Gå til innhold

Google maps erstatning for Bing mod


MagTvei

Anbefalte innlegg

28 minutter siden skrev Tom Knudsen:

Tar nok ikke lang tid, flere og flere nå spør Google om hvorfor de får lov til å gjøre dette.  Google maps lisence er sykt streng på dette området.. 

 

 

Men hvordan skal de stoppe det? Dette må jo ses på som god reklame for Google som selv bedriver mye rart med høyst tvilsom etikk.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God reklame, meesa don't think that is nooo good answer...  Alle slike map servere har en server limit og i de fleste tilfeller vil en autolimit funksjon blokkere ip dersom noen forsøker å overbelaste disse. 

Riktig nok er Google og Azure serverne gigantiske og har sikkert kapasitet til at alle kan laste ned så mye data som mulig, men data er penger og penger er inntjening. Google gjør aldri noe gratis med mindre 

de kan slenge på ai generert search indexing eller ads på dem. Tror neppe Microsoft tillater den algoritmen i Deres spill eller program, er av grunn at f.eks Microsoft fjernet all Chrome fra Edge sin nettleser pr default. 

Så alt i alt, blir dette selvsagt kun spekulasjoner, men jo flere som klager til Microsoft noen som skjer i alle fall på alle X-Plane fora jeg har sett, så tror jeg eller håper jeg de blokkerer denne temmelig kjapt. 

Årsak? Vel dersom noen overbelaster "download" av Ortho fra Google, blir de ip bannet.. Dette må i såfall være unisont for alle. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tipper Google stenger denne relativt kjapt. Litt usikker på hvilke API den benytter for å hente ned bildene, men jeg vil tro det er ganske ressurskrevende for Google å serve. 
 

Dersom man setter opp feks. en webtjeneste med noen av Google sine API-er/biblioteker (maps, directions etc) blir for ganske dyrt dersom det er mange som bruker tjenesten. Antar at de her har funnet et «smutthull», og at det blir som om du browser i Google Eearth/Maps. Det er jo en gratis tjeneste.

Endret av Ø.C.H.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden skrev Asbjorn Knutsen:

Går det an å lagre google data på harddisken, som det går med bing data(med innstillinger i menyen til MSFS).

Husker ikke hva det heter, cache kanskje?

Har ikke turt å prøve, tror ikke det er så lurt å blande Google data inn i selve simmen, hvis man vil tilbakestille til Bing før oppdateringer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden skrev Steinar Bakke.:

Jeg sammenlignet i dag Bodø Bane 07. Stor forskjell. 👍

Ingen tvil om at det i mange tilfeller er stor forskjell på Bing og Google, men i eksempelet du har brukt så er venstre side MSFS i offlinemodus med generiske lavoppløselige teksturer, og høyre ser identisk ut med Bing når datatilkobling fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Mods/Add-on/External content are an important part of MSFS and we deeply appreciate the work being done to enhance the sim.

However, we do not recommend using any streamed map data add-on to replace Bing maps. Threads specific to this subject will be automatically closed.

The community needs to keep in mind that, Add-ons/Mods/Community content are not official Microsoft Flight Simulator products and may cause issues with the Build (More information here: https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/360017295000-What-should-I-know-before-using-mods-in-Microsoft-Flight-Simulator- 216).

 

https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/360017295000-What-should-I-know-before-using-mods-in-Microsoft-Flight-Simulator-

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
3 timer siden skrev Kjetil Garpestad:

Ingen tvil om at det i mange tilfeller er stor forskjell på Bing og Google, men i eksempelet du har brukt så er venstre side MSFS i offlinemodus med generiske lavoppløselige teksturer, og høyre ser identisk ut med Bing når datatilkobling fungerer.

Jeg gjør oppmerksom på at dette var, kun en prøve fra meg og intet annet. Ellers er ikke google brukt. Dvs. Forskjellen mellom Bin og Google, er svinnende liten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Robert Hulthin:

However, we do not recommend using any streamed map data add-on to replace Bing maps.

Det ville jo overrasket mye om de MS/Asobo skulle si noe annet. Bing maps er jo bærebjelken i MSFS. Tror ikke Google map løsningen kommer til å vare lenge. Enten blir det stoppet av Google eller av MS. Ser heller ikke noe stor risiko med å bruke denne modden utover sikkerheten med å kjøre et program nedlastet fra en ukjent utvikler på internett på maskinen. Men akkurat det gjør vi vel hele tiden..... 😉 

Bing er jo tilbake straks man slår av Google når man bruker denne modden uansett.... 

Endret av Ole-Chr Larsen
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...