Gå til innhold

Honeycomb alpha yoke - noen andre som har denne og kan hjelpe meg litt?


Eddi Tausvik

Anbefalte innlegg

Hei. Da har jeg omsider fått en Honeycomb alpha yoke i hus.😀 Den ser og kjennes bra ut, men jeg sliter voldsomt med å få programmert knapper og brytere. Software fra HC/Aerosoft skjønner jeg lite av.

Flyr med P3D, PMDG 737 NGXu. Har lastet ned en profil med ngxu- koder, men det er altså et knot uten like å få taket på denne programmeringen. Det er lange kodestrenger, og jeg får altså ikke til dette her.

Skal absolutt ikke skryte på meg enorme datakunnskaper, men har da fått til å konfigurere og skreddersy throttle og stikke tidligere..!?

Noen med gode erfaringer som kan gi meg litt hint og tips? Finnes det enklere løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Jeg går ut fra at du bruker P3d v5. Jeg har ikke yoken sjølv, men Bravo throttle. Jeg opplevde noe av det samme som deg  da jeg fikk throttlen i hus. Det som løste alt var  Sim Hangers video på youtube. I hvertfall løste videoen om Bravo throttlen mine konfigureringsproblemer. Det finnes en tilsvarende om Alpha yoken. Jeg har ikke sett den, men håper den er like bra. Det er verdt et forsøk.

Tor Arild Danielsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både Alpha og Bravo men flyr kun MSFS desverre. Jeg tror du må bare prøve å finne filer og setup som andre

har laget og bruke det. Jeg syns også det fort blir litt for komplisert. Kanskje man kan bruke FSUIPC til programeringen?

Men her er Simhangers video som allerede er nevnt.

I mitt tilfelle så kalibrerte jeg ihvertfall min Alpha yoke med denne prosedyren. https://flyhoneycomb.zendesk.com/hc/en-us/articles/360060625391-Manually-Calibrating-the-Alpha-Flight-Controls

Når dette er gjort så kalibrerer man på vanlig måte inne i Windows. Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Flyr med P3D, PMDG 737 NGXu. 

Honeycomb Alpha og Bravo er lett å programmere i X-Plane, Bravo litt verre siden den har masse lys og announciator. Men det fungerte meget bra det også til slutt..

Kan dessverre ikke hjelpe med P3D og PMDG

 

Du får nok gode resultat ved å titte på noen videoer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tom. Det er nå en gang P3D v.4.5 jeg har....

MEN: tror jeg nærmer meg å kunne si at det BEGYNNER å fungere. Men det tok mye tid å finne ut av hva som skal fylles inn av koder, tall og tekststrenger.

Har vel aldri måttet programmere noe så til de grader nøye!

Håper tidtrøyta blir belønnet med knallstabilt system, når man først må knote så mye for å få en bryter til gjøre det man vil...

Lurer på at jeg skal lage en liten oppskrift selv etterhvert, nå når jeg begynner å få taket på det, som andre kan ha nytte av...? "KODING AV HONEYCOMB ALPHA YOKE FOR DUMMIES" -  hva tror dere om det? 😄

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...