får en del python errors, så dette er litt tungvindt. Men da vet jeg iallefall hvor problemet ligger.

Håper vi får noen enklere måte å implementere Google maps på i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...